Skip to main content

Sinds gisteren geen enkel ADSL signaal meer bij mijn schoonvader in Markelo. Hierdoor niet alleen geen internet en TV meer maar ook geen telefoonlijn meer en ook geen alarmering voor mijn 88 jarige schoonvader. Meerdere keren gebeld maar de monteur kan niet eerder dan dinsdag komen kijken wat er in de centrale kast aan de hand is.Storing zou vandaag voor 12:00 uur zijn opgelost. Mooi niet. Echt heel slecht.

Dat heb ik ook al aangeraden @Nick83 !

Bij focuscura(waar mijn moeder klant is) kost een 4G alarm even veel als een vast alarm.Dus misschien toch eens navragen bij de leverancier?


Weet je wat het vervelende in ons geval is; denk zelf wel 10 jaar bij kpn klant te zijn geweest, vorig jaar over gestapt naar budget met een mooi aanbod. Maar dit gaat dus over het netwerk van kpn. Maar budget mobiel en alles in 1 is blijkbaar gescheiden. Kpn bied hun klanten wel extra mobiele data aan ga ik van uit, maar dat doet budget dus niet. Dus mijn mobiele data zal ook bijna op zijn. En dit allemaal door een storing bij kpn 😡

Tja... dat krijg je er van als je naar een budget provider gaat. Dan krijg je ook budget service. 

Ja klopt Nick, ben ik ook achter. Heb ook bij hen aangegeven terug te zullen gaan naar kpn. Ze zijn iets goedkoper, maar totaal geen service. Ook al zijn zij qua storing in dit geval machteloos, ze hadden wel een oplossing kunnen bieden betreft mijn data.


 @JanD dit zijn wel dingen die meegenomen worden in de overwegingen maar dit is niet de standaard de oplossing.

@Jean_ine heeft budget geen noodoplossingen?

Helaas. Wordt van alles in 1 naar mobiel, naar alles in 1 weer naar mobiel gestuurd. Beiden zeggen dat de andere afdeling dit zou moeten regelen als dit al te regelen viel..


@Denise_  ik werk zelf bij de gemeente en benieuwd welke vergunning jullie moeten aanvragen voor deze herstelwerkzaamheden. Ik kan me voorstellen dat je een klikmelding moet doen maar daar gelden bij spoed ook andere regels voor. Verder ligt het hele centrum van Markelo open en heb ik het idee dat daar de kabel bij betrokken is. Kortom welke vergunning?


Dit houdt in dat mijn schoonvader tot woensdag 18:00 geen persoonsalarmering heeft. En dit sinds vrijdagmorgen. Dit is echt niet acceptabel. Er wordt ook totaal niet meegedacht met dit veiligheidsprobleem. Schandalig! 

De enige die hier iets aan kan doen bent u zelf: zorg voor een systeem wat ook via 4G kan communiceren. 

Heb ik naar gekeken maar dat wordt door de zorgverlener nog niet ondersteund.


Hallo @Emdee ,

Dat is raar.

Dan is er nog een andere optie:Koop een Huawei(andere merken zijn er nauwelijks met dit product) 4g modem en sluit het alarm daar op aan.Dan kan je het beste een onbeperkt mobiel bellen abonnement nemen.Dit kan toch @tmoesel ?

Dit goedkope abonnement bijvoorbeeld.Met het T-mobile netwerk.Dat is vrij betrouwbaar volgens mij.

En dat dit modem van huawei.

Echter zou ik wel adviseren om de kpn vaste lijn in stand te houden:Mocht het 4g modem kapot gaan.


@Denise_  ik werk zelf bij de gemeente en benieuwd welke vergunning jullie moeten aanvragen voor deze herstelwerkzaamheden. Ik kan me voorstellen dat je een klikmelding moet doen maar daar gelden bij spoed ook andere regels voor. Verder ligt het hele centrum van Markelo open en heb ik het idee dat daar de kabel bij betrokken is. Kortom welke vergunning?

Of te wel, er wordt al gegraven. De straat ligt al open, dus wat valt er nog te graven. Ze hebben de kabel geraakt bij het graven, dan kun je er ook bij lijkt mij 🙈


Als je gewoon een Experiabox hebt van KPN. En je sluit daar een mobiele telefoon op aan via een usb kabeltje, dan schijn je gewoon internet te hebben via 4G. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Maar dat schijnt zo te wezen. TV (via de ontvangers) zal het niet doen denk ik. En telefonie... dat weet ik niet.


Hallo @Nick83 ,

Bedenk me net dat ik dat ooit heb gedaan.Helaas werkt het niet.Met mobiel kan volgens mij alleen bij de v9 en v10.

 


 @Emdee daar hebben wij van de klantenservice helaas niet helemaal zicht op, het ligt nu bij de aannemer.


Als je gewoon een Experiabox hebt van KPN. En je sluit daar een mobiele telefoon op aan via een usb kabeltje, dan schijn je gewoon internet te hebben via 4G. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Maar dat schijnt zo te wezen. TV (via de ontvangers) zal het niet doen denk ik. En telefonie... dat weet ik niet.

