Skip to main content

Sinds een dag of 5 werkt mijn DSL bonding niet meer en is mijn internetsnelheid dus ook naar beneden gegaan van 180mbps naar net iets onder de 100mbps.

In de modem instellingen zie ik dat line2 niet meer werkt.
De helpdesk heeft een monteur voor mij ingepland, maar ik vraag me af of er niet een clausule is waarbij ik de monteur kosten terug kan vragen bij KPN, aangezien ik pas NET 2 maanden klant ben. Is het niet vreemd of 'bad business' dat er zo snel na een aansluiting al een hevige storing is?
En ik moet er dan ook nog voor betalen, terwijl het een storing is compleet buiten mijn bereik?

 

Volgens mij wanneer het niet jouw schuld is dat pairbonding niet meer werkt dan lijkt het mij dat de monteur op kosten van KPN langs komt.

Goed opletten wat er op de bon staat van de monteur voordat jij de bon ondertekend. 


Volgens mij wanneer het niet jouw schuld is dat pairbonding niet meer werkt dan lijkt het mij dat de monteur op kosten van KPN langs komt.

Goed opletten wat er op de bon staat van de monteur voordat jij de bon ondertekend. 

Dat hoop ik dan maar, want de persoon aan de telefoon is heel duidelijk in het feit dat mij geld gaat kosten.
Hopelijk komt er nog een officiële reactie vanuit KPN.
Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN voor meer stabiliteit, maar tot nu toe werkt het allemaal maar matig… 


Hallo @Jordy38 

Een halvering van de snelheid, typisch het resultaat als één van de twee aderparen uitvalt. Heb je al gecontroleerd of beide stekkertjes van de Y-kabel vanaf jouw Experia Box v10 in het IS/RA punt nog goed aangesloten zijn?

Als dat het geval is, zou het probleem zelfs buiten jouw huis kunnen liggen, zoals in de straatkast. Een (heel) enkele keer wordt bij werkzaamheden in de kast een verkeerde verbinding ‘geraakt’.


Hallo @Jordy38 als de storing door KPN veroorzaakt wordt zijn de kosten voor rekening KPN.

Zit de storing binnen je eigen thuisnetwerk, zijn de kosten voor jouw rekening, maar dat moet dus door een monteur vastgesteld worden.

Het meest waarschijnlijke is dat het aan KPN ligt, want aan pairbonding valt niets in te stellen door een particulier.

Succes.

 


Hallo @Jordy38 

Een halvering van de snelheid, typisch het resultaat als één van de twee aderparen uitvalt. Heb je al gecontroleerd of beide stekkertjes van de Y-kabel vanaf jouw Experia Box v10 in het IS/RA punt nog goed aangesloten zijn?

Als dat het geval is, zou het probleem zelfs buiten jouw huis kunnen liggen, zoals in de straatkast. Een (heel) enkele keer wordt bij werkzaamheden in de kast een verkeerde verbinding ‘geraakt’.

 

Ja, de stekkertjes zitten er nog goed in. Het hangt wel wat losjes, maar ze zitten er wel in.
Bedankt voor de tip.


ALS het probleem in de straatkast ligt, ben ik dan alsnog verantwoordelijk voor de monteur kosten?


Nee tuurlijk niet. Daar kan je als klant toch niets aan doen. 


ALS het probleem in de straatkast ligt, ben ik dan alsnog verantwoordelijk voor de monteur kosten?

Hallo @Jordy38 zie mijn reactie eerder binnen dit topic.

Â