Skip to main content

Beste forumleden,

KPN Netwerk heeft hier vorige week een glasaansluiting geplaatst in de meterkast. Nu wil ik op glasvezel overstappen (van de kabelconcurrent weg), maar dit lijkt niet mogelijk: er zit geen stroomaansluiting in de meterkast, terwijl daar nog een NT en modem/router moeten komen.

Volgens de monteur van KPN Netwerk moet de verhuurder dit doen (ik woon in een huurwoning in een appartementencomplex). De verhuurder zegt dat dit eigen verantwoordelijkheid is.

Nu mijn vraag: kan een monteur van KPN dit plaatsen? Zo ja, hoe geef ik dit aan en hoeveel gaat dit kosten?

Hallo @mrtl een KPN-monteur kan dit doen, mits er een hoofdschakelaar in de meterkast zit om het geheel stroomloos te maken.

Kosten overleggen met de monteur voor dat hij/zij aan de slag gaat, zie hieronder een richtlijn:

Meerwerk monteur & materiaalkosten | KPN


Er is een hoofdschakelaar aanwezig, ja. Dan weet ik genoeg. Ik ga het abonnement bestellen.


Controleer eerst of de aansluiting al is opgeleverd.  Dat kunt u doen op de site van kpnnetwerk.nl.  vaak zit er tussen het plaatsen van de aansluiting en de oplevering enkele maanden tot een jaar. Immers aan de andere kant van de kabel moet ook wat gebeuren. 


@Joep1965  Dat zou jammer zijn! Op kpnnetwerk.nl staat:

We sluiten je woning binnenkort aan op glasvezel

Het laatste dat de monteur hier gedaan heeft is het doormeten van de aansluiting.


Wacht met bestellen tot er staat uw aansluiting is gereed.  Vaak krijg je een brief. Wacht daarop want anders wordt het een drama!!! Daar zijn veel voorbeelden van te vinden. Kpn de provider moet namelijk eerst de adressen krijgen.  Sterker nog alle providers moeten die adressen eerst hebben.  Anders heeft kpn een voorkeurspositie en dat mag niet!!