Skip to main content

Wanneer ik via Skype, Teams of Webex, en ook Citrix,  aangesloten ben, hapert de internet verbinding regelmatig. Daarmee bedoel ik dat skype of Citrix verbinding om de minuut ongeveer 10 seconden bevriest. Harde reset (power off) lijkt te helpen, echter probleem is binnen een of twee dagen weer terug.

Modem geeft meldingen als “TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed” en “dns name resolution failure (wpad.kpn)”. Proxy staat uit op Windows 10.

De TV doet het wel normaal. Helpdesk komt er niet uit…

 

Kan ik hier nog iets aan doen of toch maar naar Ziggo of zo?

 

Ton

 

Dag @Roktoktok op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  En natuurlijk is een goede verbinding mogelijk en daar helpen we je graag bij. 

Die laatste zin doet me wel twijfelen of ik hier tijd in moet steken. Laat even weten of je hulp wil of dat je de overstap al bijna gemaakt heb.


Hallo Joep,

Nee ik blijf toch liever bij KPN hoor, maar ik moet hier toch een keer uit komen. 

 


Werkt u via WiFi? Of heeft u uw laptop of pc aangesloten op een kabel die rechstreeks naar de Experiabox of KPN Box loopt?


Het is een wifi connectie, inderdaad.

Vandaag ook weer eens alles gereset m.b.v. de helpdesk, zonder resultaat.

 


Gebruik je draadloze verbindingssets zoals dit?

 


Nee, via de modem Experia V12 en 2x Superwifi


Nee, via de modem Experia V12 en 2x Superwifi

En dat is alles? Geen tv ontvangers? Een switch? Zonnepanelen?


En een tv ontvanger. Geen switch, geen zonnepanelen. 

PC en iphones via de wifi

Een van de superwifi's is bekabeld, de ander is los.


Dat laatste hoeft niet meer. Staat het modem soms naast de superwifi?


Het is een wifi connectie, inderdaad.

Leg dan maar eens een kabel. Dat zal vast beter gaan. De tv ontvanger doet het ook goed zegt u. En die werkt ook bekabeld. 


Het vervelende van m'n PC aan de kabel leggen is dat ik dan door zo'n 50 cm beton moet gaan boren.. En wifi moet gewoon kunnen werken, vind ik :-) 

 

De modem staat inderdaad naast de superwifi. Nou ja, een meter daarnaast.


Het vervelende van m'n PC aan de kabel leggen is dat ik dan door zo'n 50 cm beton moet gaan boren.. En wifi moet gewoon kunnen werken, vind ik :-) 

Er is vast wel een andere weg te vinden. U kunt toch zelf ook van modem naar PC lopen? Dan kan een kabel dat ook.

Als er daadwerkelijk 50 cm beton tussen het modem en de pc zit, dan is het niet zo vreemd dat het WiFi zo af en toe wegvalt...


Ik zou in ieder geval testen met een kabel om te kijken of het echt een wifiprobleem is. Heb je toevallig een kabel in huis die je even uit kan rollen?


Het vervelende van m'n PC aan de kabel leggen is dat ik dan door zo'n 50 cm beton moet gaan boren.. En wifi moet gewoon kunnen werken, vind ik :-) 

Er is vast wel een andere weg te vinden. U kunt toch zelf ook van modem naar PC lopen? Dan kan een kabel dat ook.

Als er daadwerkelijk 50 cm beton tussen het modem en de pc zit, dan is het niet zo vreemd dat het WiFi zo af en toe wegvalt...

Om een structurele kabel aan te leggen zou ik twee keer door de vloer moeten boren..


Ik ga even op zoek, misschien ligt er nog iets ergens.


Ben heel benieuwd....


Duidelijk, kabel vanaf modem naar PC gelegd en connectie is zonder haperen.

Dus.. Wifi dingetje..


Ik was er al bang voor. Ik vind de SuperWiFi's prima dingen maar dan wel bekabeld.  Ik vermoed dat bij de afstand tussen de twee simpelweg te groot is. 6 meter zonder belemmeringen is echt de max. Zeker voor de 5ghz band. 


Wat ik dan nu eens probeer… is die superwifi naast de PC te zetten, en dan de superwifi te bekabelen en de PC niet.

Wie weet.


Goed bezig😉


Superwifi heb ik bekabeld, en staat nu 10 cm naast de PC, en geen storing.

Kortom, teveel beton in mijn huis. Tijd voor Super-superwifi.

 

 


Dat wordt klussen met de kerstdagen.  Fijn dat nu bekend is waar het probleem zit. Ziggo heeft hier ook geen oplossing voor hoor😉(grapje)


Zelfs zonder bekabeling van de Superwifi werkt het goed als ik deze direct naast m'n PC zet. Raadselachtig ding voor mij…

Ik kan weer lekker Citrix op en goed skypen met m'n lieve collega's

 

Prettige kerst allemaal en dank voor het meedenken!