Skip to main content

Beste KPN, laatst viel bij ons het internet eruit. Toen drukte ik op de herstel knop op onze experiabox v10. Toen ik savonds wilden gaan gamen deed mijn mt 2360 stroomnetwerk versterker het niet meer. Heb nu al alles geprobeert om hem weer aan de praat te krijgen maar niet lukt. Als iemand me kan helpen fijn. 
mvg Tijn Spierings

Goedenavond @Tijnspierings, welkom! U kunt het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Kan wel even duren eer ze aan uw topic toekomen, ze pakken het vanzelf op.


Dat heb ik nu gedaan!


Dat heb ik nu gedaan!

Iemand heeft dit topic op beantwoord gezet, dan kijkt er in principe niemand meer naar. Dat forumprofiel vullen is voorlopig nergens goed voor, alleen voor KPN, je hebt alleen privacy gevoelige gegevens die ze al van jouw hebben, weer in een andere database doen landen, maar goed, dat terzijde.

 

Je zal denk ik 2 mt 2360 stroomnetwerk adapters hebben, er kan er b.v. 1 kapot zijn, maar waarschijnlijker is dat de onderlinge koppeling verloren is gegaan. Daardoor heeft je game apparaat geen verbinding meer met de ExperiaBox.

Maar hebt je wel internet op apparaten die direct met een kabel op de ExperiaBox zijn aangesloten?

Als het kan, probeer dan het game apparaat even tijdelijk direct met een kabel op de ExperiaBox aan te sluiten en die beide mt 2360 stroomnetwerk adapters even uit het stopcontact te trekken. Kijk dan op het game apparaat wel werkt.


Ja voor de rest doet al het internet het nog. Ik gebruikte voorheen altijd maar 1 mt 2360 adapter. Die andere ligt ergens in een doos op zolder dus die heb ik nooit gebruikt. Ik ongeveer 2 jaar geleden de router gekoppeld met mijn adapter en die op mijn kamer gezet. Daar deed ik dan vervolgens mijn internetkabel in. en dat deed het altijd perfect. 
 


Ik gebruikte voorheen altijd maar 1 mt 2360 adapter

Dat is wel apart. Voor verbinding heb je er minstens 2 nodig; één op de bron, de experia, en één bij het gebruikte apparaat. Verder is de MT 2360 nogal een oude set. Ca. 7 à 8 jaar en technisch verouderd. Er is tegenwoordig een nieuwe te krijgen.

 

 Toen drukte ik op de herstel knop op onze experiabox v10

De experiabox gaat dan naar fabrieksinstellingen en de gegevens van je abo. Daar zit een koppeling met een DVS (als dat al kan...) niet in. Is dan zeker ontkoppeld.


Ja ik denk dat dat inderdaad het probleem is, dat die helemaal is herstelt naar de normale settings. Waardoor ik hem nu niet meer gekoppeld krijg.


Ja voor de rest doet al het internet het nog. Ik gebruikte voorheen altijd maar 1 mt 2360 adapter. Die andere ligt ergens in een doos op zolder dus die heb ik nooit gebruikt. Ik ongeveer 2 jaar geleden de router gekoppeld met mijn adapter en die op mijn kamer gezet. Daar deed ik dan vervolgens mijn internetkabel in. en dat deed het altijd perfect.

Misschien omdat je al 2 jaar op het netwerk van de buren zit.

Wat bedoel je met ‘mijn adapter’ ?

Loop al je kabels en apparaten eens na.


Met “adapter” bedoel ik de mt 2360.


Met “adapter” bedoel ik de mt 2360.

Precies. En daarvan moet je er 2 hebben anders doen ze niks. 

Dus ik denk dat je mogelijk ook met die van de buren verbonden was…. Want direct met de Experiabox koppelen is écht niet mogelijk.

:warning: Als je nu die uit de doos haalt en koppelt met die andere. En vervolgens ééntje op het modem aansluit en de andere waar ie al zat, dan werkt het ongetwijfeld weer.

Foto van minimale set van DVS 200 (of wel MT 2360) met 2 (TWEE) stuks.

DVS 200 / MT 2360

 


Oke top bedankt voor je snelle reacties!


Ik zie dat ik helaas geen stopcontact in de buurt van mijn router heb. En de mt 2360 moet daar wel in. Mag die ook in een stekkerdoos? Ik dacht zelf van niet namelijk


Euh, de router zit toch in een stopcontact??? Anders doet ie…. helemaal niets.

Dan daar de adapter in steken en de router weer in de 230 volt aansluiting van de adapter. (wel eerst de adapters koppelen: steek ze in elkaar en samen in een willekeurig stopcontact. Na enkele minuten (...) zijn ze gekoppeld. Daarna bij de router en je apparaat plaatsen)


Hoi @Tijnspierings. Welkom op het KPN Forum. Heb je het probleem inmiddels al kunnen verhelpen. Je kan het beste de adapter rechtstreeks in een stopcontact (in de muur) steken.

Euh, de router zit toch in een stopcontact??? Anders doet ie…. helemaal niets.

Dan daar de adapter in steken en de router weer in de 230 volt aansluiting van de adapter. (wel eerst de adapters koppelen: steek ze in elkaar en samen in een willekeurig stopcontact. Na enkele minuten (...) zijn ze gekoppeld. Daarna bij de router en je apparaat plaatsen)

Ik zie dat PeterG hierboven de perfect oplossing geeft. Wellicht helpt deze pagina jouw verder hierin.