Skip to main content

Ik heb inmiddels voor de derde keer in drie maanden een volledige storing met mijn kan glasvezelaansluiting. Bij de vorige meldingen en bezoek van de monteur was er steeds een probleem in de wijkkast met mijn aansluiting. Op dit moment moet ik vanaf vanmorgen 9 uur tot maandag ochtend het doen zonder diensten van KPN, dus geen internet, geen tv, geen vaste telefoon enzovoort. Dit terwijl het probleem al meerdere keren is opgetreden.

Hoe kan het dat er geen monteur beschikbaar is?

Hallo @hansveelers , heb je hierover ook al gebeld met KPN, want dat is in dit geval de snelste weg, 0800 0402 met als inspreekwoord ‘geen internet'.

Succes.

 


Dag Jan, je wilt niet weten hoe vaak ik al gebeld heb en in de wacht ben gezet en de verbinding regelmatig na 40-45 minuten gewoon werd verbroken

bedankt voor je steun😊


 

Dit si de reactie van de monteur op de laatste monteursbon:

Opmerking monteur

Handshake modem drukt niet door blijft een handshake doen. NT en modem verwisselt hier ligt het niet aan. Naar de POP gereden en PPL poort was verwisselt met PPL 60 Poort 89 maar moest PPL 60 poort 96 zijn. Klant heeft me verteld dat vorige keer precies hetzelfde is gebeurd. Wellicht dat er twee klanten met de zelfde POP gegevens bestaan. Graag hiernaar kijken om verdere afspraken te voorkomen.

_____________________________________________________________________________________________


Hoi @hansveelers . Wat een ergernis.

Ik begrijp dat alles er nu dus weer uit ligt? Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Dag Erwin, Inderdaad, wat een ergernis. Ik heb mijn profiel aangevuld


Ik zie dat er maandag een monteur komt. Mocht jij daar bij zijn, is het raadzaam om de conclusie van de vorige monteur ook nog even met hem te delen (voor de zekerheid).

Heb jij mobiele (particuliere) nummers van KPN? Dan kan ik daar een gratis weekbundel op zetten.


Nee helaas heb ik geen mobiel nummer van KPN [of misschien maar goed ook😏]

Ik had even de hoop dat jij een sleutel zou hebben van de wijkkast 😊😊. Maar helaas.

Ik ga maandag zeker proberen om daar bij te zijn. Ik verwacht dat de monteur maximaal 10 minuten bezig zal zijn want het probleem is duidelijk. De vorige monteur gaf mij ook aan dat ik bij de volgende storing gewoon kon bellen en het dan direct opgelost kon worden. Er zou niet eens een monteur thuis hoeven te komen ff de kabeltjes in de wijkkast weer ompluggen en klaar is Kees.

Bij de installatie van het hele pakket in augustus van dit jaar na 20 jaar Ziggo-klant geweest te zijn] moest de monteur ook al naar de wijkkast en kwam hij terug met de melding dat ik toen al het verkeerde signaal binnen kreeg. Na vijf dagen had ik toen al weer een monteur nodig die tot dezelfde conclusie kwam. En op 3 november dus weer hetzelfde probleem en dezelfde oplossing. Zal maandag verwacht ik niet anders zijn. Maar het ergste is echt dat je gewoon te horen krijgt dat je maar tot maandag moet wachten. Drie hele dagen niets kunnen is echt en rom frustrerend. En lees ik dat de tegemoetkoming per dag 1/30 van je abonnementsgeld zal zijn. Ik kan straks een paar euro terugvragen terwijl ik een berg aan ergernissen en gefrustreerde huisgenoten heb die met thuiswerk/studie enzovoort zitten.

We trekken op dit moment het privé T-Mobile abonnement van mijn dochter leeg. Zo kunnen we toch nog tv-kijken. Maar dat gaat aardig in de papieren lopen ben ik bang.

 


Als ik de notities zo lees ga ik er van uit dat alles wat op afstand gecontroleerd kan worden, gebeurd is. Ik snap volledig dat je er wel klaar mee bent en 3 bezoekjes in zo'n korte tijd zou natuurlijk ook niet moeten. Ik hoop oprecht dat 3x scheepsrecht is en ze dit nu gewoon stabiel krijgen. 

