Skip to main content

Hoi, 

Bij mij in de straat is na controle wegens een rattenplaag gebleken dat de ziggo/kpn kast openstaat en het verzoek was/is dit te melden en hopen dat dit met spoed wordt dichtgemaakt omdat de ratten het er erg leuk hebben. (ja de ratten kunnen en komen in de kast dus spoed is niet overdreven vrees ik).

Sticker op de kast is 05-02 en hier zijn 3 foto's hopende dat dit alles geeft wat nodig is, als het goed is is mijn profiel compleet genoeg om de melding naar de juiste door te zetten aangezien toen ik Ziggo belde ze er niks van snapten en dus niet komen helpen. Besloten dit bij eigen provider neer te leggen die die kast ook gebruikt.

De verzakking is veroorzaakt door de ratten en ja die klep die zo staat is zo open een windvlaag opent hem al dus een rattensnuit en poot lukt dit zonder problemen, bewijs ratten in kast geweest aanwezig.

Dus ja hopen op snelle afhandeling hiervan.

Hoi @Chris en Fem. Welkom op het KPN Forum. Deze kast moet inderdaad zo snel mogelijk weer dicht. Ik betwijfel of deze kast van KPN is, maar je kan hiervoor bellen naar een speciale afdeling binnen KPN. Het nummer is 0800 0150. Als je daar het adres doorgeeft kunnen zij bekijken of het een kast van KPN is en een monteur langs sturen.


Haal het deksel er eens af en maak een foto van de binnenkant van de kast. Dan kunnen de kenners beoordelen van welke provider de kast is.


Hallo @Chris en Fem , als er dan allemaal groene kabels in de kast zitten is het een kabelprovider, vermoedlijk Ziggo of anders een lokale kabelboer.

 


KPN en Ziggo hebben compleet verschillende netwerken en straatkasten.

Dit is sowieso geen KPN kast. Waarschijnlijk Ziggo, of in ieder kabel. Lijkt wel wat op onderstaande foto, waar je de coax onder ziet.

 

 


Dit is sowieso geen KPN kast. Waarschijnlijk Ziggo, of in ieder kabel. Lijkt wel wat op onderstaande foto, waar je de coax onder ziet.

Hoewel het Ziggo lijkt hoeft dit niet zo te zijn. Dergelijke kasten kunnen eigenlijk wel van alles zijn. Ik zie bijvoorbeeld wel eens kasten die er exact uitzien als onze K1200/85's, waar het niet dat er grote Liander-stickers op zitten. Of hier op een bedrijventerrein in de buurt staat een kast die er exact uitziet als een PoP 1.3, alleen wordt deze niet herkend in het Object Register/InfraApp dus die zal wel voor iets anders gebruikt worden 😅

 

Dan over deze kast.. Ik denk ook dat dit Ziggo is, ik kwam onderstaande foto tegen en de sticker die linksboven op de klep zit is exact hetzelfde als die op deze klep in de foto's die hier staan. Nu zegt dit niet zo veel maar dat ze op exact dezelfde plek zitten is wel opvallend.

 

Mogelijk is de klantenservice van Ziggo bellen hiervoor niet de beste plek. Dergelijke ‘incidenten’ zoals deze komen niet echt voor dus de meesten zullen niet echt weten wat ze hiermee aan moeten, mogelijk is een forum zoals deze (maar dan van Ziggo) een betere plek om zoiets te melden.

 

Tot die tijd zou ik eens kijken of je nog een klein sjorbandje hebt liggen en die er omheen spannen of eventueel stevige tie wraps, blijft ie in ieder geval dicht.

 

 

Edit: Ik heb nog wat meer zoektermen geprobeerd en die sticker is blijkbaar van producent Avedko, leverancier van die kasten. Kijkend naar wat ze allemaal doen begin ik toch weer mijn twijfels te krijgen. Beste is dan toch om eens iets open te trekken en er een lichtje in te schijnen. Kijken naar wat erin zit kan soms al een beeld geven van wat het precies is. Mogelijk kun je er zelfs een foto'tje van maken. Ben benieuwd, misschien kunnen we achter de juiste partij komen. Nog een vraagje; om welke regio gaat het eigenlijk?


Wegens adres gegevens die erin staan en andere info van de bewoner van het adres er staat een grote ziggo sticker in met adres plus (geen idee waarom vind het vreemd) naam van de bewoner op dat adres.
Nu moet ik dus Ziggo zien duidelijk te krijgen wat er aan de hand is, dan moet ik eerst even kijken hoe ik hun ga bellen (want 0900 is met een reden geblokekerd bij mij op alle abonnementen. Zo klantvriendelijk zijn ze wel met een 0900 nummer, op hun forum kan ik niks want ik ben geen klant.

