Skip to main content

Ik zag vandaag een mooi aanbod voor nieuwe klanten van KPN over WIFI compleet.

Gratis voor nieuwe klanten, maar wel extra duur voor oude klanten (wel een korting van E 50)

Is het niet een verplichting van de provider om de best mogelijke oplossing te leveren aan de klanten?

Ik (een waarschijnlijk nog veel meer) oude trouwe klanten zitten met niet al de beste internet (geen glaswezel)  en geen optimaal bereik van WIFI.

Dat je al 20 jaar een trouwe klant bent, kan KPN kennelijk niet veel schelen.

KPN vergeet kennelijk dat niet alle klanten handig zijn en voldoende kennis hebben om zelf WIFI en internet te regelen en dat heel veel (vooral ouderen) graag bij KPN blijven, juist vanwege betrouwbaarheid en de goede naam.

kennelijk vergis ik mij hier in.

Misschien is overstappen elke jaar toch de enige oplossing om een goed en betaalbaar internet thuis te hebben?

 

 

Dit zegt de Consumentenbond erover Sneller wifi in huis

 

Heb je slecht bereik met je KPN Experia Box v8, v9 of v10(A)? Kijk dan of je in aanmerking komt voor KPN's gratis wifiversterkers. https://www.consumentenbond.nl/sneller-wifi/kpn-experia-wifi-access-point-wifi-versterker

 

En Wifiservice van providers


Ik ben het wel eens dat al zij beweren dat ze overal 100% dekking geven dit ook waar moeten maken en ik ben het er ook wel mee eens dat als je dat niet hebt zij dit moeten verzorgen als je nieuwe klant bent  maar dat zij het steeds moeten vervangen niet helemaal , kijk als je na een aantal jaren 4-5 eens nieuwe modem krijgt wel om dat je het huurd en de techniek ook zeer snel gaat maar .

Dat andere is dat als alles niet lukt moet je een andere manier vinden en dat is alleen maar een groter zend vermogen wat niet mag.


Dan moet je niet vallen over dat je niet in je hele huis geen 100%dekking hebt ,want als het bereik door 3 of 4 muren naar boven wil gaat het ook 4 muren naar de zij kant op, en als je toevallig laminaat hebt liggen met ondervloer dan is die vaak voorzien van aluminium en dat beperkt je het bereik dan zal je op elke etage een kabel moeten neer leggen en daar weer een WiFi punt moeten maken zit niks anders op , maar ze zitten aan het maximale vermogen vast, en ik ben niet in dienst van ziggo of kpn 

@Gupje lees ff mijn eerste reactie, ik heb een wifi versterker aangeschaft via KPN voor €100,- welke bedraad is aangesloten


@Tycha 

om hiervoor in aanmerking te komen moet je de wifitool van kpn doorlopen.

ik kan dit ten zeerste afraden tenzij je bekwaam genoeg bent om je modem weer goed in te stellen.

heb dit 1x geprobeerd met als gevolg mijn wifi op het drukste kanaal van de straat en een download verlaagd van 8mb naar 2mb.

niet echt een succes dus.


Wat is je abo snelheid  dan want ik lees 8 mb naar 2 mb want als je bv 8 mb en bekabeld naar een versterker gaat moet je gewoon 8 mb weer hebben  en niet 2 mb dan klopt er iets niet , bedraad en WiFi zit wel verschil in en als je het met je telefoon de snelheid meet zit ook een groot verschil in met welke tel je het meet.

Als je bv 100 of 200 mb hebt komt 2.4 g nooit verder dan 50-55 mb  en met 5g kom je veel hoger maar is het berreik veel minder .


Helaas is het vermogen van legale modems te laag daar moeten ze allemaal aan voldoen er zijn wel modems die een groter zend vermogen hebben alleen zijn die hier niet toegestaan maar wel te verkrijgen zijn  .

Eigenlijk is het het zelfde als vroeger met 27mc waar ook maar  maximaal 150 mw uit mocht  komen zo uit mijn hoofd 

Nee ook dat klopt niet, het vermogen is prima soms zelfs te hoog. Mijn vorige router een Sitecom de WLR-4004 overbrugde ruim 30 meter.  Ooit eens getest, niet echt werkbaar maar ik kom wel verbinden.

