Skip to main content

Hi, we gaan nu de zevende dag in van een storing op postcode ***. Naast het feit dat een storing van een week best lang is vind ik het nog erger dat de communicatie over de storing geheel ontbreekt. Alleen via de storingswebsite krijg ik elke 12 uur een update waarbij wordt gemeld dat de storing 12 uur later wordt opgelost. Niet dus. Juist omdat ik nu geen idee heb wanneer het wel is opgelost, kan ik geen maatregelen nemen. Wanneer kan ik weer thuiswerken? Kan mijn dochter haar schoolopdracht thuis uitvoeren of moet ze op pad op zoek naar verbinding? Het feit dat we geen idee hebben of er uberhaupt gewerkt wordt aan een oplossing is erg vervelend. Gebrek aan goede info is bijna erger dat het gebrek aan verbinding.

mvg

Bertjan de Boer

 

Admin: postcode verborgen i.v.m. privacy

Ook ik zou het fijn vinden om een status update te ontvangen en wat er nu aan de hand is. Ik heb dan wel een mobiel WiFi pakket met 100GB ontvangen van jullie maar die is uiteindelijk ook een keer op. Daarnaast vind ik de communicatie omtrent een storing van bijna een week nihil. Er staat niets op de KPN site vermeld. Als ik mijn postcode (2142GE) invoer met mijn huisnummer zou er helemaal geen storing zijn, terwijl ik vrijdag 1-7 direct gebeld heb en er zelfs in eerste instantie een monteur ingepland werd, deze werd ingetrokken omdat het probleem groter bleek te zijn. Als ik het huisnummer van mijn buren intik dan krijg ik te zien dat er wel 2 storingen zijn. Daarnaast veranderd elke dat het tijdstip van verhelpen van de storing, hier kunnen wij als bewoners dus niet van op aan. 

Graag ontvangen wij dus een status update en waarom het probleem zo lang moet duren voordat het is/wordt opgelost. Alleen gisteren een KPN busje gezien in de wijk, maar niet daar waar het probleem zich bevindt.

Daarnaast, als mijn 100GB op is, en de storing is nog niet verholpen, wordt deze dan automatisch aangevuld? En krijgen wij, als abonnees korting op ons eerstvolgende factuur daar dit al een week duurt? 

Met vriendelijke groet,

Natascha. 


Hoi @BertjanCruquius, welkom bij ons op het forum. Zo'n lange storing is vervelend en als er geen duidelijkheid is over wanneer de oplossing komt weet je ook niet waar je aan toe bent. Ik weet niet of ik daar meer over kan vertellen of er meer over kan zien, maar ik kan voor je kijken wat ik kan zien. Je kunt je forumprofiel daarvoor volledig invullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt. Heb je ook een of meer mobiele KPN abonnementen? Mogelijk kunnen we daar extra data aan toevoegen zodat jullie op die manier nog verbinding kunnen houden.

Je kunt ons ook telefonisch bereiken, op 0800-0402 (gratis). Dat is bij storingen een snellere optie dan via het forum. 


Beste Jasper, 

Je hebt nu 2 postcodes en locatie (Cruquius) Hiermee zou je toch moeten kunnen zien wat er precies aan de hand is en een status opvragen? Lijkt mij niet zo moeilijk toch i.p.v. mensen vragen hun profiel volledig in te vullen en op te zadelen met extra werk om een antwoord te krijgen.

Groet,

Natas


Omdat er een enorm tekort is aan monteurs. Sommige monteurs hebben gewoon een werklijst met storingen. Aan de onderkant komen steeds nieuwe bij. En de bovenste gaan ze steeds als eerste weer naar toe. Ze hebben zelf ook geen flauw idee wanneer de onderste aan de beurt is. Want bij een storing weet je het van tevoren nooit hoelang je bezig bent.


Ik heb mijn profiel aangevuld. het gratis telefoonnummer heb ik nu zo'n 20 keer gebeld. Dan krijg ik een standaard bandje met de tekst dat de storing wordt opgelost en dat ik nu het beste kan wachten tot de storing is opgelost en ophangen. Dat helpt niet echt. Juist omdat ik via het hulpnummer niet verder kom heb ik deze post gemaakt.

