Skip to main content

Ik zag vandaag een mooi aanbod voor nieuwe klanten van KPN over WIFI compleet.

Gratis voor nieuwe klanten, maar wel extra duur voor oude klanten (wel een korting van E 50)

Is het niet een verplichting van de provider om de best mogelijke oplossing te leveren aan de klanten?

Ik (een waarschijnlijk nog veel meer) oude trouwe klanten zitten met niet al de beste internet (geen glaswezel)  en geen optimaal bereik van WIFI.

Dat je al 20 jaar een trouwe klant bent, kan KPN kennelijk niet veel schelen.

KPN vergeet kennelijk dat niet alle klanten handig zijn en voldoende kennis hebben om zelf WIFI en internet te regelen en dat heel veel (vooral ouderen) graag bij KPN blijven, juist vanwege betrouwbaarheid en de goede naam.

kennelijk vergis ik mij hier in.

Misschien is overstappen elke jaar toch de enige oplossing om een goed en betaalbaar internet thuis te hebben?

 

 

is de experiabox V10 van zte, ZXHN H396A

geen v10A dus


is de experiabox V10 van zte, ZXHN H396A

geen v10A dus

Hmm dat valt me tegen, ik haal zoals gezegd betere cijfers met mijn v10. Minder  storende invloeden zeg het maar.  Een bereik van 6 tot 8 meter zonder teveel snelheids verlies zou toch mogelijk moeten zijn. Bedraad wordt wel die elders genoemde 100Mb gemeten of daar vlakbij?

Ik zal niet direct de storende invloeden uitsluiten, ik heb er zelf nooit veel van gemerkt.

Ja bij een bedrijf in de kantine elke medewerker wou op de gratis wifi meeliften en nog vreemd vinden dat het met een kleine 20 toestellen allemaal filmpjes kijken etc dicht slibt. Daar heb ik mij 2 Gb mobiele bundel voor.


Als een verkoper tegen een koper zegt dat hij niet kan garanderen dat het gekochte artikel goed functioneert of gaat functioneren dan bedank je de verkoper voor zijn eerlijkheid en gaat de koper verder zoeken. Dus KPN wees eerlijk en zeg niet iets wat je niet kan waarmaken en daarom de klant op kosten jaagt.


De v10 is gewoon een goed modem. Hij staat bij vele 10.000en huishoudens waar hij goed functioneert. Dat hij bij u niet naar tevredenheid functioneert is spijtig, maar hoogstwaarschijnlijk komt dit door externe factoren (stoorzenders bijv.) waar KPN niets aan kan doen.


@Nick83 100Mbit met een download van 8MB ga je bekabeld niet sneller maken(Mbit-->MB)

Snelheden die je bij speedtests ziet zijn altijd mbit. Nooit mbyte. Ook de snelheid die bijv. de wifi tool van KPN laat zien is mbit. Niet mbyte.

 

37 mbit dus, terwijl u een abonnement heeft voor 100. Dat is maar net braaf 1/3 van de snelheid waarvoor u betaald.


Ik zag vandaag een mooi aanbod voor nieuwe klanten van KPN over WIFI compleet.

Gratis voor nieuwe klanten, maar wel extra duur voor oude klanten (wel een korting van E 50)

Is het niet een verplichting van de provider om de best mogelijke oplossing te leveren aan de klanten?

Ik (een waarschijnlijk nog veel meer) oude trouwe klanten zitten met niet al de beste internet (geen glaswezel)  en geen optimaal bereik van WIFI.

Dat je al 20 jaar een trouwe klant bent, kan KPN kennelijk niet veel schelen.

KPN vergeet kennelijk dat niet alle klanten handig zijn en voldoende kennis hebben om zelf WIFI en internet te regelen en dat heel veel (vooral ouderen) graag bij KPN blijven, juist vanwege betrouwbaarheid en de goede naam.

kennelijk vergis ik mij hier in.

Misschien is overstappen elke jaar toch de enige oplossing om een goed en betaalbaar internet thuis te hebben?

 

 

Je moet kpn bellen en vragen of je een nieuw husselabonnement  jaarcontract krijgt met nieuwe voorwaarden, dan ben je ook een nieuwe klant. Je zit dan weer een jaar aan ze vast.


Ik zag vandaag een mooi aanbod voor nieuwe klanten van KPN over WIFI compleet.

