Skip to main content

Goedenavond, Ik ben nieuw hier en heb een probleem. Sinds 5 juli j.l. heb ik internet buitengebied. Eindelijk heb ik snel internet i.p.v. maar 13 Mbit bij andere providers.

Sinds 7 juli merk ik, dat de lamp op de Experia box om de haverklap rood is. Ik heb dan ook geen internet in huis. Ik was gaan zoeken. 4G modem loskoppelen en toen werd ie groen, om ff later weer rood te worden. Dat was het dus ook niet. Ik ben internationaal vrachtwagenchauffeur en onderweg kan ik m’n kachel regelen en kijken hoe warm het in huis is. Helemaal geen problemen, maar ik kom thuis en is de Experia box weer rood. Ik zat vanmiddag voor ik te werk ging achter mijn buro en weer die lamp rood. Om de één of andere reden zette ik de WiFi van m’n iPhone 11 Pro Max uit en zag in m’n ooghoek de lamp weer groen worden. Dit 6x getest en elke keer als ik m’n iPhone verbind valt het internet na ongeveer 1 min uit.

Hoe zou dit komen? Ik heb dit bij geen enkele provider ooit meegemaakt.

 

Gr Dennes

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Welkom @Dennes500, dat is een bijzondere constatering die ik zo niet eerder heb meegemaakt. Ik ben nu ook wel heel benieuwd welk lampje rood brandt op de Experia Box? En maakt het nog verschil als je jouw telefoon uit en weer aanzet? Want als ik het goed begrijp ervaar je de problemen alleen maar als je thuis bent. Dus dan lijkt de conclusie wel aardig dat het in combinatie met modem en telefoon zit, bijzonder. 


Welkom @Dennes500, dat is een bijzondere constatering die ik zo niet eerder heb meegemaakt. Ik ben nu ook wel heel benieuwd welk lampje rood brandt op de Experia Box? En maakt het nog verschil als je jouw telefoon uit en weer aanzet? Want als ik het goed begrijp ervaar je de problemen alleen maar als je thuis bent. Dus dan lijkt de conclusie wel aardig dat het in combinatie met modem en telefoon zit, bijzonder. 

bedankt @Bart_Z. Ik ga vanmiddag even proberen het opstarten van m’n iPhone helpt. Het gaat om de lamp aan de voorkant van de box die rood gaat branden en rood is meestal niet goed. Ik kwam vannacht thuis met de WiFi van m’n iPhone volledig uitgeschakeld. De Experia box was gewoon groen. Niks aan de hand. Ik vind het ook bijzonder, want ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.


Ik had m’n iPhone opnieuw opgestart—> Geen succes

iPhone Netwerkinstellingen hersteld—> Geen succes

iPhone harde reset—> Voor nu is het probleem opgelost 


Het was dus toch de iPhone die de boel verstoorde. Fijn dat het na een hardware reset is opgelost. Bedankt ook voor het delen daarvan. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten.