Skip to main content

Sinds gisteren geen enkel ADSL signaal meer bij mijn schoonvader in Markelo. Hierdoor niet alleen geen internet en TV meer maar ook geen telefoonlijn meer en ook geen alarmering voor mijn 88 jarige schoonvader. Meerdere keren gebeld maar de monteur kan niet eerder dan dinsdag komen kijken wat er in de centrale kast aan de hand is.Storing zou vandaag voor 12:00 uur zijn opgelost. Mooi niet. Echt heel slecht.

Beste @Emdee,

Dit is heel erg vervelend! Zou je je Forumprofiel van je schoonvader willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van zijn IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Ik ga gelijk een mailtje naar een moderator sturen dat ze dit na gaan kijken, Sorry voor deze overlast. 


Mijn schoonvader is 88 en heeft geen profiel.


Dennis bedoeld jouw profiel:)

Je hebt het nog over adsl,Welk modem heeft je schoonvader?En is het dan niet een ADSL naar VDSL upgrade?


Weet je welke van deze het is?


Hij heeft de 10a. Er is geen telefoonverbinding. Niets doet het. Lamp brandt rood van modem. Persoonsalarmering werkt ook niet en met name dat maakt de situatie erg. Hij kan nu niet alarmeren als hij weer onwel wordt. Dat kan niet wachten tot dinsdag. Er is geen ingangssignaal.


Hallo @Emdee ,

V10A is prima.Wel heftig inderdaad,Ik kan het volledig begrijpen.Mijn moeder heeft ook zo´n alarm,maar omdat daar telefoon het niet deed heb ik er een met simkaart bij focuscura besteld.Die werkt altijd.Misschien toch dit nog een idee voor als het weer gebeurt?

Ben je nu bij je schoonvader?Kan je WPS+Reset proberen voor 10 seconden?En een ander DSL kabeltje?


Is allemaal al geprobeerd. Storing zit extern. Zeer waarschijnlijk in schakelkast. Ik denk door de werkzaamheden aan de straat in Markelo ergens wat verkeerd gegaan.


oh,oke.Dan moet je helaas toch afwachten tot dinsdag:disappointed: .Hopelijk gebeurt er niks met je schoonvader.


Hoi @Emdee. Welkom op het KPN Forum. Wat een vervelende situatie. Ik kan mij voorstellen dat je graag wilt dat dit zo snel mogelijk verholpen wordt. Zou je de gegevens van jouw schoonvader achter willen laten in jouw KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij uitzoeken of het mogelijk is om deze monteur afspraak te vervroegen. Ik kan je van te voren geen garantie geven dat het gaat lukken, maar we kunnen het altijd proberen :blush:


Dennis bedoeld jouw profiel:)

Nee hoor @martijn197108, ik bedoelde echt de adresgegevens van zijn schoonvader die moet ie in zijn forumprofiel zetten. Want het probleem speelt af bij zijn schoonvader. 😉


@Emdee, Is het al opgelost? Of heb je al contact gehad met 0800-0402? Mocht ik nog kunnen helpen hoor ik graag van je. 


 


Storing is al sinds vrijdag middag 15:30, zaterdag bericht gehad rond 17:30 dat deze was opgelost, maar dat was natuurlijk niet, nu dus “opnieuw” aangemeld als storing en kan nog wel tm woensdag duren. Als goed is heeft je schoonvader zelfs bericht gehad dat monteur is geannuleerd


De storing is nog steeds gaande helaas. Er wordt gewerkt om de storing zo snel mogelijk op te lossen. 


Dit houdt in dat mijn schoonvader tot woensdag 18:00 geen persoonsalarmering heeft. En dit sinds vrijdagmorgen. Dit is echt niet acceptabel. Er wordt ook totaal niet meegedacht met dit veiligheidsprobleem. Schandalig! Ik krijg alleen de sms binnen dat het dan weer wel en dan weer niet is opgelost. Vertel dan ook tenminste wat er aan de hand is.


