Skip to main content

Ik heb vorige week toch maar dure Super WiFi versterkers gekocht, als al jaren trouwe klant, om in het hele huis goede WiFi te hebben, mede doordat er meer thuis wordt gewerkt en school wordt gevolgd en de oude versterker volgens de KPN wel erg oud was. Maar de versterkers zijn eerst gekoppeld aan het oude modem v10. Maar v10 schakelt WiFi uit en kreeg ik een nieuwe V10a opgestuurd die dat dus niet doet. Geprobeerd de versterkers te koppelen met het nieuwe modem maar dat lukt maar niet, ze blijven zelfstandig zichtbaar. De versterkers blijven ondanks allerlei soorten resetten en meerdere keren de zelfde resetten uit te voeren enz enz, de oude modem gegevens aanhouden. Na resetten, proberen en nog een keer en nog een keer proberen instellingen enz enz lukt het na ruim 3 uur met een alleraardigste mevrouw van KPN nog steeds niet zoals het hoort. De versterkers blijven de oude modem gegevens aannemen (die dus nu misschien ergens in Nederland weer wordt  gebruikt) en koppelen met geen mogelijkheid automatisch met het nieuwe modem. Om het toch werkend te krijgen bedacht de aardige mevrouw van KPN maar dat de nieuwe modem naam en wachtwoord omgezet moest worden naar de gegevens van het oude modem (die dus nu misschien ergens in Nederland weer wordt  gebruikt) dan werkt het wel. Maar als er een reset uitgevoerd moet worden op advies van kpn (wat ze heel snel roepen) na slechte WiFi of stroomstoring begint het hele gebeuren weer opnieuw. In mijn ogen dus geen goed werkend systeem! Gevraagd de versterkers om te wisselen voor goed werkende maar dat doet de KPN dus niet… Heeft iemand nog een andere oplossing? Want ik kom er met KPN niet uit en dit klopt echt niet dat je ze alleen met oude gegevens, die je dus na elke aanpassing moet veranderen in het nieuwe modem, de versterkers en modem weer gekoppeld kunnen worden en op geen andere mogelijke manier… KPN geeft hier geen gedegen oplossing voor, willen de versterkers niet omruilen en heeft een beetje van het werkt toch dus zoek het maar uit en elke keer opnieuw opstarten en wijzigen modem gegevens want het is niet anders! 

Van de regen in de drup dus. Dat omruilen is een beetje jammer. Ik vraag of @Nick83 er even bij komt. Hij weet echt alles van de super wifi's.


Niemand  maar dan ook niemand van de KPN een gedegen oplossing?? Dit kan toch niet waar zijn….

@Joep1965 inderdaad van de regen in de drup.. of door de bomen het  bos niet meer zien.. Misschien dat @Nick83 de oplossing weet… ik hoop het want dit is waardeloos! WiFi ligt er ook steeds uit of zakt even weg, soms ineens 1 versterkers onzichtbaar terwijl je er naast staat en alles groen is. En het enige advies van KPN is resetten en dan alles weer handmatig koppelen.. Waardeloos KPN!!!


Ik vraag me af wat het probleem is. Als u een nieuwe Experiabox krijgt, neemt deze als het goed is het oude wifi netwerk over. En de versterkers blijven ook op het oude wifinetwerk werken. Dit heeft KPN express zo gemaakt om te voorkomen dat u al uw apparaten opnieuw zou moeten aanmelden op het nieuwe netwerk. Sommige mensen hebben wel 20 apparaten op de wifi. Dat zou dan een hele klus worden. Wat u beschrijft is gewoon goed. Als u een andere netwerknaam wilt, dan zult u die zelf in moeten stellen.

De reden waarom de KPN medewerker uw modem omgeruild heeft klopt ook niet. Ja, bij de v10 zonder a (en oudere Experiaboxen) word de wifi uitgezet als u de SuperWifi's aankoppeld. Bij de v10a niet. Maar dit hoort zo en is normaliter geen reden om de Experiabox om te ruilen. Een Experiabox word pas omgeruild als deze kapot is. Anders niet. Er zijn hier opt forum in het verleden topics over gestart precies om deze vraag. De Experiabox omruilen voor een v10a zodat het wifi aanbleef. Deze mensen kregen nul op het rekest. 

De v10 is overigens ook nog een veel betere router dan de v10a. Stabieler en meer mogenlijkheden wat betreft instellingen. En (zo goed als) vrij van bugs. Dat kun je van de v10a niet zeggen.

Waar heeft u de eerste bekabeld aangesloten SuperWifi staan? Ik hoop niet vlak naast de Experiabox? Want dan is het al helemaal volkomen nutteloos dat de Experiabox omgeruild is.