Less is more. Strategisch op gestelde toegangs punten werken prima gewoon 2,4  ghz of desnoods 5 ghz maar gebruik niet de maximale breedte enkel 20 mhz werkt prima. Door op 5 ghz  3 banden te combineren zit je elkaar veel sneller in de weg. Gebruik 1 of desnoods 2 toegangspunten per woonlaag en plaats  ze zo centraal mogelijk. Een groter vermogen is helemaal nergens voor nodig, zeker niet voor thuis gebruik. Ten eerste wordt het tijd voor kale modems, haal de wifi eruit, desnoods wel de switch functie laten. Om dat bijna overal de modem/router in de meterkast zit op gesloten werken we zelf mee door deze Experia modellen accepteren.  Eerst die wifi eruit en lever standaard een los toegangs punt mee om te beginnen.

Uiteraard laten we ons zelf door de commercie en de ontwikkelingen helemaal gek maken. Welk nut behalve voor hulpbehoevende personen hebben al die wifi gestuurde verlichting en andere gadgets. Nagenoeg niks, energie besparen, onzin doe een lamp gewoon uit.

Zo kan ik nog wel even doorgaan dat is vrij nutteloos omdat we, mensen in het algemeen, graag willen geloven dat alles wat bedacht wordt we echt nodig hebben. Soms wel maar lang niet altijd.

 

@GMTolboom Dat is de mischien wel de meest misleidende reclame uiting van KPN van de afgelopen 3 jaar. Super wifi bestaat niet punt einde discussie. Wat het beter maakt, echt niet perfect, is een andere verdeling van het signaal. Drie punten in plaats van slechts 1 dat maakt het goed of beter niet super.

Op mijn adres is max 16Mb via DSL leverbaar denkt iemand van de lezers dat die twee punten dat echt gaan verheffen tot hogere snelheden? Lekker blijven dromen, of tijd om meer kennis over wifi op te doen. Ik weet ook lang niet alles over netwerken en wifi, ik weet wel wanneer ik in de maling wordt genomen. Uiteraard mooi aanbod dat zeker nog geen half jaar terug werden deze dingen voor € 159,00 per twee aangeboden er was niet eens sprake van € 199,00 en nu zijn deze 2 van € 199,00 voor 149,00 te koop iedereen die dit topic leest of de reclame uitingen ziet of hoort laat je niet gek maken.

Geen idee welke nominaties er voor misleidende reclame's er zijn, voor mij verdient deze de hoofdprijs.

Ja het is een goed, product, ja ze verbeteren het wifi bereik, dat zal zelfs de meeste goedkope en meest eenvoudige toegangs punt doen.

Is het vervelend dat nieuwe klanten ze krijgen en bestaande niet, mischien wel, deze nieuwe klanten betalen het zelf echt wel terug. Als iemand weg gaat bij KPN kan ik best begrijpen, maar weg gaan vanwege deze reclame actie? Daar kan ik niet bij, er zijn wel betere redenen.

 


heb een alles in 1 thuis standaard geloof dat deze tegenwoordig op 100mbit zit bij mij dus een download van 8 mb is niet slecht maar dat is ook mijn probleem niet.

deze snelheid haal ik beneden direct naast het modem maar zodra ik buiten of boven naast mijn wifi versterker zit is de snelheid max 0.5 of 1 mb als hij dat al red.

dit omdat het wifi signaal van het modem nog net sterk genoeg is zodat hij niet overschakeld naar mijn versterker.

 

van 8 naar 2 mb is na de wifitool van kpn beide draadloos via 5g.

en nadat de tool mijn kanaal ingesteld had op het drukste kanaal van de straat

 


Ja 30 meter lukt wel in de vrije natuur maar als er een muur of muren tussen zitten loopt dat zeer snel terug en je meet over 30 meter wel signaal maar je kan niks versturen heb je ook niks aan 


Als u een 100 mbit abonnement heeft, zou u ook gewoon een download moeten hebben van 100 mbit. Maar goed, om daar verder een oordeel over te kunnen geven zou je eerst moeten weten wat de snelheid bekabeld is.


