Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik ben sinds deze maand verhuist naar mijn nieuwe adres.

De vorige bewoonster heeft het stroomkastje van het aansluit punt (waar power/glas/ethernet op staat) meegenomen, aangezien ik de adapter nergens meer zie.
Daarnaast mis ik ook een WAN glaskabel (oranje), en ik denk ook een glasvezel kastje? (of zit deze al in het aansluit punt waar "glas" op staat?)

 

Kunnen deze worden opgestuurd?

Hallo @Tomyio,

Dat is niet handig. Betreft het nu alleen een FTU (een wit kastje met KPN Netwerk en glasvezelaansluitpunt erop) of zit er ook nog wel een NT ( kastje in verschillende uitvoeringen met 3 lampjes te herkennen aan Power, Glas of Connection, Ethernet of Alarm) ? De wan kabel is eigenlijk gewoon een normale internetkabel. 

Als de NT erop zit kun je het beste even met de klantenservice bellen om dit op te laten lossen. Deze bel je gratis op 0800-0402.
 


Hoe ziet een aansluitpunt er nu uit? Is het zwart met lampjes erop? Die het uiteraard niet doen...


Hey hey bedankt voor de snelle reacties,

 

Ah dacht al dat die WAN kabel hetzelfde was als een normale internet kabel :P

Het aansluitpunt is volledig wit, en vgm is het de: Wit kastje FK-01 (https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm  en dan onder glasvezel aansluiting


Ah oke! Dus er zit geen NT op dus in deze? 
 

 


Hallo @Chrizziey,

 

Nee de zie ik nergens.


Ah helder @Tomyio. Best is dan om de klantenservice z.s.m. te bellen (0800-0402). Deze kunnen dan een vervangende opsturen. Als je aangeeft dat je geen NT hebt in de meterkast.  Deze kun je dan zelf opnieuw installeren. 


Hallo @Chrizziey,

 

Heb ik een dergelijk NT kastje nodig of?

Want deze zie ik dus nergens in de meterkast.


U heeft nu dus alleen dit in de meterkast zitten?

 


Hallo @Nick83 ,

 

Dat is wel het enige wat ik kan zien, de witte kabel die in het kastje helemaal links zit gaat de muur in.

Waar naar toe, heb ik alleen geen idee van eigenlijk.

Ik heb dan een FK-01 kastje.


Het is helder @Tomyio, jij hebt alleen een FTU (dat is die TK-01) daaroverheen moet een NT geschoven worden. Wat ik eerder aangaf, kunnen ze bij de klantenservice daar het beste bij helpen. 


@Chrizziey ,

 

Top ga ik dat aanvragen, thanks ;)


@Tomyio  Je geeft aan FK-01 kastje, dat is dus een andere als de TK-01.

 


@HansaanZet ,

 

Betreft FK-01


@Tomyio We zijn al een tijdje aan het gokken, maar heb je ook een duidelijke foto van de aansluiting zelf? FK-01 betreft namelijk wel een NT die over de TK-01 geschoven is. 

 


@Chrizziey ,

 

Bij deze (staat dus power/glas/ethernet onder)

 


@Tomyio We zijn al een tijdje aan het gokken, maar heb je ook een duidelijke foto van de aansluiting zelf? FK-01 betreft namelijk wel een NT die over de TK-01 geschoven is. 

Inderdaad. Deze dus?

Alleen dan zonder zwart snoertje omdat de vorige bewoner dat meegenomen. 

Je leest dat wel vaker... dat zo'n snoertje meegenomen word. Ik snap werkelijk niet hoe iemand zo stom kan zijn... maar dat zal vast aan mij liggen.


 Dit is de FK-01 ( NT)  in bedrijf. Deze is dus over de TK-01 (FTU) geplaatst.

 


@Tomyio We zijn al een tijdje aan het gokken, maar heb je ook een duidelijke foto van de aansluiting zelf? FK-01 betreft namelijk wel een NT die over de TK-01 geschoven is. 

Inderdaad. Deze dus?

Alleen dan zonder zwart snoertje omdat de vorige bewoner dat meegenomen. 

Je leest dat wel vaker... dat zo'n snoertje meegenomen word. Ik snap werkelijk niet hoe iemand zo stom kan zijn... maar dat zal vast aan mij liggen.

Ja klopt die inderdaad 😉,

En dan zwarte kabeltje gaat dus naar dat NT kastje (wat ik dus nu nog mis) als ik het goed begrijp?:)


Thanks @Tomyio, dat maakt het verhaal duidelijk. Ik weet echt niet of ze losse adapters hebben voor dit type. Aangezien deze ook al vervangen zijn voor het type van Genexis.  Ben benieuwd wat de klantenservice voor oplossing heeft. 


@Chrizziey ,

 

Ik heb gebeld met de klantenservice, die hadden deze adapters idd niet los op voorraad.

Ik moest contact opnemen met KPN netwerk (088- 0063744) gaven ze aan.

 


@Chrizziey,

 

Ik heb gebeld met de klantenservice, die hadden deze adapters idd niet los op voorraad.

Ik moest contact opnemen met KPN netwerk (088- 0063744) gaven ze aan.

Dat geloof ik eigenlijk niet. Volgens mij moet dit gewoon via de provider opgelost worden. KPN dus op nummer 0800-0402.


@Chrizziey,

 

Ik heb gebeld met de klantenservice, die hadden deze adapters idd niet los op voorraad.

Ik moest contact opnemen met KPN netwerk (088- 0063744) gaven ze aan.

 

Opnieuw bellen en zeggen dat je glasvezel kastje niet meer werkt en ze een nieuwe op moeten sturen. Dit gaat zeker niet via KPN Netwerk. KPN of een KPN Monteur moet dit gewoon regelen. 


@Chrizziey,

 

Ik heb gebeld met de klantenservice, die hadden deze adapters idd niet los op voorraad.

Ik moest contact opnemen met KPN netwerk (088- 0063744) gaven ze aan.

 

Even doordramen, achter 0800-0402 zit een computeraansluiting, die volgens een standaardlijstje de vragen via een vast algoritme afhandeld. Gewoon even zeggen. “Ik wil een medewerker spreken”. Dan komt er een break en wordt je doorverbonden met een medewerker. Er zijn echt niet meer “Koninklijke PTT Nederland NV” bedrijven. KPN is een overeenkomst met jou aangegaan en niet een afdeling of medewerker daarvan. 


Bedankt voor de reacties,

 

Inmiddels ben ik fysiek langs gegaan bij een KPN winkel en ben ik verder geholpen :)