Skip to main content

De laatste 3 weken moet ik dagelijks 2 of 3 keer mijn modem opnieuw opstarten om een goede internetverbinding of TV ontvangst te krijgen. Ik heb nu bijna een jaar een abonnement, maar de laatste drie maanden is echt knudde.

 

Graag advies.

Ik ben benieuwd naar het volgende; welke experiabox heb je? Welk type ontvanger? Heb je glasvezel of koper? Welke foutcodes krijg je? Is alles bekabeld aangesloten of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Goedemorgen @Goudenstein en welkom hier op het forum :)

 

Goed dat je dit kenbaar maakt want niemand wordt denk ik blij van dagelijks 2 tot 3 x het modem resetten. Je geeft aan dat het de laatste 3 maanden niet zo best is; hoe uiten de problemen met de interactieve zich precies? En hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box; gaat er vanaf de Experia Box een kabel direct naar je tv ontvanger of gebruik je een draadloze verbindingsset (Devolo)? Wat betreft het internet, ervaar je problemen met de Wi-Fi of ook met de bekabelde verbinding?


Wat betreft  het internet. Dit is met wifi en dus niet bekabeld. Het modem (Experia  V10A) staat in de meterkast en het gebeurd een paar keer per dag dat hij spontaan stopt met het verzenden van het wifi-signaal. Stekker eruit en na vijf minuten weer opstarten en e.e.a. werkt weer.

Wat betreft de TV, ik gebruik een draadloze verbindingsset.  Maar op het moment dat de wifi stopt, stopt mijn tv ook. 

Ik maak ook gebruik van een wifi versterker, maar dat werkt dus ook niet goed.


Bedankt voor deze toelichting @Goudenstein. Waar ik nog benieuwd naar ben; je geeft aan dat op het moment dat de Wi-Fi stopt, je tv er ook mee stopt. Dan krijg ik de indruk dat de hele verbinding op dat moment wegvalt; de interactieve tv en de Wi-Fi hebben namelijk geen invloed op elkaar. Hoe branden op dat moment de lampjes op je Experia Box? Zou je ook je (forum) profiel in willen vullen? Dan kan ik je klantdossier er eens bij pakken en wat metingen verrichten. Wat je verder nog mag/kan proberen; je hebt de tv ontvanger op dit moment aangesloten via een draadloze verbindingsset. Heb je de mogelijkheid om de tv ontvanger eens direct met kabel aan te sluiten op de Experia Box? Op die manier kunnen wel wellicht al wat zaken uitsluiten. Wat ik je verder ook nog kan en wil adviseren, is om alvast eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Dit is een Wi-Fi verbetertool die bij jou op locatie de kwaliteit in kaart kan brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoert of komt met een andere oplossing (zoals KPN Experia Wi-Fi of een monteur).


Hoi @Goudenstein , ik heb niks meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je je probleem via een ander kanaal hebt weten te verhelpen. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen betekenen, laat je het dan weten?


Reageer