Skip to main content
  • Hallo,

    sinds 19 juli 2021 ervaar ik veel problemen met de Wifi thuis.

    19 juli 2021 heb ik onderstaand bericht ontvangen:

    '’ Beste klant vannacht hebben wij de software van je modem verbeterd. Je modem heeft de nieuwste software gekregen, zodat je de best mogelijke wifi ervaart. Werkt er toch iets niet zoals je gewend bent? Herstart dan je modem en/of je tv-ontvanger. Kijk voor meer informatie op kpn.com/meshwifi. Groet KPN'’

    En na deze datum is de wifi erg instabiel. Om de 10 tot 15 minuten verliezen we de verbinding met het internet. Dit is vooral vervelend wanneer we bijvoorbeeld een film of serie kijk via Netflix, Disney + etc.
    Dan stopt het om de paar minuten en moeten we vervolgens de film/serie weer opnieuw opstarten.

    Dit gebeurt zowel bij de telefoons als via de smart-tv en de playstation 4.

    De stappen die ik inmiddels heb ondernomen zijn:

    - Herstarten modem
    - Resetten modem
    - Gekeken naar storingen (zijn er niet)
    - Controle op afstand gedaan (komt niks uit)
    - Alle stappen doorlopen van de wifi manager (komt niks uit)

    Voor deze verbetering van de software op 19 juli jongstleden hebben wij nooit problemen ervaren met het internet.

    Kan iemand ons verder helpen, want we willen graag een stabiele verbinding.

    Ter aanvulling: het modem is een Experia Box V10a.
    Wanneer wij wel internet hebben is het wel een normale snelle verbinding.
    Het gaat om het continu wegvallen van de verbinding.

Hoi @Wout-NL89, welkom op ons forum!
In het onderstaande topic kun je alle informatie vinden over de laatste update van de V10a.

Gebruik je ook wifiversterkers van ons? Het is mogelijk dat je die na deze update opnieuw in moet stellen en eventueel moet verplaatsen voor het beste signaal.
Een andere tip die ik ook voorbij zie komen is het uitzetten van IPv6 in de experiabox.