Skip to main content

Sinds 2 weken kpn klant met een experia v12 box en een tv ontvanger. De tv (LG) is aangesloten op de WiFi. Echter: Netflix, kpn smart app en YouTube zijn heel erg traag. Kpn app zelfs onbruikbaar ivm blijven hangen etc. Verdere apparaten hebben geen problemen en halen de beloofde internetsnelheid.  Ook de tv boven doet het goed. De tv beneden staat 1 meter van de experiabox af. 
wanneer ik een speedtest doe op deze tv kom ik uit tussen de 2.0 Mbit en 12.5 Mbit. Verschuiven van de router lijkt wel iets uit te maken; eerst stond deze in een hoek naast de verwarmingsbuizen en verschillende stopcontacten, misschien heeft hier invloed op? Als ik de router uit de hoek schuif loopt de snelheid een stuk op 

 

waar moet ik de oorzaak van het probleem zoeken? Aan de router lijkt het niet te liggen, andere apparaten hebben het probleem niet. Met de tv eerder ook nooit problemen gehad. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Mogenlijk heeft de tv een bepaalde specifieke richting van waaruit hij goed WiFi kan ontvangen. Misschien zit de WiFi antenne aan 1 zijkant van de tv. Als de router precies aan de andere kant staat, dan is de verbinding misschien traag. Ondank korte afstand.

Maar waarom verbind u de tv niet met een kabel? De router staat er naast begrijp ik.


Zou kunnen idd bedraden, echter zou ik dan moeten boren vanuit de kruipruimte wss door vloer of plint wat ik liever wil voorkomen. Weet niet wat een andere oplossing kan zijn?


Goedemiddag @Thom357 en welkom hier op het forum :)

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden! Persoonlijk zou ik een smart tv altijd direct met kabel op de Experia Box aansluiten omdat je dan de beste verbinding hebt. Voor streamen heb je redelijk wat bandbreedte nodig en daar is Wi-Fi niet altijd ideaal voor. Maar ik snap ook dat je liever wil voorkomen dat je moet boren. Wat @Nick83 zegt, zou ook nog kunnen maar dat is op afstand lastig in te schatten. Omdat je aangeeft dat andere apparaten geen problemen hebben, zou het best kunnen dat je het in die hoek moet zoeken. Uitsluiten kan ik het in ieder geval niet. Normaal gesproken verwijzen we voor Wi-Fi problemen door naar de Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager) maar ik ben bang dat ook dat weinig zal helpen hier. Je kunt wel in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers wanneer je die tool gaat doorlopen. Om daar in aanmerking voor te komen, dien je de tool minimaal 2 x volledig te doorlopen. Als er dan een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt, krijg je deze apparatuur kosteloos toegestuurd. Baat het niet dan schaadt het niet! 


Hoi @Thom357 , ik heb niks meer van je gehoord maar ben benieuwd naar de stand van zaken!


Goedemorgen @Thom357 , omdat ik niks meer van je heb vernomen, sluit ik dit topic. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten!


Reageer