Skip to main content

Hallo, wij worden hier helemaal krankjorum van KPN. Sinds wij over zijn van telfort op KPN hebben we alleen maar problemen. Met de wifi, met internet en voorál met de interactieve tv. Tv verbinding is traag, hapert of doet het gewoon helemaal niet. Herkent iemand dit? 

Hoi @Ik ben er klaar mee, welkom. 

Als je constant problemen hebt snap ik dat je helemaal krankjorum wordt. Moet wel zeggen dat het niet met de overgang van Telfort naar KPN te maken heeft, want in feite is er niets veranderd. Maar dat het irritant is snap ik. Wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen? Heb je het modem al eens herstart of zelfs een reset gegeven? Mocht je glasvezel hebben, dan ook graag het glasvezelkastje eens stroomloos maken voor minimaal 2 minuten. En hoe is het modem aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter?


Hi Bart, resetten, herstarten, alles al vaker geprobeerd. Met name tv modem moeten we ongeveer 1x per week resetten om de tv aan de praat te krijgen.  Dat komt écht niet door mijn nieuwe tv. Al die problemen zijn pas van de laatste maanden. Net als; laden van filmpjes duurt lang, Netflix opstarten duurt lang, tv gids is nog steeds traag.

Alleen het glasvezel kastje heb ik nooit gereset, dat zal ik nog eens proberen. Bedankt voor de tip!

Wat betreft die kabel, die is aangesloten zoals je beschreef, zonder splitter.


En is de tv ontvanger ook direct met een kabel aangesloten op het modem?


De TV is, via de ontvanger, aangesloten met een kabel aan het modem. Er staat een (oudtelfort) versterker naast.


@Ik ben er klaar mee 

Wat heeft U voor modem ?

Gebruikt U wifi versterkers ?


Heeft het opnieuw opstarten van de glasvezelverbinding nog voor verbetering gezorgd? Ik hoop het, anders moeten wij verder zoeken. 


Deze week een goeie week gehad. Zodra we weer problemen hebben start ik het glasvezel kastje opnieuw op. Durfde dat nu niet, omdat ik bang was alles weer opnieuw te moeten instellen? 

@ tonymelony, we hebben inderdaad 2 Wi-Fi punten en een experia box v8. 

Zou die (telfort) versterker in de woonkamer nog wel werken naast de wifi punten?


Het glasvezelkatje kun je zonder problemen van het stroom halen hoor. Er worden dan geen instellingen etc gewist. Dat is pas als je apparatuur echt gaat resetten.