Skip to main content

Veel storingen via de experiabox. Ik overweeg om naar ziggo.nl te gaan. Of er moet een kpn medewerker komen die het komt oplossen. 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Een was mij bij aankoop beloofd dat er iemand zou komen. Er is nog nooit iemand geweest. Kpn is zeer moeilijk te bereiken. 


Maar wat zijn de problemen? Dan gaan we proberen dat op te lossen. 


Ik krijg soms wel 20 maal per dag de melding Connection Interrupted op mijn laptop op de eerste verdieping, terwijl de experiabox op de begane grond staat. Maar ook op mijn computer op de begane grond wordt de verbinding heel vaak verbroken net als op de laptop van mijn kinderen. Kortom het signaal is dus niet stabiel.


Kijk daar kunnen we wat mee. Welke experiabox heb je? Werkt het bekabeld wel goed? Welke snelheid haal je bekabeld en welke via Wi-Fi? Heb je glasvezel of koper? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?


Experiabox v10. Met kabel heb ik nog niet getest. snelheden bijgevoegd. Geen glasvezel in ons buitengebied in  Strijen. 

Op laptop 39 ping 10,3 DOUWLOAD en 2,1 UPLOAD  EN 6 JITTER


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


Dat is wel heel erg weinig snelheid. En als je dan Wi-Fi gebruikt blijft er weinig over.  Als Ziggo bij jou levert kan je beter overstappen. Een upgrade zit er de komende maanden niet in. Al komen er 10 monteurs dan gaat dat echt niet helpen.


U heeft gewoon vreselijk traag internet. Stap maar gauw over naar Ziggo. Want hier is niks aan te doen.


Bedankt voor deze adviezen. Nog geen jaar geleden heeft KPN mij de experiabox geadviserd. Dat zou de oplossing zijn. 


Bedankt voor deze adviezen. Nog geen jaar geleden heeft KPN mij de experiabox geadviserd. Dat zou de oplossing zijn. 


Die oplossing is wel erg vreemd want ook al krijg je een nieuwe experiabox in jouw geval zou het niet uitmaken om dat je te ver van de centrale af woont wat een probleem is met DSL


Hallo @Brian Duister , bij Ziggo heb je minimaal 60Mbit/s bekabeld, waarvan je minimaal 25 Mbit/s draadloos moet kunnen halen volgens de normen van Ziggo.

 


Hoi @Brian Duister .  Deze snelheid is best laag. 

Hoe staat het met eventuele glasvezel plannen in jouw regio? Dat kun je hier controleren: https://www.kpnnetwerk.nl/  

Ik zeg het niet snel maar als een andere provider hogere snelheden kan leveren, zou ik mij een overstap heel goed kunnen voorstellen.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.