Skip to main content

beste kpn,

 

graag zouden we contact willen ivm dat al zeker twee weken we storing hebben met de wifi en tvzenders, als we tv kijken valt t gewoon weg en krijgen we een blauw scherm met zender niet beschikbaar!! Hebben alles al een keer 10 sec uitgehad en gereset en niks werkt, om gek van te worden. Kunnen jullie mss zien wat er mis is op ons adres, volgens jullie storingen zijn die er niet in deze regio, en telefonisch krijgen we jullie niet te pakken erg lastig zo!!!

 

vrg tessa siero

Beste @Asset 

Allereerst wil ik je vragen om je profiel zoveel mogelijk met relevante gegevens aan te vullen zodat KPN medewerkers jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Door drukte op het forum, kan het enkele dagen duren voor een medewerker antwoord kan geven op je vraag. Ondertussen proberen wij als leden van het forum, te kijken of we iets voor je kunnen doen.

Als wachten geen optie voor je is, kan je ook bellen met 0800-0402 of chatten. Hiervoor stuur ik je vast een link.

https://www.kpn.com/service.htm


Ik wil je vragen om eerst de router eens een fabrieksreset te geven. Daarnaast kun je ook proberen de tv-ontvanger opnieuw in te stellen.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Zoals ik al zei, hebben alles al een keer uit gehad en gereset, maar het probleem blijft, hierdoor mis ik soms gewoon stukken van een programma

 

vrg tessa


Is jullie bekabeling nog in orde? Ook de kabels vanaf het Aansluitpunt naar de modem?


De bekabeling is nog in orde, zie er geen rare dingen aan


De storing met de tv-ontvanger is duidelijk. Ik vraag mij wel of of je helemaal geen draadloze verbinding hebt, deze regelmatig wegvalt (frequentie en duur) of dat je wifi van slechte kwaliteit is omdat je weinig snelheid haalt.

Is er een verschil als je bedraad een test doet en via wifi? Op www.fast.com kan je gemakkelijk een aantal testen doen.

 


Net weer 10 min bezig geweest om tv te kunnen kijken pff wat een gedoe, alles weer gereset ook nog een test gedaan via de tv ontvanger mar er is duidelijk een storing maar krijg t niet gefixed, hopelijk lan er snel contact gelegd worden , telefonisch gaat dit toch wat makkelijker , bedankt voor je tijd maar t helpt helaas allemaal niks


Beste @Asset 

Welke type TV ontvanger heb je? Mocht het een Motorola zijn, dan kun je via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger:

Apparatuur omruilen


We hebben een experia box


De Experiabox is het modem. Welk type tv-ontvanger heb je?


Hoi @Asset, welkom op het forum! Vervelend dat je problemen ervaart met wifi en tv. Je geeft aan dat je al wel wat dingen geprobeerd hebt. Maar wat precies allemaal is me nog niet helemaal duidelijk. En ook heb ik nog wat andere info nodig. Dus ik ga je een aantal vragen stellen. Als je die zou willen beantwoorden komen we vast een heel eind :)

  • Welke tv ontvanger heb je (zwart kastje)? Dit kan zijn een Motorola, Arris of Arcadyan zijn. Dit staat op de voorkant van de tv ontvanger vermeld.
  • Welke Experia Box heb je (wit kastje)? Als je dat niet zeker weet, kijk eens in dit topic, daar staan afbeeldingen van alle Experia Boxen.
  • Hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box? Zit daar een rechtstreekse kabel tussen, of loopt die kabel via een ander apparaat? Zoals een draadloze verbindingsset (adapters in het stopcontact) of iets als een switch.
  • Wat ervaar je precies met de wifi? Je geeft aan dat het wegvalt, hoe merk je dit? Herstelt dit zich ook automatisch, of moet je dan iets doen?
  • Maak je ook gebruik van Experia Wifi of Superwifi?

 

Vul, tenslotte, ook je forumprofiel in zodat ik hier je verbinding kan nakijken.