Skip to main content

Ik heb in Montenegro een ‘Super voordeellanden buiten de EU’ gekocht voor €29,99. Een dag later ben ik in Albanië (ook buiten de EU) maar hier lijkt de bundel die ik in Montenegro nauwelijks heb gebruikt niet te werken…

Ik krijg wel een SMS om nog een ‘Voordeellanden buiten de EU 100’ bundel te kopen! Zo kun je wel bezig blijven...

Wat doe ik fout?

Bijvoorbaat dank.

 

Groet,

Luc

NB: In de ontvangen SMS die de bundel aanbiedt staat NIET in welke landen buiten de EU de 'Super Voordeellanden buiten de EU 2000’ bundel wel/niet geldig is. 


Hoi @LucSkywalker, welkom hier. 

De supervoordeellandenbundel is inderdaad geldig in Montenegro. Maar niet in Albanië. Zie ook de site over Buitenlandbundels

Voor Albanië kun je de Voordeellanden buiten de EU bundel aanschaffen. 

De bundel die je had is dus helaas niet in beide landen te gebruiken. :(


Dank voor uw antwoord. Dat is dan voor twee dagen Montenegro wel een erg dure bundel. Uit de SMS die je krijgt bij binnenkomst in Montenegro kun je alleen opmaken dat de bundel geldt in ‘niet’ EU landen. Behalve Montenegro is ook Albanië, waar ik de bundel zou willen gebruiken, een niet-EU land. De internet site waar u naar verwijst was voor mij niet bereikbaar omdat ik op dat moment natuurlijk geen internet had. Ik ben dus onvolledig geïnformeerd en wil graag mijn geld terug voor het ongebruikte deel van de bundel. 

Waar kan ik de klacht indienen?

Groet
Luc


Dat is zeker een dure, die kan ik begrijpen. Het is ook een bundel die flink aan de prijs is. Zeker als je nog weer een moet kopen. Wij kunnen de sms niet zo uitgebreid maken als de site, maar geldigheid van bundels etc. staan wel op de site waarvan de link in de sms naar verwijst.

Ik heb nog even overlegd met een klachtbehandelaar, maar aangezien alle informatie beschikbaar is wordt een klacht meteen afgewezen. De bundels en geldigheid etc. staan allemaal op de site. Je had je kunnen inlezen. Klinkt misschien wat hard, maar ik kan er weinig aan veranderen. 


De site kun je alleen raadplegen nadat (!) je een bundel hebt gekocht. En dan is het kwaad al geschied. De SMS heeft mij onvolledig geïnformeerd en ik wil daarom mijn geld terug voor het ongebruikte deel van de bundel. Hoe kan ik de klacht toch indienen?

 

Met vriendelijke groet, 

Luc


Ik snap dat je baalt. Ik kan er echter niets aan veranderen. Ik kan je enkel als tip geven om je de volgende keer in de bundels te verdiepen voor je weer naar het buitenland gaat. 


Beste KPN, ik had hetzelfde probleem als LucySkywalker. Ik kreeg een SMS in Montenegro over de supervoordeellanden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de bundel ook wel geldig zou zijn in de omringende niet-EU landen. Dat blijkt dus niet het geval. Montenegro lijkt het enige supervoordeelland in de regio te zijn. Bosnië, Albanie, Kosovo, Servië en Noord-Macedonië zijn geen supervoordeellanden. Ik heb nu 30 euro betaald voor ongeveer 200MB die ik heb gebruikt. Het lijkt mij voor jullie klanten makkelijker als jullie gewoon een lijstje of een kaart met supervoordeellanden publiceren i.p.v. dat de gebruiker de geldige bundel per land moet opzoeken. Wat is precies de reden dat jullie dit niet doen? Technisch gezien lijkt dit me geen heel grote uitdaging...


Hoi @Floris82, welkom. 

Ik snap je punt. Het is nu een beetje zonde om zoveel betaald te hebben voor maar een paar MB, je had de bundel graag in een ander land op willen maken. Op de site vind je een overzicht van welk bundel bij welk land past. 


Dag kpn, 

Hier net z'n sukkel...Pas aub dit aan, zodat je ziet om welke landen het gaat!! 30 euro uitgegeven om vervolgens naar mijn geld te fluiten en internetloos in Albanië te moeten…

Volgens jullie site valt dit land WEL onder de voordeellanden buiten de EU.. 

Text gekopieerd van jullie site: 

Albanië: tarieven voor een Voordeelland buiten de EU

De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Met een Extra Bundel voor Voordeelland buiten de EU internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je slechts €0,01 per MB als je voor de 2000 MB (alleen data) bundel kiest.

Mvg, Martina