Skip to main content

Mijn vaste internet aansluiting en wifi vallen steeds weg. Zo heb ik internet en zo kapt ie ermee.

Ik heb alle stappen doornomen, hard reset gedaan en het forum nagespit maar het zelfde probleem blijft zich voordoen.

Op mijn telefoon krijg ik de melding "kan ip adres niet toewijzen" en op mijn computer "check wlan" enzovoort.

Er is vorige week wel een storing geweest of er zijn werkzaamheden uitgevoerd. Sindsdien heb ik dit probleem.

Kan iemand mij helpen?

Groet.

Mark Zandbergen.

 

 

Hi @Markz, welkom hier. 

Zo te lezen valt je verbinding helemaal weg. Heb je je modem ook helemaal gereset door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem zich herstart? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Hoi Alex.

Bedankt voor je reactie.

Mijn profiel is geupdate.

 

Ik heb geprobeerd om met een tandestoker de experiabox v10 in te drukken, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Toen zag ik dat het ook via de app gereset kon worden.

Dat is twee keer gebeurt.

 

Dan doet internet het even,, maar na een paar minuten valt het weer uit.


Bedankt @Markz!

Gek genoeg zie ik geen enkele verbreking terug, de verbinding tot aan je modem lijkt dus intact te blijven. Ook het resetten zie ik niet terug, dat lijkt dus niet goed te zijn gegaan. Is het goed dat ik het vanaf onze kant probeer?


Ja graag.

 

Gr.

Mark


Volgens mij liep er iets niet helemaal lekker in de communicatie met je Experia Box. Ik zie ‘mijn’ reset terug, maar zie nu ook erg veel andere verbrekingen die net nog niet te zien waren!

Al deze verbrekingen lijken bij jou thuis te gebeuren, nadat het signaal het hoofdaansluitpunt van KPN heeft bereikt. Zou je de kabel die van je Experia Box naar je KPN aansluitpunt loopt, eens helemaal los willen koppelen en daarna beide eindes weer goed vast willen klikken? Ook mag je het glasvezelkastje even een minuut of 2 van de stroom afhalen en daarna weer aansluiten.

Als dat geen verschil maakt, zou je me dan kunnen vertellen hoe de lampjes precies branden op het moment dat je internet niet werkt? Het zou dan het mooist zijn als je hier een foto plaatst van zowel je modem als het glasvezelkastje :slight_smile:


Alles gedaan. Geen verschil.

Internet doet het even dan valt het weer weg.

 

Foto genomen van waneer internet het niet meer doet:

 


Deze ochtend zit ik weer achter mijn computer. Intetnet doet het. Dan ineens stopt het weer. Paginas laden niet meer. Ik ben naar mijn meterkast gelopen, maar alle lichtjes op de v10 zijn groen. Het duurt zo een 3 minuten, dan schiet internet op rood. Heel even. Dan springt het weer aan.

 

Filmpje ervan

 

 


Duidelijk! Zou je eens een andere internetkabel tussen je experiabox en glasvezelkastje kunnen proberen?


Ga ik  vanmiddag proberen. (Zit nu op mijn werk)


Dat blijkt te werken!

 

Geen uitval meer gehad na anderhalf uur.

Wat appart. Dat zo een utp ikabel neens kapot kan gaan..

 

Super bedankt voor jullie hulp.👍😎


Dat is goed om te lezen @Markz, fijn dat de nieuwe kabel het heeft opgelost! Soms zit het in plekken waar je het niet altijd verwacht inderdaad :slight_smile:
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Zal ik zeker doen👍


Helaas.

Mijn dochtertje heeft een tablet die uitviel op haar kamer.

Toen heb ik de wifi proberen te verbeteren met de huisapp. 

De huisapp heeft een een ander kanaal gewisseld o.i.d.

Maar daarna was het probleem ook weer terug.

 

Het internet valt nu weer regelmatig uit.

Terug bij af.😪


Goedemiddag Mark! Dat is balen! De volgende verdachten zijn een defecte netwerkpoort op je experiabox of glasvezelkastje. 
Ik heb nog even de lijn uitgelezen en ik zie dat de verbinding vrijdag zo'n 20x weggevallen is maar daarna weer stabiel is. Ervaar jij dat ook zo?


Goedemiddag Thomas.

Ik ben zelf aan de slag gegaan en weer wat stappen doorlopen.

Het internet lijkt nu weer stabiel te zijn. Alles doet het weer.

Dus ik hoop dat het probleem weer opgelost is.👍

Vergat het hier even te melden.

 

Groet.

Mark.