Poging 1 die ik had ondernomen met Ziggo was geen succes.
Met de gemeente om het op te lossen of via hun te doen ook niet, het gaat trouwens om Dordrecht @NHendriks 

Ga morgen verder zoeken hoe ik toch in contact kan komen met hun, heb al medeflatbewoners gevraagd maar allemaal KPN… (goed voor jullie slecht voor mij in dit geval)


Ahja, als er adresgegevens en persoonsgegevens in staan dan is het inderdaad handig om dat niet hier te posten. Ik moet wel zeggen dat ik namen op stickers in zo'n kastje best wel een interessante vind in het kader van de AVG. Als het echte namen van bewoners/contractanten zijn met bijbehorende adressen dan is dit eigenlijk reden genoeg om melding te doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Niet om slecht te spreken over Ziggo, maar dit is wel onzorgvuldig omgaan met persoonsgegevens.

 

Aangezien we er al uit zijn dat het om Ziggo gaat is de regio ook niet echt meer van belang, dat was de voornaamste reden dat ik de regio zocht, konden we kijken welke kabelaar daar zit. 

 

Maar in ieder geval fijn dat bekend is bij welke partij deze kast hoort! Zijn we in ieder geval een stapje verder. Eerlijk gezegd zou ik niet echt weten wat je er verder mee kan om ervoor te zorgen dat de kast goed wordt afgesloten behalve dan de MacGyver-methode met tape, tie wraps of een sjorbandje.

 

Ik hoop voor jullie dat het snel geregeld kan worden!

 


@NHendriks toch bedankt, zoals gezegd ga morgen verder puzzelen. 
het grappige is dat ik het heir meldde door een bericht 2 jaar geleden van iemand met ook dit probleem wat toen via KPN is opgelost die contact met Ziggo heeft opgenomen, dus KPN handelde dit af toen, blijkbaar dingen verandert in de tussentijd.
Dacht dus als ik het hier meld dan gaat KPN erachteraan omdat het vooral KPN montuers zijn die ik in de kast bezig heb gezien.

Ik geef niet op, wie weet werkt er nog een slim persoon bij ZIggo.


Ik snap je gedachtegang inderdaad, mogelijk kan @Vikash hier nog wat in betekenen, ik als monteur helaas niet, ik heb die contacten niet 😥


Weet niet of je een Twitter account hebt, vaak reageren ze via Twitter heel snel op vragen


Hoi @Chris en Fem 
Je hoeft geen Ziggo-klant te zijn om op het forum te kunnen schrijven.
Gewoon inloggen met je gegevens en je kunt op het ziggo-forum ook een bericht plaatsen.


Ik snap je gedachtegang inderdaad, mogelijk kan @Vikash hier nog wat in betekenen, ik als monteur helaas niet, ik heb die contacten niet 😥

Ik had je graag verder geholpen maar helaas heb ik deze mogelijkheid ook niet.


Ziggo lijkt het te hebben opgepikt via Twitter (ik blijf gewoon spammen hahaha) dus even afwachten hoe het gaat aflopen of het vandaag of na het weekend dichtwordt gemaakt.


@Chris en Fem je kunt ook met Ziggo chatten, dan hoef je ook niet te bellen met 0900 nummer. 


Gister is Ziggo geweest en is de kast dichtgemaakt.


@Chris en Fem Ah top! Dat is goed nieuws! :blush:


Ik heb zo'n zelfde kast al de hele week open staan in mijn straat.

Als het bestand niet te groot is kan iedereen het zien. Succes

 


Dat is een kast van de lokale kabelprovider, waarschijnlijk Ziggo. KPN maakt geen gebruik van groene kabels in de infrastructuur en al helemaal geen coax-bekabeling. Aan de binnenkant zit vaak een sticker met daarop de kastinformatie. Een berichtje naar Ziggo sturen via een van de sociale-media kanalen is denk ik het makkelijkste. Natuurlijk kan je ook bellen maar ik heb daar zo geen gegevens van bij de hand.


het beste kan je dit melden op de ziggo community daar zitten super experts die kunnen dingen met spoed doorzetten naar de moderator die op hun beurt een opdracht naar de monteurs afdeling kunnen sturen 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Offtopic/bd-p/Offtopic