Skip to main content

Hallo,

De kabel van onze stroomadapter die uit het glasvezel kastje komt is stuk. Kan er een nieuwe kabel geleverd worden? 

Ik zie meer vragen hierover op het forum, maar nog niet waar ik dat kan bestellen. Daarom maar hier!

Vriendelijke groet,

Nienke Nije Bijvank

Hallo, @NienkeNB! Lastig dat net die adapter stuk is gegaan. Zitten jullie op dit moment helemaal zonder diensten?
Helaas kun je geen nieuwe adapter bijbestellen. Daarnaast hebben wij die adapters niet voorradig en is het noodzakelijk om een monteur langs te sturen. Als je het goed vindt, kijk ik even welke mogelijke datum wij beschikbaar hebben. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Er waren eerder ook wel mensen met hetzelfde probleem, en volgens heeft 1 persoon bij een webwinkel zelf een nieuwe adaptor gekocht. Of iemand had nog een passend type liggen. De noodzakelijkheid van een monteur in huis is volgens mij relatief. Het komt er alleen op neer dat het juiste stekkertype van de adaptor wordt gekozen. Op b.v. allekabels.nl staat dit precies aangegeven, alleen KPN heeft die info nergens beschikbaar als documentatie.


@Lisa Ik heb het profiel zoveel mogelijk aangepast, een monteur lijkt me inderdaad wat overdreven (het gaat erom dat het kabeltje is doorgebeten door ons konijn :face_palm_tone3: classic, ik weet het), en dus echt alleen om de adapter gaat. 

ik het inderdaad al gekeken bij allekabels.nl, maar twijfelde of ik de juiste had (het polariteitsteken stond andersom)


Dank voor het invullen. Helaas kunnen wij als KPN moderators die stroomadapter niet opsturen zoals mijn collega @Lisa al aangaf. Als ik op dit moment een meting doe van jouw verbinding, zie ik dat het internet zou moeten werken. Heb je inmiddels al zelf een andere stroomadapter aangesloten?


Dag Jeroen,

Nee, nog geen andere kabel. De kabel hangt op drie plekken met ducktape aan elkaar 😉 , voor nu werkbaar, maar niet voor lang denk ik. Wat is handig? Het gaat om deze:

 


Dag Jeroen,

Nee, nog geen andere kabel. De kabel hangt op drie plekken met ducktape aan elkaar 😉 , voor nu werkbaar, maar niet voor lang denk ik.

En je hebt geen kennis of buur in de buurt die nog een kroonsteentje (van plastic tegenwoordig) heeft liggen. In normale tijden op vele plekken te koop, maar juist nu natuurlijk niet. :grin:


We kunnen enkel een monteur voor je inplannen, echter daarvoor moet de meting aangeven dat er helemaal niets werkt qua signaal. Zodra de monteur dan is ingepland kun je de provisorische oplossing weer gebruiken om internet en tb te hebben. De monteur zal dan bij zijn komst een andere kabel plaatsen. De kortste dienstonderbreking heb je denk ik als je belt met 0800-0402 (gratis nummer) met je mobiele telefoon, dan tijdens gesprek kabel eruit haalt en direct monteur laat inplannen.