Skip to main content

we hebben vorige week de sleutel gekregen van ons nieuwe huis waar al glasvezel van KPN beschikbaar was.

Hierop hebben we dit aangevraagd maar bij het aansluiten liep ik tegen het feit aan dat het XGS-PON kastje aan de muur geen stroom adapter heeft. De vorige bewoner geeft aan deze nooit gebruikt te hebben en niet te weten of er ooit een adapter geleverd is geweest.

hoe kom ik toch aan een adapter om dit kastje van stroom te voorzien zodat ons internet en tv gaat werken?

Hallo @Rijkie even bellen met 0800 0402.

 


hoi @JanD dat heb ik gedaan maar het was uiterst moeilijk en eigenlijk weet ik nu nog niet of ik een adapter krijg of niet.

de medewerker gaf aan dat ze geen na zendingen doen maar wilde het toch proberen bij een andere afdeling maar als het niet lukte zou ik ook niks te horen krijgen… dat lijkt me toch een vreemde gang van zaken.

om het internet en tv werkend te krijgen moet ik toch zoiets simpels als een stroom adapter kunnen bemachtigen?


Hallo @Rijkie als het via de provider KPN niet wil, probeer het dan eens via www.kpnnetwerk.nl , die kunnen misschien een goede ingang geven om aan zo'n adapter te komen.

Succes.

 

 


Hallo @Rijkie als het via de provider KPN niet wil, probeer het dan eens via www.kpnnetwerk.nl , die kunnen misschien een goede ingang geven om aan zo'n adapter te komen.

Succes.

 

 

dank, maar daar ben ik zojuist verwezen naar de Action om te kijken of er een adapter te vinden is die wellicht past.

 

ik ben best bereid te betalen voor een nieuwe adapter maar dan moet het toch mogelijk zijn een geschikte oplossing via kpn of kpnnetwerk te verkrijgen?
nu werd er aangegeven dat ze een foto hadden van het kastje dat werkend was met oplevering en dat het dus een probleem was dat maar met de vorige bewoner moet worden opgelost. 
zoals aangegeven hebben, of weten, die het niet. 

 

ik ben gewoon op zoek naar een oplossing om de tv en internet aan te sluiten. maar als het aan KPN of KPN Netwerk ligt zijn zij daar geen partij in. een nieuwe klant naar de Action verwijzen voor een, misschien, passende adapter die in het ergste geval ook nog eens de voeding kapot maakt lijkt me dan ook niet de bedoeling toch?

 

ik twijfel nu een beetje of kpn wel de juiste keuze was en of we niet alsnog moeten annuleren. Dit geeft bijzonder weinig vertrouwen in hun dienstverlening..


Hallo @Rijkie het is natuurlijk belachelijk dat je een adapter moet kopen voor een toestel dat niet eens jouw eigendom is. 

Die adapter is bij installatie van de glasvezel natuurlijk wel aanwezig geweest, anders had de betreffende KPN-monteur de installatie niet eens kunnen testen op goede werking. Toch maar eens de vorige bewoner aanspreken, want alles wat aard- en nagelvast aan huis gebonden is, moet intact blijven, dus ook de bijbehorende adapter.

Het is natuurlijk altijd handig een universele adapter in huis te hebben voor het geval dat, heb ik ook.

Vul in het privédeel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers iban in, dan kan een moderator misschien nog iets voor je betekenen.

Succes.

 


Heb je het installatiepakket al binnen? Daar zit tegenwoordig ook meestal een nt bij in!

Je kunt zien wat je krijgt als je de bestelling volgt via de website van kpn.


Heb je het installatiepakket al binnen? Daar zit tegenwoordig ook meestal een nt bij in!

Je kunt zien wat je krijgt als je de bestelling volgt via de website van kpn.

KPN weet natuurlijk dat daar een werkende glasaansltuiting zit en gaan dus geen NT sturen, want KPN weet dat die er al zit.

 

 


Hi @Rijkie en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat reacties van de community hebt gehad. 🙂

Het lijkt mij ook zeker niet de bedoeling dat je zelf een adapter moet kopen. Is het inmiddels gelukt met de adapter, of moet dit nog opgelost worden? 

Mocht het nog niet gelukt zijn, wil je hier dan een foto plaatsen van je glasvezelpunt en je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen? Dan kan ik op onderzoek uit. 


@Sanne_M mochten jullie niet de optie hebben om XGSPON adapters los op te sturen moet je mij maar een berichtje sturen, stuur er wekelijks zo'n 10 terug naar het depot nadat ik XGSPON ONT's omwissel dus heb ze wel op voorraad.


Goed om te weten @Ik_Combineer, dankjewel! 😄