Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb twee super boosters. → een in de woonkamer en een op zolder. Maar de zolder verbind met de woonkamer, terwijl het modem in de gang (= dichterbij) staat. Hoe is dit op te lossen? (Ik heb het idee dat ik veel snelheid verlies...)

 

 

Hallo @EvdB2022 volgens de netwerkmap  perfecte verbindingen.

Het meest ideaal is natuurlijk de boosters rechtstreeks bekabeld te verbinden aan de modem,  of anders in cascade, dus 1 booster bekabeld aan de modem en de 2e booster bekabeld aan aan de 1e booster.

 


Hallo @EvdB2022 volgens de netwerkmap  perfecte verbindingen.

Het meest ideaal is natuurlijk de boosters rechtstreeks bekabeld te verbinden aan de modem,  of anders in cascade, dus 1 booster bekabeld aan de modem en de 2e booster bekabeld aan aan de 1e booster.

 

Wat natuurlijk heel raar is want dan is het geen wifi booster, maar een extra wifi punt… 

idee van een wifi booster is toch signaal oppakken en met minimaal verlies doorzetten?! 

 

vraag is uiteindelijk ook, waarom pakt mijn booster niet het dichtstbijzijnde punt op om te boosteren, maar de andere booster, die verder weg staat (en een zwakker signaal heeft)


Hallo @EvdB2022 je mag het noemen zoals je wilt, we hebben het allebei over dezelfde apparaten.

Dat is een gevolg van de mesh-functie, die apparaten regelen onderling wat het beste is.

Nogmaals, volgens de netwerkmap is de verbinding perfect.

 


Dat doen ze ook maar vergis je niet in het verlies aan snelheid. Het is echt onmogelijk om draadloos dezelfde prestaties te krijgen als bekabelde wifipunten.