Skip to main content

Wij hebben de Experia box v9 nu was in de woonkamer het wifi traag, heb 2 super wifi's gekocht bij KPN en aan gesloten werkt perfect.

Maar ben er achter gekomen dat de wifi soms hellemaal weg valt en dan naar 2 a 3 min weer vanzelf terug komt. Dit probleem hadden we niet voor dat ik de super wifi gebruikte. Toen was de snelheid wel laag  soms maar 2 mb maar viel nooit hellemaal uit.

Waar kan dat aan liggen?

Vr groet Christ

Hallo @Rocks , je zou de modem eens een fabrieksreset kunnen geven en de wifi-spots opnieuw aansluiten alsof ze net uit de doos komen.

Succes.

 


Bedank, ik ga proberen als het echt niet meer werkt nu durf ik dat niet. nu is het nog maar 1 of 2 keer per dag en dan nog maar enkele minuten.


Goedemiddag @Rocks en welkom op het Forum :)

 

Fijn om te lezen dat de Super Wi-Fi in principe perfect werkt maar natuurlijk jammer van die wegvallende verbinding! Ik heb daar geen directe verklaring voor en zou je zo'n situatie (net als @JanD ) adviseren om de Experia Box eens een harde reset te geven. Mocht het probleem daarmee niet worden verholpen, laat je ons dit dan weten zodat we verder kunnen zoeken naar een oplossing?


Waar staan de SuperWifi's? 1 in de woonkamer en 1 boven? Beide bekabeld aangesloten? 


Alle bedankt voor de reactie. De Super Wifi's, staan 1 bij de Experia box v9 en de ander in de woon kamer (draadloos) nabij de t v omdat daar de wifi traag was ongeveer 2mb in de avond . Dat is nu goed niet dat het super snel is omdat Kpn max 20 mb levert op ons adres maar voor ons is het goed. zoals ik eerder al vertelde durf ik die reset niet uit te voeren zolang we niet meer last hebben dan die enkele keer dat de wifi uitvalt, de vaste p c  die heeft gewoon verbinding op dat moment. daarom wacht ik liever even.

Groet Christ


Beste Allen,

Vraagje als ik een harde reset uitvoer  is dan de netwerk naam en het wachtwoord weer zoals op de sticker achter op de modem, mijn schoonzoon heeft namelijk die naam en wachtwoord verandert. en ik weet niet hoe ik dat dan weer terug krijg.

Vr Groet Christ


Beste Allen,

Vraagje als ik een harde reset uitvoer  is dan de netwerk naam en het wachtwoord weer zoals op de sticker achter op de modem, mijn schoonzoon heeft namelijk die naam en wachtwoord verandert. en ik weet niet hoe ik dat dan weer terug krijg.

Vr Groet Christ

Correct. Zodra je reset gaat het modem terug naar de fabrieksinstellingen. Maar als het is ingesteld via een service tool op onze website, dan onthoudt ons systeem de naam en het wachtwoord. Daar is het afhankelijk van...


Beste Forum,

Bedankt voor alle goede tips. Ik weet niet wat er gebeurd maar sinds enkele dagen hebben we geen problemen meer als werk perfect. Misschien heeft kpn een update gedaan ik weet het niet maar zolang als het zo werkt doe ik er niets meer aan.

Nogmaals bedankt voor alles. hierbij zie ik dit als afgehandeld. ik zal het zeker opslaan voor als het zich weer voordoet. 

Groetjes,


Beste Forum,

Bedankt voor alle goede tips. Ik weet niet wat er gebeurd maar sinds enkele dagen hebben we geen problemen meer als werk perfect. Misschien heeft kpn een update gedaan ik weet het niet maar zolang als het zo werkt doe ik er niets meer aan.

Nogmaals bedankt voor alles. hierbij zie ik dit als afgehandeld. ik zal het zeker opslaan voor als het zich weer voordoet. 

Groetjes,

Dat lees ik graag! Voor zover ik weet geen update vanuit ons, maar als het werkt, dan werkt het.


Reageer