Gratis voor nieuwe klanten, maar wel extra duur voor oude klanten (wel een korting van E 50)

Is het niet een verplichting van de provider om de best mogelijke oplossing te leveren aan de klanten?

Ik (een waarschijnlijk nog veel meer) oude trouwe klanten zitten met niet al de beste internet (geen glaswezel)  en geen optimaal bereik van WIFI.

Dat je al 20 jaar een trouwe klant bent, kan KPN kennelijk niet veel schelen.

KPN vergeet kennelijk dat niet alle klanten handig zijn en voldoende kennis hebben om zelf WIFI en internet te regelen en dat heel veel (vooral ouderen) graag bij KPN blijven, juist vanwege betrouwbaarheid en de goede naam.

kennelijk vergis ik mij hier in.

Misschien is overstappen elke jaar toch de enige oplossing om een goed en betaalbaar internet thuis te hebben?

 

 

Je moet kpn bellen en vragen of je een nieuw husselabonnement  jaarcontract krijgt met nieuwe voorwaarden, dan ben je ook een nieuwe klant. Je zit dan weer een jaar aan ze vast.

Nee, dan ben je geen nieuwe klant. Je bent pas nieuwe klant als je 6 maanden geen internet afgenomen hebt van KPN.


Ik zag vandaag een mooi aanbod voor nieuwe klanten van KPN over WIFI compleet.

Gratis voor nieuwe klanten, maar wel extra duur voor oude klanten (wel een korting van E 50)

Is het niet een verplichting van de provider om de best mogelijke oplossing te leveren aan de klanten?

Ik (een waarschijnlijk nog veel meer) oude trouwe klanten zitten met niet al de beste internet (geen glaswezel)  en geen optimaal bereik van WIFI.

Dat je al 20 jaar een trouwe klant bent, kan KPN kennelijk niet veel schelen.

KPN vergeet kennelijk dat niet alle klanten handig zijn en voldoende kennis hebben om zelf WIFI en internet te regelen en dat heel veel (vooral ouderen) graag bij KPN blijven, juist vanwege betrouwbaarheid en de goede naam.

kennelijk vergis ik mij hier in.

Misschien is overstappen elke jaar toch de enige oplossing om een goed en betaalbaar internet thuis te hebben?

 

 

Ben het volledig met u eens goran Kpn vergeet zn trouwe klanten en de wifi tuner geeft bij 1 kamer bij ons nog steeds te weinig signaal

Dan zou dit een oplossing zijn maar moet er eel even worden betaald terwijl ik al lang met slecht signaal zit.

Het is dat ziggo sponsor is van een bepaalde club uit de hoofstad,anders wist ik het wel

 


De v10 is gewoon een goed modem. Hij staat bij vele 10.000en huishoudens waar hij goed functioneert. Dat hij bij u niet naar tevredenheid functioneert is spijtig, maar hoogstwaarschijnlijk komt dit door externe factoren (stoorzenders bijv.) waar KPN niets aan kan doen.

dat het modem bij vele huishoudens staat betekend niet gelijk dat hij daar goed functioneert of bent u bij iedereen langs geweest om dit  te verifiëren?

wellicht gebruiken veel van de mensen de pc alleen om de mail te openen en hier en daar wat te browsen op internet. (ben zelf niet bij al de klanten van kpn langs geweest om dit te verifiëren).

wil je muziek streamen, gamen, ben je bezig met grotere bestanden of wil je niet moeten blijven zitten binnen een straal van een paar meter bij je modem vandaan ja dan wordt het een ander verhaal.

zoals u stelt dat het bij mij niet naar tevredenheid functioneert (en met mij ook vele andere) is niet spijtig maar gewoon slecht, en dan niet omdat ik de illusie heb dat ze het kunnen verbeteren maar wel omdat ze de belofte maken dat je overal in huis goede of perfecte wifi hebt, en dat ik op advies van kpn nogmaals €100 euro heb uitgegeven voor een wifi versterker welke het probleem wel zou oplossen maar ook dit totaal geen verbetering heeft gebracht.

ten laatste dat het hoogstwaarschijnlijk zou komen door externe factoren ook dit heb ik in mijn eerdere posts al behandeld, mijn modem is al meerdere malen verplaatst aansluitingen en kabels zijn al vervangen door een monteur van kpn, en eventuele stoorzenders zijn niet eens in de buurt van mijn modem.

