Skip to main content

Gisteren is de stroom er achter weg geweest. nadat deze weer aangesloten was doet het internet het niet meer er staat verbonden zonder internet. wat kan ik hier aan doen?

Hallo @KimberleyKimm 

 

Heb je ook glasvezel, dan zowel je modem als het glasvezelkastje van de stroom halen.
Na 2 minuten het glasvezelkastje weer aansluiten en wachten tot die helemaal opgestart is, daarna het modem weer aansluiten en op laten starten.
Heb je geen glasvezel dan die procedure met alleen je modem uitvoeren.

Heb je dan nog geen verbinding dan kan je het beste de klantenservice bellen op 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00 en za 08:00 - 17:00) en daar melden dat je een storing hebt.


Hoi @KimberleyKimm, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt niet goed! Naast de vragen die GeSp al stelt ben ik ook benieuwd welke lampjes er op het modem branden en hoe het apparaat waar je deze melding op krijgt verbonden is, is dat via Wifi of met een kabel. Als het via Wifi is, zou je het dan ook via de kabel kunnen testen?

Het nummer wat GeSp al noemt is de snelste manier om met ons in contact te komen tijdens een storing, de verbinding kan dan direct met je worden nagekeken.


internet lampje knippert ik heb geen internet via WiFi of kabel


Dat klinkt alsof het modem nog bezig is met verbinding maken, dat hoort sneller te gaan. Had je de vragen van GeSp ook kunnen zien en proberen? En had je al contact gehad met het nummer wat hij noemde?


ik het dat inderdaad geprobeerd maar dat helpt niet helaas


Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Zwart kastje met middelste LED gelabeld “Connection”?
Dan is dit het bewuste euvel met de Genexis ONT. Die moet vervangen worden.