Skip to main content

mijn superwifi punten zijn geplaatst, maar als ik mijn smartphone verbinding wil maken dan is mijn ouder netwerknaam (van mijn modem) verdwenen. Moet ik nu inloggen op de netwerknaam van de superwifi punt?

Dat moest je sowieso al. Stond de wifi van het modem dan nog aan? (wat niet bedoeling was)

Ik gok een v10a modem? Dan heeft die de mesh update gehad en de wifi gegevens van de superwifi’s overgenomen. Nu mag zijn wifi wel aanblijven want hij fungeert nu als wifipunt en werkt samen met de superwifi’s. 


hi Dennis
dank je
maar nu open ik mijn smartphone op met wifi te connecten maar de modem naam komt niet meer voor op de lijst. Maar de SSID van de superwifi komt ook niet voor op de lijst. Wat kan ik nu doen?
Alles is zojuist door uw collega hier geinstalleerd


Net nieuwe spullen? Dan heb je een zwarte box12 modem zeker?

 

Staat de wifi daarop uit? (2e lampje)

Heeft je modem überhaupt nog Internetverbinding?

De superwifi’s hebben dezelfde ssid gekregen als de box12 neem ik aan? (Sowieso niet wat achterop de superwifi’s staat)


hi Dennis
het is experia v10
modem is niet nieuw, heb ik enkele jaren
dus geen ssid van de superwifi gebruiken?
ik heb gewoon internet nu via de ethernetkabel die is aangesloten op de modem
maar mijn smartphone en tablet wil ik ook op de suerwifi aangesloten hebben
maar ik vind de modem naam niet meer terug op de lijst
de superwifi heeft de wifi van de modem overgenomen en het lampje staat uit (modem)


Ok ok hebben we bijna alle modem gehad :smile:

 

V10 dus. Wifi daarop uit gaat automatisch en is goed. Je moet met je Superwifi’s verbonden zijn.

Je bent ook bekabeld aangesloten dus ga eens naar 192.168.2.151 om in te loggen in je Superwifi’s. (Kan ook een ander ip adres zijn)

1 van de superwifi’s gaat dan blauw knipperen. Betekent dat je het wachtwoord (admin password) wat daar achterop staat moet invullen om in te loggen.

Als je ingelogd bent, kun je de ssid en wachtwoord vinden die nu in je Superwifi’s staan ingesteld. 


okay dank je Dennis
ik heb na factory reset de netwerknaam van de modem weer op de lijst gekregen en werkt nu prima, maar de twee super wifi punt staat nu constant op rood
terwijl de super wfifi punt die aan modem zit gewoon constant op groen staat


okay dank je Dennis
ik heb na factory reset de netwerknaam van de modem weer op de lijst gekregen en werkt nu prima, maar de twee super wifi punt staat nu constant op rood
terwijl de super wfifi punt die aan modem zit gewoon constant op groen staat

Ok mooi. Wifi op v10 is uit neem ik aan? Dan ben je verbonden met de 1e superwifi. 

Sluit die andere superwifi’s ook even een kwartier bekabeld aan je v10.  (Evt reset geven op die superwifi’s) Ze moeten dan groen en blauw gaan knipperen totdat ze groen blijven.

 

Je kan nu trouwens de thuisapp al gebruiken op je superwifi’s te beheren. Dan zie je gelijk wat er gebeurt en of ze allemaal werken,


hi Dennis
de tweede super wfif punt blijft op blauw na een hele tijd groen geknipperd te hebben. Maar springt niet naar constant groen?


Is hij uiteindelijk door gegaan?

 

 

Betekenis lampjes SuperWifi

Uit

  • Controleer of stekker in het stopcontact zit.
  • Controleer of adapter in het product zit.
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant.

Let op: Het lampje van een SuperWifi punt kan uitgeschakeld worden via de Thuis app of via de webinterface. Ook heeft de WPS-knop een dubbele functie. Door de WPS-knop kort in te drukken, kun je de LED uitschakelen. In tegenstelling tot de manier via de app of webinterface, zal bij het gebruiken van de WPS-knop na een herstart van het SuperWifi punt het lampje wel weer gaan branden.
 

Groen

  • langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten.
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen.
  • constant groen: verbinding actief.

Rood

  • Controleer of de ethernetkabel tussen het modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of het modem op dat moment verbinding heeft. Als het modem de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot de led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Rood knipperend

  • Foutsituatie tijdens WPS koppelen: wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.

Oranje

  • In het geval van een slechte wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt.
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt.

Blauw

  • Knipperend: masterapparaat heeft configuratie (Web GUI/Thuis App) verbinding actief.
  • Constant: Firmware update
    Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experia box / KPN Box 12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.

Paars

  • De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw.

hi Dennis
alles werkt zoals het moet werken. Mijn dank voor je uitvoerige uitleg en assistentie!