Skip to main content

Zeer pijnlijke situatie in mijn postcode gebied en gezien een aantal andere topics ook elders. Sinds donderdag 21-5-2020 storing in de glasvezelverbinding (lampje “glas” brandt niet op het modem). Bericht via Twitter naar kpn webcare levert de volgende ochtend een telefoontje en reactie via Twitter op. Prima tot zover. Monteur komt de volgende dag (vrijdag 22-5-2020) in de middag, maar blijkt de storing niet te kunnen verhelpen, want de storing zit in de centrale buitenshuis. Hij heeft hier geen toegang toe, dus er moet een andere monteur komen. 
 

Bij het bellen met KPN netwerk 0880063744 blijkt dat de melding nog niet binnengekomen is en zodra die binnenkomt wordt er een monteur ingepland. Het is niet waarschijnlijk dat het diezelfde vrijdag nog wordt en in het weekend wordt er niet gewerkt (wat??). Bij het opnieuw bellen met KPN wordt aangeboden om een noodpakket te sturen voor tv en internet. Wanneer dit pakket ontvangen of opgehaald kan worden is niet duidelijk. 
 

De kans bestaat dus nu dat er 3 dagen geen diensten afgenomen kunnen worden, omdat de KPN monteur geen toegang heeft tot de centrale en de beheerder niet in het weekend werkt. Kennelijk is dit de SLA die KPN heeft met deze beheerder, maar hoe kan dit nou toch in deze tijd. Het is 2020, geen 1998.

Hi @FTVermeulen, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Als ik op jouw adres kijk en je klantnummer erbij pak, zie ik dat er vanmiddag tussen 15.00-17.00 een monteur langskomt om het te bekijken. Ik zou dat graag even willen afwachten zodat we geen overhaaste beslissingen nemen of elkaar in de weg zitten als ik nu allerlei testen ga uitvoeren op de lijn. Laten we hopen dat het na het bezoekje gewoon weer werkt en het noodpakket niet nodig is!


Dag Susan,

dat zou mooi zijn. Desalniettemin zit ik Dan al 2 dagen zonder dienstverlening in deze tijd toch wel substantieel (nog los van Corona). Bedrijven zoals het mijne zijn in grote mate afhankelijk van deze diensten. 

Ik wacht het bericht van kpn, de monteur of dit forum af. 

groeten,

 

Frank


Hoi @FTVermeulen. Heeft onze monteur het probleem gisteren verholpen?


Hoi @FTVermeulen. Heeft onze monteur het probleem gisteren verholpen?

Ja, opgelost. Wel bijzonder dat hij dacht dat hij de eerste monteur was die voor dit probleem langs kwam. Kennelijk had de vorige monteur geen rapportage achtergelaten of kon de 2e monteur de rapportage niet vinden. De 2e monteur heeft gisteren aangebeld toen ik niet thuis was. Ik ben niet thuisgebleven, omdat de 1e monteur aangaf dat het probleem niet bij mij binnen zat, maar in de “pop kast”. Uiteindelijk kon deze 2e monteur wel in de betreffende kast komen en het probleem oplossen. De monteur heeft in zijn rapport dat ik heb ontvangen aangegeven dat ik “een poort wissel heb gekregen”. Het is mij niet duidelijk of dit de oorzaak of de oplossing van het probleem is en hoe dit in de toekomst te voorkomen is.

Al met al is het probleem opgelost en ben ik tevreden over het resultaat, maar het proces in communicatie en afstemming tussen klantenservice, kpn netwerk en monteurs onderling kan nog wel de nodige verbetering krijgen mijn inziens.

Ook vraag ik mij nu af of ik nog het noodpakket ga ontvangen zoals de kpn klantenservice medewerker aangaf dat voor mij in bestelling was. Is dit nu op voorhand (of alsnog geannuleerd)?

 


@FTVermeulen Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Jammer dat het zo is gelopen, maar wat heerlijk dat het is opgelost. Ik vermoed dat het noodpakket nu geannuleerd wordt. Als je het noodpakket toch ontvangt, kun je deze weigeren aan de deur of niet ophalen bij het PostNL punt. Het pakket wordt dan automatisch teruggestuurd naar ons. 


Reageer