Skip to main content

Sinds gisteren geen enkel ADSL signaal meer bij mijn schoonvader in Markelo. Hierdoor niet alleen geen internet en TV meer maar ook geen telefoonlijn meer en ook geen alarmering voor mijn 88 jarige schoonvader. Meerdere keren gebeld maar de monteur kan niet eerder dan dinsdag komen kijken wat er in de centrale kast aan de hand is.Storing zou vandaag voor 12:00 uur zijn opgelost. Mooi niet. Echt heel slecht.

Jij hebt toch glasvezel @peter-keetfm ?

Zo ja,Dan zullen @Emdee en @Jean_ine dat ook wel binnenkort krijgen.


Jij hebt toch glasvezel @peter-keetfm ?

Zo ja,Dan zullen @Emdee en @Jean_ine dat ook wel binnenkort krijgen.

Ja klopt ik heb glasvezel 

Het glasvezel komt uit Rijssen/Holten 

(Pilot glasvezel door drukriool) 

Ik woon in het buitengebied wat voorheen Markelo was (Borkeld) 

Door herindeling Rijssen geworden 

Ik ben aan Markelo gehecht 

Doe er boodschappen tandarts huisarts enz. 

Mooi dorp wat op de schop gaat helaas 

O ja (dorp) Markelo gaat glas via Caiway (dacht ik) 

 


We doen er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. De ene storing is alleen makkelijker te verhelpen dan de andere. Als er graafwerkzaamheden nodig zijn, dan moet er eerst een vergunning geregeld worden. Hier gaat de gemeente over, deze geven wij niet zelf uit. We zijn hierin dus ook afhankelijk van andere partijen. Maar geloof me, we doen ons best om een storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Vind het absurd dat er een vergunning nodig is om die storing op te lossen, dit soort situaties moet gewoon zonder vergunning kunnen. Dan had KPN het allang opgelost, maar de gemeente hé, werken niet zo snel als het om vergunningen gaat. 

Wat ik al schreef, er was GEEN vergunning nodig vanuit de gemeente. De beschadiging is vrijdag direct gemeld waarbij herstel direct mogelijk was. Het zou fijn zijn als je alle reacties eerst leest voor te reageren 😉 de gemeente  treft verder geen blaam.


Jij hebt toch glasvezel @peter-keetfm ?

Zo ja,Dan zullen @Emdee en @Jean_ine dat ook wel binnenkort krijgen.

Glasvezel is er al maar is aangelegd door COGAS/CAIWAY. KPN heeft hier  geen toegang toe. Gaan nu wel kijken maar abo bij Caiway ipv KPN. Heb zelf thuis wel KPN via glasvezel. Voor schoonvader juist voor KPN gekozen omdat toen Caiway nog de oude ontvangers had. KPN kastje is voor iemand van 88 nog goed te bedienen.


We doen er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. De ene storing is alleen makkelijker te verhelpen dan de andere. Als er graafwerkzaamheden nodig zijn, dan moet er eerst een vergunning geregeld worden. Hier gaat de gemeente over, deze geven wij niet zelf uit. We zijn hierin dus ook afhankelijk van andere partijen. Maar geloof me, we doen ons best om een storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Vind het absurd dat er een vergunning nodig is om die storing op te lossen, dit soort situaties moet gewoon zonder vergunning kunnen. Dan had KPN het allang opgelost, maar de gemeente hé, werken niet zo snel als het om vergunningen gaat. 

Wat ik al schreef, er was GEEN vergunning nodig vanuit de gemeente. De beschadiging is vrijdag direct gemeld waarbij herstel direct mogelijk was. Het zou fijn zijn als je alle reacties eerst leest voor te reageren 😉 de gemeente  treft verder geen blaam.

En als jij goed had gelezen, reageerde ik op de reactie van Denise. Vandaar dat ik had gereageerd over de vergunning en de gemeente. 


We doen er alles aan om storingen zo snel mogelijk te verhelpen. De ene storing is alleen makkelijker te verhelpen dan de andere. Als er graafwerkzaamheden nodig zijn, dan moet er eerst een vergunning geregeld worden. Hier gaat de gemeente over, deze geven wij niet zelf uit. We zijn hierin dus ook afhankelijk van andere partijen. Maar geloof me, we doen ons best om een storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Vind het absurd dat er een vergunning nodig is om die storing op te lossen, dit soort situaties moet gewoon zonder vergunning kunnen. Dan had KPN het allang opgelost, maar de gemeente hé, werken niet zo snel als het om vergunningen gaat. 

Wat ik al schreef, er was GEEN vergunning nodig vanuit de gemeente. De beschadiging is vrijdag direct gemeld waarbij herstel direct mogelijk was. Het zou fijn zijn als je alle reacties eerst leest voor te reageren 😉 de gemeente  treft verder geen blaam.

En aan wie is die melding gedaan, ik werk in een andere tak die met dezelfde problemen werkt en er gaat nog wel eens wat fout met de melding op de goede plek te krijgen, dus is die schade bij de gemeente gemeld of direct bij KPN en dan wel de netwerk afdeling die het koper netwerk beheert.

En als de boel open ligt kan het ook nog eens zijn dat de locatie niet goed toegankelijk of veilig is, en dan word er echt niet gewerkt, er word veilig gewerkt of er word niet gewerkt.