#Nick83 bedankt voor je reactie. Het probleem is dat de WiFi versterkers op geen enkele mogelijke manier willen resetten en het maar keer op keer de oude gegevens van het oude modem blijft gebruiken dus op geen enkele manier (samen met iemand van KPN gedaan) automatisch koppelt met het nieuwe modem en door alleen alles handmatig te veranderen in het modem werkt het wel. Het modem is omgeruild door de KPN omdat de V10 geen WiFi mee geeft op de begane grond dit omdat de eerste versterkers bekabeld op de eerste etage staat en onbekabeld op de tweede etage. Anders zou ik nog een derde WiFi versterker erbij moeten kopen en 1 naast het modem moeten zetten. Dat was de reden voor het nieuwe modem. 


Ok. Het oude wifi netwerk (naam/SSID en wachtwoord) staan ergens opgeslagen op een server van KPN. Als je na resetten de SuperWifi's weer opstart, dan halen deze het oude wifi netwerk weer op van de server van KPN. En dus bent u weer terug waar u was.

U weet inmiddels al hoe u in moet loggen op de Experiabox begrijp ik? Als u inlogt ziet u een overzicht van uw netwerk. Daarin staan uw laptop / pc en uw mobiel. Uw tv ontvanger(s) indien u die heeft. En ook de SuperWifi's. De ene heeft als het goed is het ip http://192.168.2.151. U kunt hierop inloggen.

En dan kunt u ook op de SuperWifi's het wifi netwerk instellen.

U kunt maar op 1 van de beide SuperWifi's inloggen. Op de andere kunt u niet inloggen, hoeft ook niet, deze neemt automatisch de instellingen van de eerste over.


@Nick83 wederom bedankt voor je antwoord! Na jou verhaal gelezen te hebben en uitgevoerd te hebben blijven de oude modem gegevens bestaan en koppelen ze maar niet met elkaar. Wat ik nu gedaan heb is alles om gedraaid dus het modem zo gereset dat alles weg was en geheel naar fabrieksinstellingen terug gezet dat lukte wel. Toen de WiFi versterkers ook die gereset via inloggen en naar de fabrieksinstellingen terug gezet en  1 voor 1 bedraad gekoppeld, maar weer kwamen de oude modem gegevens terug. Daarna heb ik de oude modem gegevens op de versterkers aangepast naar de gegevens van het nieuwe modem en dat lijkt tot nu te werken… Dus hopen dat het zo wel goed werkt! Ik ga nu maar even geen reset uitvoeren om te kijken of de huidige gegevens blijven bestaan en alles met elkaar blijft koppelen of dat ze weer naar de oude modem gegevens terug worden gezet en niet koppelen.. Wel jammer dat @KPN geen enkele reactie heeft gegeven… beetje teleurgesteld als jaren trouwe klant....


Er is ook nog een servicetool van KPN waarmee je de wifi naam en wachtwoord in kunt stellen:

https://www.kpn.com/service/servicetools.htm

Kies dan de bovenste van de 5 "Pas je wifinaam en -wachtwoord aan". Maar als het nu goed werkt zou ik het maar even zo laten ja :thumbsup:


@Nick83 van de tool weet ik af maar krijg ik de melding wegens technische beperking enz en doorloop deze stappen met een linkje. Als je dat linkje aanklikt kom je op de verkoop pagina van de versterkers en de WiFi manager waarbij telkens je instelling verbeterd moeten worden.. dus kom daar niet zoveel mee verder. Je kan dus beter direct in het modem of de versterkers inloggen en daar alles aanpassen..


Hallo @Fien1968 Goed om te zien dat je met hulp van Nick een oplossing hebt gevonden. Je vindt het jammer dat je geen enkele reactie van KPN hebt ontvangen, schrijf je. Daar wil ik nog even kort op ingaan. Op dit Forum kun je altijd terecht om je vraag te stellen. Zoals je gemerkt hebt staan er snel mensen klaar om je te helpen: dat zijn meestal ook klanten van KPN, net als jij, die het leuk vinden om mensen te helpen. Uiteraard zijn er ook medewerkers van KPN actief, ik ben er één van. Onze taak is zorgen dat informatie goed gevonden wordt en dat gesprekken op het Forum goed verlopen. We helpen uiteraard ook waar dat noodzakelijk is, maar direct reageren kunnen we niet. Direct contact krijg je als je belt of chat met de klantenservice. Hier krijg je hulp van vele knappen koppen, die graag met je mee denken. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen? 


Waarom moet ik twee versterkers kopen van 75 euro per stuk als je bij bol.com een kunt kopen voor 25 euro  ?


Waarom moet ik twee versterkers kopen van 75 euro per stuk als je bij bol.com een kunt kopen voor 25 euro  ?

Probeer het uit zou ik zeggen. Dan kom je er vanzelf achter dat die van 25 euro van heel andere kwaliteit zijn.


Waarom moet ik twee versterkers kopen van 75 euro per stuk als je bij bol.com een kunt kopen voor 25 euro  ?

Sorry, maar een mesh access point voor maar 25 euro? Dat klopt niet.

Het is geen “sla je slag.nl hoor ;-)