Skip to main content

Jarenlang is alles goed gegaan met een 200 mb abonnement haalde ik zowel bedraad als via de wifi altijd de 200 mb snelheid. Sinds vorig jaar een nieuwe wijk in Zwijndrecht (wij wonen in Hendrik-Ido-Ambacht op de grens met Zwijndrecht) is aangesloten op de kabels bij ons uit de straat is het misgegaan. Bij ons voor is de stoep open gelegd en op mijn vraag aan de mannen die hiermee bezig waren waar het voor was, gaven ze aan dat de nieuwe woningen in Zwijndrecht op de glasvezel van ons (Hendrik-Ido-Ambacht) werden aangesloten. Volgens de mannen zou dat geen effect op de snelheid hebben. Vanaf dat moment zijn echter de problemen begonnen. Lange tijd ging het nog redelijk. Vast haalde ik nog een snelheid van 60 en via de wifi 20 (nogmaals dat was allebei 200 daarvoor). Nu haal ik bedraad max 30 a 35 en via de wifi 1 a 2. Het is zelfs zo traag dat ik niet meer kan thuiswerken (en die verbinding vraagt echt niet veel snelheid). 

Uiteraard heb ik zelf alles al geprobeerd, van het (vele malen) resetten (van zowel modem als NTI kastje) tot en met controle en vervangen van kabels aan toe, maar zonder resultaat. In onze thuis settingen is niets veranderd. @KPN zouden jullie kunnen kijken of er iets met de aansluitingen/kabels/patchkast/etc. in de wijk/straat aan de hand is?

Goed dat je het verhaal hier verteld. Zo te zien heb je al veel gedaan om het goed te krijgen.  Een moderater gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De wachttijd is een dag of twee. 


Dank @Joep1965 , ik heb mijn profiel aangevuld met alle relevante gegevens. Ik wacht het even af.


 


https://www.speedtest.net/nl/result/12634466141.png


Je kunt ook de klantenservice bellen.  0800-0402


Dit is zo'n beetje het gemiddelde resultaat over de afgelopen 24 uur voor mijn 200/200 abonnement.


De klantenservice, dat heb ik uiteraard al eerder geprobeerd. Dan krijg ik het verhaal over de kabeltjes en de stekkertjes die ik zelf zou moeten vervangen waar het mogelijk aan zou kunnen liggen. Dat heb ik gedaan en allemaal zonder effect. Vervolgens kom ik niet verder dan “wij zien niets bijzonders bij uw in de wijk”. Ik heb ook al een nieuw modem toegestuurd gekregen en ik heb mijn NTI kastje vervangen. Allemaal zonder enig resultaat. Je zou dan toch denken dat het probleem buiten mijn huis ligt. KPN is nog niet overtuigd…...


En je meet dit met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem? Zonder dat er verder iets aangesloten op het modem?


Dat klopt, maar voordat het nieuwe huizenblok werd aangesloten heb ik ook 4 jaar lang via wifi zelfs 200 down- en uploadsneldheid gehaald. Ik was zeer tevreden. En dank denk ik, als ik nu niets aan mijn setting heb veranderd en wij hebben ook geen extra apparaten in huis gehaald die in theorie storing zouden kunnen veroorzaken, waarom wordt dan altijd (dan zie ik ook bij andere meldingen op dit forum) uitgegaan van een fout bij de afnemer?


Balen dit @Oasis2000 :slight_frown:

Je bent momenteel gewoon op het 200Mb profiel ingesteld en aangezien je via glasvezel geleverd krijgt, zou je dat ook binnen moeten krijgen. Het verschil met wat uit je speedtest naar voren komt is wel heel erg groot:thinking:

Het kan zijn dat dit veroorzaakt wordt door de graafwerkzaamheden, omdat daarbij jouw glasvezel beschadigd is geraakt. Het kan echter óók puur toeval zijn dat dit rond het zelfde tijdstip ontstaan is. Ik wil graag samen met jou een aantal zaken uitsluiten en zal daarbij vermoedelijk vragen moeten stellen die je al eerder beantwoordt hebt,   maar omdat ik geen notities van collega's die je eerder hebt gesproken terug zie, moeten we daar even door heen :wink:  Ik sta helemaal aan jouw kant hoor, en als ik het vermoeden heb dat het probleem inderdaad buitenshuis speelt, wil ik er ook absoluut voor zorgen dat hier een onderzoek naar gaat komen!