Gaat alleen om telefonie voor de noodhulpknop. 


@Denise_  weet je al welke vergunning er aangevraagd moest worden bij de gemeente? Ben wel benieuwd. Storing is nog steeds niet verholpen……met mijn schoonvader gaat het gelukkig nog goed.


Er is vanochtend toestemming verkregen en wordt gewerkt om het op te lossen. Verwacht wordt dat het vandaag weer moet gaan werken. 


Er is vanochtend toestemming verkregen en wordt gewerkt om het op te lossen. Verwacht wordt dat het vandaag weer moet gaan werken. 

Van wie? Dit wil ik graag weten zodat ik ook een klacht bij de gemeente kan neerleggen. Storing vrijdag, toestemming woensdag????


Ik heb navraag gedaan bij de gemeente Hof van Twente waar Markelo deel van uitmaakt. Afgelopen vrijdagmorgen 10-12-2021 !!!! is er tijdens de graafwerkzaamheden in het centrum van Markelo een PTT kabel beschadigd geraakt. Hiervan is direct melding gemaakt. Vanmorgen is door KPN begonnen met de herstelwerkzaamheden. Er is geen sprake van het krijgen van toestemming of vergunningplicht voor deze herstelwerkzaamheden. Alles ligt al op de kop. Normaalgesproken wordt er bij de gemeente een melding gedaan van graafwerkzaamheden (als alles intact is) en vindt er vooraf een schouw plaats zodat gecontroleerd kan worden of een en ander na de graafwerkzaamheden weer in de oude staat is teruggebracht. Dat hier door enkele mensen gesuggereerd wordt dat het wachten was op de gemeente vind ik op zijn zachts gezegd niet netjes. Ik beraad mij dan ook voor op verdere stappen. Eerlijkheid duurt het langst. Geef dan gewoon aan dat er een personeelsprobleem is of iets dergelijks maar schuif de schuld niet naar een ander!


Onderbreking inmiddels verholpen?


nee, in elk geval nog geen bericht ontvangen


Daar heb ik geen inzicht in. Voor zover ik weet was er geen toegang tot de locatie. Die is vanochtend gekregen. Ik hoop dat het vandaag opgelost wordt. Ik heb nog geen updates verder. 


nee, in elk geval nog geen bericht ontvangen

Mijn overburen hebben inmiddels weer alles, tv internet en telefonie. Dus wij ook alles voor de zoveeeeelste x doorlopen, maar helaas nog niks. Inmiddels bericht dat het wel tot 22:00 uur kan duren… hoezo mijn overburen wel en wij niet…

je schoonvader ook nog niet?


nee, in elk geval nog geen bericht ontvangen

Mijn overburen hebben inmiddels weer alles, tv internet en telefonie. Dus wij ook alles voor de zoveeeeelste x doorlopen, maar helaas nog niks. Inmiddels bericht dat het wel tot 22:00 uur kan duren… hoezo mijn overburen wel en wij niet…

je schoonvader ook nog niet?

Daar is alles weer operationeel. Alleen geen bericht gehad van KPN maar zelf geprobeerd.


Daar heb ik geen inzicht in. Voor zover ik weet was er geen toegang tot de locatie. Die is vanochtend gekregen. Ik hoop dat het vandaag opgelost wordt. Ik heb nog geen updates verder. 

Best Bart, toegang tot de locatie is vrijdag al gegeven. 


Daar is alles weer operationeel. Alleen geen bericht gehad van KPN maar zelf geprobeerd.

gelukkig...:hugging:


nee, in elk geval nog geen bericht ontvangen

Mijn overburen hebben inmiddels weer alles, tv internet en telefonie. Dus wij ook alles voor de zoveeeeelste x doorlopen, maar helaas nog niks. Inmiddels bericht dat het wel tot 22:00 uur kan duren… hoezo mijn overburen wel en wij niet…

je schoonvader ook nog niet?

Daar is alles weer operationeel. Alleen geen bericht gehad van KPN maar zelf geprobeerd.

Gelukkig, hier ook 😅 dsl kabel er niet in zitten 🤦🏽‍♀️🤯


Ondanks dit probleem 

Jammer dat het mooie dorp Markelo zo kapot gemaakt wordt 

Dat plein wat voor de plus en smit gepland is wordt er niet mooier op 

 

 


We doen er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. De ene storing is alleen makkelijker te verhelpen dan de andere. Als er graafwerkzaamheden nodig zijn, dan moet er eerst een vergunning geregeld worden. Hier gaat de gemeente over, deze geven wij niet zelf uit. We zijn hierin dus ook afhankelijk van andere partijen. Maar geloof me, we doen ons best om een storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Vind het absurd dat er een vergunning nodig is om die storing op te lossen, dit soort situaties moet gewoon zonder vergunning kunnen. Dan had KPN het allang opgelost, maar de gemeente hé, werken niet zo snel als het om vergunningen gaat.