Skip to main content

De laatste weken hebben we regelmatig dat internet uitvalt. Bij TV-kijken verschijnt de foutmelding dat het modem niet goed is aangesloten en dat we van zender moeten wisselen. Ook is er dan geen WIFI beschikbaar. Soms komt dat spontaan weer terug maar soms moeten we ook onze router resetten.

Router heb ik meerdere keren herstart net als tv ontvanger en WIFI versterkers. Probleem blijft zich herhalen. Ik heb geen patroon kunnen herleiden.

V8 router

2x TV ontvanger HMB2260

2x WIFI versterker KPN Arcadyan

 

@Emdee Heeft u het modem/router al eens een reset naar fabrieksinstellingen gegeven ? 

Aan de onderzijde zit een gaatje bij het woord 'Reset'. Steek hier totdat het Power lampje rood gaat branden, een paperclip, pen of ander puntig voorwerp in. De KPN Experia modem start nu opnieuw op en de fabrieksinstellingen worden terug gezet, onderbreek deze procedure niet.


ook al geprobeerd. Al vaker trouwens. Op jullie aanraden ook al de wifi van de Experia uitgezet ivm wifi problemen in huis doordat omschakelen van devices tussen verschillende stations niet lekker liep.


@Emdee Dan zal een moderator van dit forum dit op gaan nemen met u. U kunt daar op wachten hier maar voor een snellere oplossing kunt u bellen met de klantenservice via 0800-0402.

PS, ik ben ook klant van KPN, geen medewerker. :wink:


Hi @Emdee, balen dit, zo'n wegvallende verbinding levert een hoop frustratie op :slight_frown:

Dat het volledige signaal wegvalt zie ik niet terug, de verbinding met KPN is op de 8e en op de 9e 1 keer verbroken geweest op jullie initiatief (de resets), verder is de lijn totaan het modem helemaal stabiel. Aangezien bij jou op de momenten dat het mis gaat alles lijkt weg te vallen, heb ik het vermoeden dat er ín het modem iets niet helemaal lekker gaat. Omdat resetten niet helpt en de V8 al enigszins op leeftijd is, heb ik een omruil voor een nieuw modem in gang gezet. Als het goed is, heb je inmiddels een sms ontvangen met informatie over de omruil!


Nog geen SMS ontvangen maar zo wel goed komen. Thnxs.


Okee jammer, gelukkig kan je de betreffende informatie ook vinden via de bestelstatus pagina  :relaxed:


Is alles weer in orde met de nieuwe Experia Box @Emdee? Hoor het graag!


Heb de V10a ontvangen en na wat hulp goed aan de praat kunnen krijgen. Tot nu toe is er geen uitval geweest maar hij draait natuurlijk ook nog maar net. Het ziet er in elk geval positief uit. Jammer dat er geen ophangbeugel bij zit, lijkt of de beugel van de V8 niet past maar heb nog niet echt goed kunnen kijken. Thnxs voor de service in elk geval.

De handleiding voorziet niet goed in het veranderen van de SSID. Voor de V10 moet je bij de 1e keer inloggen geen WW intypen bij inloggen in de EB, maar bij de V10a moet je juist wel het WW intypen wat achterop de EB staat.  Je moet het maar net ff weten ;-) 


Top dat het er tot nu toe goed uit lijkt te zien @Emdee :blush:

De menu's van de V10 en de V10a werken inderdaad niet helemaal hetzelfde, ze horen dan ook een eigen handleiding te hebben. Heb jij de verkeerde er bij gekregen? :sweat_smile:

De V10A heeft geen muurbeugel, maar heeft 2 ‘schroefgaten’ bovenaan waarmee je hem op kunt hangen, die van de V8 zal niet gaan passen!