Monteurs voor het weekend zijn altijd lastig helaas, dat zal ik niet ontkennen. De agenda zit op donderdag meestal al wel vol. :-(


Ik hoop het ook Erwin. Laten we er maar het beste van hopen. 

By the way: monteurs met volle agenda’s is ook een goed teken toch? hsorry voor mijn sarcasme😫]

In ieder geval bedankt voor je morele steun en de aandacht die je dit probleem hebt gegeven. Waardeer ik oprecht.  

Fijn weekend


Goedemiddag @hansveelers, ik lees in de terugkoppeling van de monteur dat alles inmiddels weer werkt en hij het een en ander doorgegeven heeft aan de achterliggende afdeling.
 


Dag Thomas,

 

Nou niet helemaal. Ik heb een stuk trager internet. De speedtest komt tot maximaal 100 terwijl ik 200 in mijn pakket heb. En de vaste telefoon doet het niet. Het lijkt alsof ik nu in een verkeerd poortje zit van een andere klant die een minder snelle internetverbinding heeft afgenomen en ook geen vaste telefoon in zijn pakket heeft.

 

Dus ik ben nog lang niet gerustgesteld dat alles goed is. Help help help!

Helaas vanmorgen niet getest waar de monteur bij was. Ik ga morgen maar weer bellen!😫😫😫😫


Ik zie dit niet vaak, @hansveelers .  Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt en er telkens geblunderd word in de wijkcentrale. 

Het lijkt er op dat ze jouw verbinding telkens omstekkeren waarbij er vermoedelijk ook een andere klant issue ervaart. 

We hebben elkaar even gesproken en omdat dit het tweede ticket binnen korte tijd is wordt jouw ‘case’ doorgestuurd naar een speciaal team. Ik heb m'n best gedaan om het vermoedelijke probleem zo goed mogelijk te beschrijven. Ik ga er van uit dat zij een definitieve oplossing gaan bedenken. 

Mocht jij donderdagavond nog niks gehoord hebben, laat het mij weten! 


Dank je Erwin. Je hoort van me.


Ik was toch nieuwsgierig en ben even gaan kijken wat er in het ticket is gebeurd. Zo te zien hebben we een ander adres in beeld en snappen ze nu dat er iets in de administratie niet goed staat waardoor jullie aldoor van actieve verbinding wisselen. 

Ik lees ook dat je alweer zonder zat maar dit zou ook hersteld zijn. Klopt dat? 

Ik zie voor morgen tevens een monteursbezoek staan. 


Dag Erwin,

 

Ik denk dat alles opgelost is. Ik ben afgelopen dinsdag inderdaad gebeld door iemand van KPN Jeroen]zoals jij al aangaf. Ik heb een ticketnummer en direct toegang tot de helpdesk. Werkt prima. Lekker snel iemand aan de lijn die ook actie kan ondernemen. Hij heeft mijn verhaal samen met mij doorgenomen en aangegeven dat dit echt uitzonderlijk slecht is. 

Er is direct een afspraak gemaakt met een ervaren monteur die donderdag aanstaande zou komen. Allemaal keurig in overleg met mij. Tot die tijd even zonder vaste telefoon en slecht werkend internet maar gelukkig wel tv. Tot vanmorgen weer alles er uit lag. Snel gebeld met Jeroen en er blijkt bij mijn directe buurman ook een probleem te zijn. Lang verhaal kort makend: het probleem is inderdaad nu duidelijk en ook opgelost. Alles doet het weer. Jeroen gesproken vanmiddag en afgesproken dat we het een week aanzien. Monteur morgen is geannuleerd. Dus hopen dat het nu goed blijft gaan.

Ik zal je via het forum op de hoogte houden mocht het fout gaan. Verwacht ik trouwens niet. Gesprek met Jeroen was verhelderend, duidelijk en erg vriendelijk. 

Ik wil jou wel bedanken voor je betrokkenheid. Echt top. Waardeer ik echt. Dus dank je wel daar voor.

Een fijne avond nog 


Graag gedaan en ik ben blij dat het nu allemaal goed is uitgezocht. 

Mocht er in de toekomst, onverhoopt toch weer iets misgaan, weet je mij te vinden.