Is het geen repeater of zo want die deelt je snelheid gelijk door 4 want die verstuurd of ontvangt maar kan niet beide gelijk

En heb je gewoon ADSL via de telefoon lijn dan is het van groot belang van hoe ver je van de centrale zit had het zelfde via de telefoon lijn had 20mb maar kwam ook nooit verder dan 8-9 door de afstand naar de centrale

 


Ja 30 meter lukt wel in de vrije natuur maar als er een muur of muren tussen zitten loopt dat zeer snel terug en je meet over 30 meter wel signaal maar je kan niks versturen heb je ook niks aan 

50 meter zelfs. Ik heb een Experia WiFi staan voorin een bedrijfshal. Die hal is 50 meter diep en achterin heb ik prima WiFi. Er staan allerlei obstakels in die hal, ook veel ijzer. Maar geen dichte muren. Wat de snelheid is weet ik niet, nooit gemeten. Maar gewoon webpagina's laden gaat prima.


@Nick83 100Mbit met een download van 8MB/s ga je bekabeld niet sneller maken (Mbit-->MB)

maar voor vergelijk ik haal 9MB/s bekabeld


En het is wel vaker een probleem dat hij niet overschakeld naar het sterkste signaal


@Nick83 100Mbit met een download van 8MB ga je bekabeld niet sneller maken(Mbit-->MB)

Snelheden die je bij speedtests ziet zijn altijd mbit. Nooit mbyte. Ook de snelheid die bijv. de wifi tool van KPN laat zien is mbit. Niet mbyte.


En het is wel vaker een probleem dat hij niet overschakeld naar het sterkste signaal

ja dat weet ik nu na weer eens €100,- uitgegeven te hebben aan een versterker van KPN

 


@Nick83 100Mbit met een download van 8MB ga je bekabeld niet sneller maken(Mbit-->MB)

Snelheden die je bij speedtests ziet zijn altijd mbit. Nooit mbyte. Ook de snelheid die bijv. de wifi tool van KPN laat zien is mbit. Niet mbyte.

 


Ja 30 meter lukt wel in de vrije natuur maar als er een muur of muren tussen zitten loopt dat zeer snel terug en je meet over 30 meter wel signaal maar je kan niks versturen heb je ook niks aan 

Er zaten  bij die test twee muren tussen verder inderdaad open ruimte.  Het punt is meer uitzend sterkte is niet het enige probleem, die kooien van farraday waar velen in wonen, staal in beton metalen kozijnen zijn een groter probleem.  Wat prima op te lossen is met goed geplaatste toegangspunten. In onze woning was het goed nooit minder dan 48/60 gemeten op dat adres had ik 50/50 glasvezel. Net als nu gelukkig. Zelfs wij zouden aan die 16Mb via dsl niet genoeg hebben.

 

@GMTolboom  je clients schakelen dus zelf niet goed over? Kleine moeite om de wifi uit en aan te zetten, simpele handeling veel plezier van. Die snelheids vermindering buiten of een hogere verdieping zit dus puur in de bouwmaterialen. Als het bij jouw echt zo druk is gaan ook deze exemplaren het verschil niet echt maken, hooguit de mesh functie. 

Waar komt die 100Mb vandaan heb je een abonnement tot 100Mb dan zou ik snel terug gaan naar een 50Mb abo.

 


Ja 30 meter lukt wel in de vrije natuur maar als er een muur of muren tussen zitten loopt dat zeer snel terug en je meet over 30 meter wel signaal maar je kan niks versturen heb je ook niks aan 

Er zaten  bij die test twee muren tussen verder inderdaad open ruimte.  Het punt is meer uitzend sterkte is niet het enige probleem, die kooien van farraday waar velen in wonen, staal in beton metalen kozijnen zijn een groter probleem.  Wat prima op te lossen is met goed geplaatste toegangspunten. In onze woning was het goed nooit minder dan 48/60 gemeten op dat adres had ik 50/50 glasvezel. Net als nu gelukkig. Zelfs wij zouden aan die 16Mb via dsl niet genoeg hebben.

 

@GMTolboom  je clients schakelen dus zelf niet goed over? Kleine moeite om de wifi uit en aan te zetten, simpele handeling veel plezier van. Die snelheids vermindering buiten of een hogere verdieping zit dus puur in de materialen. Als het bij jouw echt zo druk is gaan ook deze exemplaren het verschil niet echt maken, hooguit de mesh functie. 

 

@Galdor68

ik snap dat dat een kleine handeling is maar ik betaal bijna 100 per maand en heb voor dit probleem op advies van kpn een versterker aangeschaft van nog eens €100,- je snap wellicht mijn dilemma.

als je wat belooft moet je het ook waarmaken.


