Skip to main content

Wij hebben sinds gistermiddag geen internet (glasvezel verbinding).

Ondertussen weet ik via andere prividers dat er 2 glasvezelbuizen kapot zijn, en dus 2x 192 vezels kapot zijn.

Toch blijft KPn zeggen, via de chat app, dat er geen storing in de buurt is.

 

Waarom is de informatievoorziening (in ieder geval in dit geval) zo slecht?

Anderen, zoals Solcon (een dochter van KPN) kunnen hun klanten wel informatiegeven. 

Ondertussen weet ik via andere prividers dat er 2 glasvezelbuizen kapot zijn, en dus 2x 192 vezels kapot zijn.

Van welke providers heb je dat dan gehoord?


Hoi @RobinR 

Welkom op de community van KPN.

Trouwens een goede vraag van je @wjb , ben ik eerlijk gezegd ook benieuwd naar.

Maar het advies aan TS @RobinR bel gewoon even met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402 of via een KPN mobiele aansluiting op 1200.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing en je wordt doorverbonden.

Een medewerker van de storingsdienst zou dan jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en je woning kunnen doormeten, en dan komt daar vanzelf een uitslag uit.
Mocht er inderdaad een storing zijn, dan zal er een monteur worden gestuurd.

De storingsdienst van KPN is bereikbaar: 24 uur per dag en 7 dagen per week


Uit de buurt-app blijkt dat de storing bij Solcon bekend is (de meeste gedupeerden zitten daar nog, dat was in eerste instantie de enige aanbieder hier), en via hen Multifiber.

 

Via de MijnKPN en de app wordt inderdaad eerst gemeten, en dan geroepen dat er in de buurt geen storing is, maar dat het dan tussen mijn apparatuur en de wijkcentrale zit (dat laatste kan natuurlijk, ik weet niet welke 384 vezels kapot zijn).

Telefoonnummer heb ik inderdaad niet gebruikt. Ik was bang dat de voice-response net zo zou reageren als de chat-bot, en dan wordt je dus op z’n vroegst maandag geholpen (en ja tegen die tijd zou Multifiber, of de aannemer van Glasdraad het opgelost moeten hebben).

De chat-bot verbind je ook zogenaamd door, maar het blijft een domme antwoordmachine, die alleen kan regelen dat er maandag of dinsdag een monteur komt …

Ik had gedacht dat er een landelijk systeem was, waar kapotte kabels in geregistreerd zouden zijn, en daar bij het beantwoorden via bot (of telefoon) rekening mee gehouden zou worden.


Uit de buurt-app blijkt dat de storing bij Solcon bekend is (de meeste gedupeerden zitten daar nog, dat was in eerste instantie de enige aanbieder hier), en via hen Multifiber.

Solcon distribueert ook via glasvezelnetwerken van derden. Weet je zeker dat het een glasvezel van KPN betreft?

Bij welke provider heb jij een abonnement?


Hoi @RobinR 

Chat-bot “DOT” en de telefonische klantenservice van KPN, zijn twee aparte manieren om in contact te kunnen treden met KPN.

Zelf ben ik totaal geen fan van een chat-bot, dus die zal ik persoonlijk ook niet gauw gaan gebruiken.
Ook omdat een chat-bot in veel gevallen je vragen niet begrijpt, en je in een cirkel blijft draaien.
Ik heb dan veel liever een Live Chat, waarmee je fysiek kunt chatten met een medewerker.

De telefonische klantenservice is een hele andere manier om in contact te komen met KPN, omdat je via die weg wel gewoon met een medewerker kunt spreken.
De voice respons stem is er alleen om je naar de juiste afdeling door te kunnen verbinden, of je te voorzien van basis informatie over de meest gestelde vragen.
Maar de storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week (inclusief op zondag en feestdagen) bereikbaar, om klanten te helpen bij storingen of problemen.
Hier zitten dus gewoon echte mensen voor achter de telefoon.


Uit de buurt-app blijkt dat de storing bij Solcon bekend is (de meeste gedupeerden zitten daar nog, dat was in eerste instantie de enige aanbieder hier), en via hen Multifiber.

 

Via de MijnKPN en de app wordt inderdaad eerst gemeten, en dan geroepen dat er in de buurt geen storing is, maar dat het dan tussen mijn apparatuur en de wijkcentrale zit (dat laatste kan natuurlijk, ik weet niet welke 384 vezels kapot zijn).

Telefoonnummer heb ik inderdaad niet gebruikt. Ik was bang dat de voice-response net zo zou reageren als de chat-bot, en dan wordt je dus op z’n vroegst maandag geholpen (en ja tegen die tijd zou Multifiber, of de aannemer van Glasdraad het opgelost moeten hebben).

De chat-bot verbind je ook zogenaamd door, maar het blijft een domme antwoordmachine, die alleen kan regelen dat er maandag of dinsdag een monteur komt …

Ik had gedacht dat er een landelijk systeem was, waar kapotte kabels in geregistreerd zouden zijn, en daar bij het beantwoorden via bot (of telefoon) rekening mee gehouden zou worden.

Maar dit is toch ook juist? De apparatuur van KPN in de centrale werkt naar behoren en is dus niet in storing, uw apparatuur kunnen we niet uitmeten dus we kunnen niet meten of dat storing heeft. Dus gaan we er vanuit dat het er tussen zit en dat geven we aan. Via de servicetools kunt u als het goed is dan ook zelfstandig een monteur inplannen. 


Tsja.
Gisterochtend naar KPN gebeld. Uitgelegd wat er was. Dat er al mensen van glasdraad aan het graven zijn, maar we graag hadden dat ook KPN wist dat er een storing was.
Er moest toch een monteur komen. Monteur zag binnen een seconde. “Ja maar dat ligt buiten er is geen glas”. Uitgelegd dat we dat al aan de telefoon hadden uitgelegd. Maar dit onnodige heen en weer rijden schijnt standaard te zijn.
Overigens zagen we even later buiten dat ook de KPN bezig was de storing te verhelpen (ergens binnen KPN is dus wel degelijk bekend dat er glaskabels kapot zijn). Alleen wordt dat blijkbaar niet intern door gecommuniceerd.

Jammer want zo was er niet alleen een monteur voor niets aan het rijden. Ook moest er iemand van ons thuisblijven.

Ik hoop dat KPN dit intern gaat oplossen. In ieder geval werkte de tip om gewoon te bellen, ipv de chat-robot te gebruiken. Daarvoor dank.

Ondertussen hebben we al sinds vrijdag geen internet, en begreep ik van de KPN mensen die aan het graven waren, dat zijn verwachtten dat het nog wel even zo duren. Dus dat is gewoon geduld hebben, en de telefoon als hotspot.

 

Dit forum zal er weinig mee kunnen.


@RobinR, Bij welke provider heb je momenteel een abonnement?

Wat bedoelde die monteur met  “Ja maar dat ligt buiten er is geen glas”?

Plaats eens een foto van de glasvezelaansluiting in jouw woning.


Provider is KPN

met er is geen glas, werd bedoeld, het lampje op het glasvezelmodem geeft aan dat er geen verbinding met glas was.

 

Sinds gisteravond een uur ov 20:00 is er weer vrbinding.

 


Reageer