 


Nick83, dat snap ik maar dat kunnen ze dan ook aangeven als statusupdate en wanneer er een plaatsnaam en postcode bekend zijn, kunnen ze het navragen en evt. aangeven “in verband met meerdere storingen en te kort aan monteurs, kan ik nog niet zeggen wanneer er monteurs beschikbaar zijn. Wij doen ons best het (probleem / kabelbreuk / what ever) zo snel mogelijk op te lossen en wanneer er een update beschikbaar deze te delen.
Dat komt toch al anders over dan forumprofiel invullen en/of bellen……. Vind dat er makkelijk over de schutting gegooid….. 


@Lucidique Ik had nog nooit gehoord van die plaats, door de gebruikersnaam van Bertjan dacht ik eerst dat het een achternaam was van iemand. Nu ik weet dat het een plaats is heb ik daar gekeken, in Cruquius zie ik inderdaad een storing staan. Meer dan dat kan ik er niet over zien. Ik ga er navraag over doen, maar daarvoor heb ik wel adresgegevens nodig. Kan je die toch invullen op je forumprofiel, de postcode alleen is niet genoeg om de aansluiting te vinden? De tijdelijke bundel die je hebt is een week geldig inderdaad, die wordt niet automatisch verlengd. Als het na de week nog speelt kan de bundel opnieuw worden toegevoegd.

Met meer gegevens (naast die van @BertjanCruquius) kan het makkelijker nagekeken worden. Ik heb ook gekeken of ik de databundel op het nummer kan toevoegen op het 06-nummer wat je in je profiel hebt gezet, dat is zo te zien geen KPN abonnement. Daardoor kan ik de bundel er niet aan toevoegen.


Jasper, ik heb het ingevuld. Hoop dat je wat meer informatie kunt krijgen voor ons. Dan kan ik dat ook delen met mijn buren.

Groet,

Natascha


Merci! Ik heb navraag gedaan, zodra we daar een terugkoppeling op hebben zullen we die hier met jullie delen!


Een kleine update: ik kreeg de terugkoppeling dat de storing opgelost zou zijn nadat er werkzaamheden zijn gedaan. Voor de zekerheid heb ik jullie verbindingen bekeken (de gegevens op je profiel komen goed van pas dus 😉) en zag ik dat jullie toch nog niet online zijn.

Dit heb ik doorgegeven en het wordt verder onderzocht en nagekeken.


Klopt, bij ons werkt het inderdaad ook nog niet, ook niet na reboot/herstart/stroomloos maken van en opnieuw aansluiten van de modem.

Hoop dat ze gauw iets ontdekken :(


De technische melding hiervoor staat bij jullie beiden nog open, @Lucidique en @BertjanCruquius. Daar hebben we nu een notitie in gemaakt dat het probleem bij jullie nog speelt. Betekent dat dit opnieuw zal worden bekeken. Vanuit de melding wordt dan contact opgenomen voor verder nakijken en eventueel monteursbezoek. 


Dank je, ik heb begrepen van mijn buurvrouw dat het ook bij haar nog niet werkt. KPN stuurt morgen een monteur bij haar langs. Dus ik denk dat het probleem bij de meeste gewoon nog niet is opgelost. Dit wou ik even ter info ook nog meiden. 


Is er inmiddels al wat meer bekend?


Beste KPN' ers, kunnen jullie iets van een update geven? 


Ik zie dat er verder contact is geweest, @Lucidique, en dat een monteur gisteren het probleem verholpen heeft. Zoals ik in de notitie hier zie bleek het in de centrale niet helemaal goed te zitten. 

@BertjanCruquius, ik zie dat er voor jou voor later vandaag een monteur gepland staat. Ik ga ervan uit dat die het probleem zal weten te verhelpen. 


Klopt helemaal, had zelf maar even gebeld met jullie en aangegeven wat er waarschijnlijk aan de hand was en dat dit ook bij de andere klanten waarschijnlijk het geval is.