@GMTolboom doe mij een klein plezier en noem deze dingen nooit, maar dan ook echt nooit meer versterkers. Het zijn absoluut geen versterkers er wordt niks maar dan ook echt niks versterkt. Het is een van de termen die hier absoluut verkeerd worden gebruikt onder het mom van dat begrijpen de mensen. Nou nee, fout het verward mensen.

Het signaal wordt anders verdeeld dat is wat ze doen. 

Dat laatste ben ik met je eens als je door mogelijk verkeerde voorlichting een flink bedrag kwijt bent zonder verbetering heb je alle recht om je beklag te doen.

 


@GMTolboom doe mij een klein plezier en noem deze dingen nooit, maar dan ook echt nooit meer versterkers. Het zijn absoluut geen versterkers er wordt niks maar dan ook echt niks versterkt.

Het signaal wordt anders verdeeld dat is wat ze doen. 

 

daar ben ik inmiddels wel achter ja maar je moet mij niet vragen om deze niet meer zo te benoemen maar KPN.

deze heeft mij deze (versterker) verkocht voor €100,- zonder resultaat dus.

en dat is nu juist mijn punt van deze hele discussie

#seethelight


@GMTolboom doe mij een klein plezier en noem deze dingen nooit, maar dan ook echt nooit meer versterkers. Het zijn absoluut geen versterkers er wordt niks maar dan ook echt niks versterkt.

Het signaal wordt anders verdeeld dat is wat ze doen. 

 

daar ben ik inmiddels wel achter ja maar je moet mij niet vragen om deze niet meer zo te benoemen maar KPN.

deze heeft mij deze (versterker) verkocht voor €100,- zonder resultaat dus.

en dat is nu juist mijn punt van deze hele discussie

#seethelight

Amen, inderdaad nu hebben we de kern. Het is inderdaad op twee manieren fout, er is niks super en er wordt niks versterkt. 

#timetochange


@GMTolboom doe mij een klein plezier en noem deze dingen nooit, maar dan ook echt nooit meer versterkers. Het zijn absoluut geen versterkers er wordt niks maar dan ook echt niks versterkt.

Het signaal wordt anders verdeeld dat is wat ze doen. 

 

daar ben ik inmiddels wel achter ja maar je moet mij niet vragen om deze niet meer zo te benoemen maar KPN.

deze heeft mij deze (versterker) verkocht voor €100,- zonder resultaat dus.

en dat is nu juist mijn punt van deze hele discussie

#seethelight

Amen, inderdaad nu hebben we de kern. Het is inderdaad op twee manieren fout, er is niks super en er wordt niks versterkt.

Juist en dan weer terug naar mijn eerste post.

ik hoop dat kpn de ballen heeft om hier zelf op te reageren.

maar zoals ook eerder vermeld blijft het zoals verwacht van die kant stil als er commentaar is wat ze niet zo makkelijk kunnen weerleggen.

dus zijn we weer terug bij ….

zeg nou eerlijk magnetrons (alsof ik die de hele dag aan heb) isolatie, basis snelheid zonder kennis van de situatie pfff


... af, dat is gebruikelijk.

Die printscreen dat is wat je bedraad meet? Zonder te weten hoe druk de omgeving daadwerkelijk is valt er inderdaad niks te zeggen.

Zelfs in het appartementen complex waar ik woonde nooit problemen met wifi, nu in een rijtjes huis ook nergens last van. Mogelijk meer geluk dan anderen geen idee. Ik stoor me vaak aan het gemak waarmee op alle invloeden wordt gewezen, ja uiteraard die zijn er wel, maar vlak de marketing dan af, schep niet te hoge verwachtingen.

100% dekking is mogelijk niks aan gelogen, maar met welke snelheid is die werkbaar?


... af, dat is gebruikelijk.

Die printscreen dat is wat je bedraad meet? 

nope nu via 5g wifi op laptop 2 meter bij modem vandaag.

ik weet het is nu de helft van wat ik normaal haal maar ook dan is het van als kpn test is het goed.

morgen haal ik waarschijnlijk weer het dubbele maar die snelheid kan ik nog mee leven


... af, dat is gebruikelijk.

Die printscreen dat is wat je bedraad meet? 

nope nu via 5g wifi op laptop 2 meter bij modem vandaag

De v10a? Wat kan er geleverd worden wat komt er in het modem binnen? Zelfs verder weg haal ik nog meer dan 45Mbps.

 

Â