Zou je om te beginnen eens álles los willen koppelen van je Experia Box, behalve 1 ethernetkabel die naar je pc of laptop loopt, zodat je een nieuwe speedtest kunt doen terwijl er verder helemaal niks aan is gesloten? Op die manier kunnen, als het resultaat net zo slecht is, hard maken naar de technische dienst, dat het écht niet in jouw thuisnetwerk zit. Ook hoor ik graag op wat voor apparaat je die meting uit hebt gevoerd en bij voorkeur doe je de test ook nog op een ander apparaat zodat we dubbel aan kunnen tonen dat de meetresultaten echt kloppen! 

 


Zou je om te beginnen eens álles los willen koppelen van je Experia Box, behalve 1 ethernetkabel die naar je pc of laptop loopt, zodat je een nieuwe speedtest kunt doen terwijl er verder helemaal niks aan is gesloten? Op die manier kunnen, als het resultaat net zo slecht is, hard maken naar de technische dienst, dat het écht niet in jouw thuisnetwerk zit. Ook hoor ik graag op wat voor apparaat je die meting uit hebt gevoerd en bij voorkeur doe je de test ook nog op een ander apparaat zodat we dubbel aan kunnen tonen dat de meetresultaten echt kloppen! 

Is het al gelukt om hier mee aan de slag te gaan @Oasis2000?


Beste Maja, vanwege de drukte op mijn werk ben ik hier nog niet aan toegekomen, maar er is nog weinig veranderd. Ik blijf er wel bij dat er geen apparaat is veranderd, geen kabel is gewijzigd etc etc. 


Snap ik helemaal @Oasis2000, maar we hebben zo'n ‘kale’ meting wel echt nodig voordat we verder iets in gang kunnen zetten. Ik hoop dus dat de drukte binnenkort een beetje afzakt zodat je hier mee aan de slag kunt gaan :slight_smile:


Beste Maja, zojuist de meting uitgevoerd met onderstaand resultaat. Er zit helaas nog geen spontane verbetering in.

 

Het houdt de gemoederen in ieder geval bezig, zeker als je jaren lang gewoon volle snelheid hebt ervaren dan is dit gewoon k**. Ik kan geen normale videovergadering doen zonder dat er haperingen optreden. Ik sprak hier afgelopen weekend met een kennis over die in Gouda woont (Ik woon zelf in een andere regio) en hij had afgelopen jaar hetzelfde probleem. Bij een meting in de straat/wijk waarbij vanaf het patchpunt de kabels zijn doorgemeten kwam naar voren dat er 6 knikken in de kabel zaten die de trage snelheid veroorzaakte. Tot het moment dat ze de kabel hebben vervangen is de snelheid opgeschroefd waardoor hij direct een fatsoenlijke snelheid had. Ik haal dit voorbeeld maar even aan om aan te geven dat de oorzaak echt niet (altijd) bij de consument ligt.

 

 


Dat is inderdaad nog steeds bar en bar slecht @Oasis2000 :expressionless:  Ik heb een storingsbon aangemaakt voor de technische dienst met uitleg van wat je hebt geprobeerd en geconstateerd en de vraag of ze het infradomein even goed willen onderzoeken aangezien de problemen bij jou zijn ontstaan na de graafwerkzaamheden bij jou voor de deur. Ik weet niet exact hoe lang het gaat duren voor ze contact met je op zullen nemen hierover, doorgaans is dat binnen een aantal werkdagen. Laat je het weten als je hierover gebeld bent?


Dat is heel fijn! Dank voor je (re)actie. Ik wacht het af.