Het is heel vervelend, @Emdee, dat snap ik volledig. Het probleem zit in de kabel in de grond, dit zal hersteld moeten worden. Hiervoor zijn vaak graafwerkzaamheden nodig en daarvoor is eerst een vergunning van de gemeente nodig. Hierdoor duurt het helaas langer. Ik snap dat dit een vervelende situatie is voor jou en jouw schoonvader, maar ik kan er niets aan veranderen. 


Hallo @Denise_ , ik ga er dan vanuit dat KPN Netwerk de allerhoogste prioriteit geeft om die storing op te lossen, want het is niet meer van deze tijd dat mensen langer dan 1 dag zonder diensten komen te zitten, anders stel ik voor dat KPN, de provider, aan de schoonvader van @Emdee een noodpakket gaat sturen, zodat deze toch van bepaalde diensten gebruik kan blijven maken.

 


JanD als het zo’n hoge prioriteit heeft, hadden ze hier vrijdagmiddag direct mee bezig moeten gaan. Maar ze laten er eerst een heel weekend overheen gaan, voor ze er überhaupt mee bezig gaan… oh nee, zo zal t wel niet zijn, zo denken alleen de abonnees die er mee zitten.. want die zitten er ook daadwerkelijk mee. Iedereen die er niet mee te maken heeft deert het geen ene drol volgens mij. Dan zeggen ze vanaf vrijdag middag, we zijn er mee bezig, zaterdag 15:30 is het probleem opgelost, oh nee dat wordt ineens 19:30 en nu wordt er ineens gezegd dat de monteurs in het weekend niet eens werken, dus wie willen ze nou voor de gek houden.

ik kan nog wel veel zeggen en denk er het mijne van, maar goed, worden ze bij kpn volgens mij niet anders van… 


We doen er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. De ene storing is alleen makkelijker te verhelpen dan de andere. Als er graafwerkzaamheden nodig zijn, dan moet er eerst een vergunning geregeld worden. Hier gaat de gemeente over, deze geven wij niet zelf uit. We zijn hierin dus ook afhankelijk van andere partijen. Maar geloof me, we doen ons best om een storing zo snel mogelijk te verhelpen.


Hallo @Denise_ , daar twijfel ik ook niet aan, maar biedt als KPN dan wel een tijdelijk alternatief aan, want dat herken ik niet in deze discussie dat dat gebeurd is.

 


Weet je wat het vervelende in ons geval is; denk zelf wel 10 jaar bij kpn klant te zijn geweest, vorig jaar over gestapt naar budget met een mooi aanbod. Maar dit gaat dus over het netwerk van kpn. Maar budget mobiel en alles in 1 is blijkbaar gescheiden. Kpn bied hun klanten wel extra mobiele data aan ga ik van uit, maar dat doet budget dus niet. Dus mijn mobiele data zal ook bijna op zijn. En dit allemaal door een storing bij kpn 😡


Misschien kpn ons simkaarten kan leveren met onbeperkte data, hoor je ons niet meer klagen hoor ☺️ Dan kunnen wij het nog wel uit zitten tm woensdag


Weet je wat het vervelende in ons geval is; denk zelf wel 10 jaar bij kpn klant te zijn geweest, vorig jaar over gestapt naar budget met een mooi aanbod. Maar dit gaat dus over het netwerk van kpn. Maar budget mobiel en alles in 1 is blijkbaar gescheiden. Kpn bied hun klanten wel extra mobiele data aan ga ik van uit, maar dat doet budget dus niet. Dus mijn mobiele data zal ook bijna op zijn. En dit allemaal door een storing bij kpn 😡

Tja... dat krijg je er van als je naar een budget provider gaat. Dan krijg je ook budget service. 


 @JanD dit zijn wel dingen die meegenomen worden in de overwegingen maar dit is niet de standaard de oplossing.

@Jean_ine heeft budget geen noodoplossingen?


Dit houdt in dat mijn schoonvader tot woensdag 18:00 geen persoonsalarmering heeft. En dit sinds vrijdagmorgen. Dit is echt niet acceptabel. Er wordt ook totaal niet meegedacht met dit veiligheidsprobleem. Schandalig! 

De enige die hier iets aan kan doen bent u zelf: zorg voor een systeem wat ook via 4G kan communiceren.