Skip to main content

Experiabox V 10 A geeft bij ons de volgende klachten.

Stilvallend tv beeld en storingen tijdens het opstarten of doorspoelen van opnames, bij doorspoelen stopt het spoelen soms niet meer en blijft de opname doorspoelen ongeacht welke knop we indrukken op de remote. Soms valt de zenderinfo onder de verschillende tv stations gewoon weg, geen informatie beschikbaar staat er dan. Dit is een bijna dagelijks terugkerend probleem.

De wifi is, als deze werkt, snel maar daar is alles wel mee gezegd. Ook daar regelmatig wegvallende wifi, waarbij het typische geval zich voordoet dat het ene apparaat wel blijft werken en het andere niet. Zo kan het zijn dat de tablet aangeeft de verbinding kwijt te zijn, terwijl alle andere apparaten nog verbinding hebben. Soms zijn meerdere apparaten hun wifi verbinding kwijt en andere hebben nog verbinding. Vaak komen er dan meldingen als “verbinding, geen internettoegang” of “IP adres niet bereikbaar”… ook dit is dagelijks terugkerend.

De enig optie om dit op te lossen is om de box dan maar weer opnieuw op te starten. Dit doen we dus bijna elke dag wel een keer.

Lijkt me allemaal niet zoals het hoort. 

Vraag mij af wie vergelijkbare ervaringen heeft.

Op de site van KPN kom ik nooit verder dan de wifi tuner te gebruiken….dit heeft echter zelden een merkbaar effect.

 

Hoor graag.

Hoe is de tv ontvanger verbonden met de Experiabox? Met een rechtstreekse kabel? Of zitten er kastjes tussen?


Er zitten kastjes tussen.


@Hamoba Welkom op het forum. Wat vervelend dat je zoveel problemen hebt met je netwerk. Eigenlijk vallen dus al je diensten af en toe weg, maar dan ook weer niet op alle apparaten. Heb je los van de Experiabox nog andere apparaten in je netwerk? En gebruik je bijvoorbeeld een wifi versterker? Zou je ook voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en een aantal metingen uitvoeren. 


Forumprofiel is ingevuld.

Ik heb een wifi versterker op de bovenverdieping (van KPN). Zonder versterker was er daar bijna geen ontvangst.

Er zijn verder geen andere apparaten in het netwerk.

Zojuist alweer de Experia box gereset omdat het kastje beneden dienst weigerde en ik geen radio meer ontving. Wifi bleef wel gewoon actief. 


@Hamoba Bedankt voor het invullen van je forumprofiel, ik zie inderdaad dat je vaak je Experiabox moet resetten. Zijn de problemen van de laatste tijd of doen ze zich al langer voor? Ik zie namelijk ook dat er 19-08 onderhoud is geweest in de omgeving. Zou je wellicht ook een aantal stappen willen doorlopen. 1. Glasvezelpunt resetten, deze kun je 2 minuten stroomloos maken. Mocht dit het probleem niet oplossen, zou je dan de Experiabox willen resetten naar fabrieksinstellingen? En mocht dat het probleem ook niet oplossen zou je dan je Wifi versterker opnieuw willen configureren om te kijken of het probleem daarmee opgelost is. Zou je mij kunnen laten weten wat het resultaat is geweest? 


Problemen doen zich al langer voor(van voor augustus), echter er waren ook lange periodes dat het helemaal goed ging.

Of het sinds 19-08 erger is geworden durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Ik zal de genoemde stappen dit weekend proberen te doorlopen en daarna het resultaat aan je doorgeven.


@Hamoba We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Ik heb e.e.a. even een weekje aangekeken.

Na het resetten van het glasvezelpunt, leek het even stabiel. twee dagen later vloog alles eruit (TV en WIFI) daarna ook de experion box gereset.

Sindsdien lijkt het wat weer wat stabieler, echter vanochtend lag de WIFI op mijn tablet er weer uit.

Weer een reset van de box en dan gaat het weer een tijdje goed.

Over het geheel genomen heb ik deze week minder problemen gehad, echter helemaal over zijn de problemen nog niet. 


Gebruikt u draadloze verbindingsets? 


Yep


Gooi die dan eens aan de kant en probeer het eens een paar weekjes met een kabel.


De problemen die u heeft wijzen allemaal op niet goed werkende draadloze verbindingsets. Uw electriciteitsnetwerk is waarschijnlijk niet meer geschikt. Dat kan komen door een ledlamp of dimmer die niet goed werkt.  Zelfs een telefoonoplader kan problemen geven.  Probeer te testen met een kabel aangesloten op de experiabox.


Daar zit nu het probleem....de meterkast met de box bevindt zich buiten de woning. Om niet met lange kabels van buiten naar binnen ( en ook nog eens naar een set op de eerste verdieping ) te hoeven waren de draadloze verbindingssets van KPN een uitkomst. Die zouden volgens KPN prima werken. Toen er op de boven verdieping geen of onvoldoende ontvangst was is daar een versterker geplaatst. 

Als ik het zo lees had ik dus net zo goed bij Ziggo kunnen blijven.....

 


Ik snap het probleem.  Op zich zou 1 kabel vanuit de meterkast naar binnen al voldoende zijn. Daar sluit u dan een switch aan en dan kunt u vandaar uit verder met eventueel kabels of Wi-Fi versterkers. Als u door het hele huis al coax kabels heeft dan had u voor het gemak inderdaad beter niet over kunnen stappen. Het werken met draadloze verbindingsets is op zich een oplossing maar zeer gevoelig voor storingen. Wellicht dat @Rutger_ met de huidige wetenschap nog wat kan doen. 


@Hamoba Op het moment dat er met een draadloze verbinding set verbinding gemaakt wordt dan zijn deze inderdaad gevoelig voor storingen. Wat we nog zouden kunnen proberen is de verbinding set opnieuw met elkaar koppelen. Je zou hiervoor het volgende stappenplan kunnen volgen. 

Je mag alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.

Met een draadloze verbinding set kan ik, hoe vervelend oo niet garanderen dat de problemen daarna zijn opgelost. Daarom zou de optie van @Joep1965 een mooie oplossing kunnen zijn.