de uitspraak dat de v10 modem gewoon een goed modem is omdat hij veel gebruikt wordt zonder enige verdere onderbouwing slaat dan ook nergens op, zeker gezien ik nooit gezegd heb dat het probleem in het modem zit maar in de belofte die kpn maakt dat je overal in huis goede/perfecte wifi hebt wat ze gewoon niet kunnen waarmaken.

waar het mij om gaat is dat ik vind dat ze bij klanten die hier klachten over hebben deze problemen kosteloos moeten oplossen om hun belofte wel na te komen en dus niet hun klanten nog meer extra geld laten uitgeven voor nog meer loze beloften.

 

 

 


knip.......de uitspraak dat de v10 modem gewoon een goed modem is omdat hij veel gebruikt wordt zonder enige verdere onderbouwing slaat dan ook nergens op, zeker gezien ik nooit gezegd heb dat het probleem in het modem zit maar in de belofte die kpn maakt dat je overal in huis goede/perfecte wifi hebt wat ze gewoon niet kunnen waarmaken.

waar het mij om gaat is dat ik vind dat ze bij klanten die hier klachten over hebben deze problemen kosteloos moeten oplossen om hun belofte wel na te komen en dus niet hun klanten nog meer extra geld laten uitgeven voor nog meer loze beloften.

Voorop gesteld op basis van je diverse reacties en beschrijvingen van de problematiek, kan ik je deels volgen. Ik ben zeker geen fan van de NV KPN daarmee doel ik op de beleids makers en bestuur noem maar op.

Toch noem je een paar zaken die niet helemaal opgaan en waar ik toch aan de kant van de provider KPN sta. Niet elke klacht met Wifi dekking kan kosteloos worden opgelost. Zelfs de de concurrent op de kabel doet dit niet. Verder blijven we zelf verantwoordelijk voor ons eigen thuis netwerk. Moeten diverse zaken vooraf duidelijker worden gemaakt helemaal mee eens.

========

Iedereen weet, of althans dat hoop ik, dat je reclame uitingen met een groot pak zout moet nemen. Daar gaat het met de uitingen aangaande dit product fout. 

Er word inderdaad letterlijk gesteld overal in huis goede wifi of zelfs zo goed dat het super en perfect wordt genoemd. Omdat velen in mijn ogen van oudsher de kijk hebben dat KPN een betrouwbare dienst levert werkt dat vertrouwen ook door naar andere zaken zoals de reclame uitingen.

Dus KPN belooft goede wifi overal in huis, dan vertrouwen mensen daarop, en waarom ook niet KPN doet het goed bij de Consumentenbond, KPN heeft een goed mobiel netwerk, de klant beslist op basis van mogelijk beinvloeding door wat hij of zij leest en hoort.

Helaas in de praktijk blijkt het vaak net iets minder goed. Als dan moderatoren en klanten, met wat meer achtergrond kennis zeggen ja maar....... 

Daarom nogmaals en Webcare speel dit door naar de afdeling marketing, maak geen misbruik van die goede naam. Prijs producten niet beter aan dan de werkelijkheid. Stel je potentiele klanten niet bij voorbaat teleur door onbedoeld of mogelijk bewust te hoge verwachtingen te scheppen.

Om iets te noemen op posters in bushokjes de kreet : Het netwerk van Nederland. Oh echt en al de andere netwerken die Nederland heeft dan? Gevalletje van hoogmoed komt voor de val? Ik schaar die campagne net als deze met de Super Wifi als een van de minst doeltreffende ooit. Op mij werkt het in ieder geval averechts.

De moderatoren kunnen enkel onze boodschap doorgeven en binnen hun vermogen problemen oplossen. Wellicht is het tijd om eerst de eigen marketing machine aan te pakken!!!

 


knip.......de uitspraak dat de v10 modem gewoon een goed modem is omdat hij veel gebruikt wordt zonder enige verdere onderbouwing slaat dan ook nergens op, zeker gezien ik nooit gezegd heb dat het probleem in het modem zit maar in de belofte die kpn maakt dat je overal in huis goede/perfecte wifi hebt wat ze gewoon niet kunnen waarmaken.

waar het mij om gaat is dat ik vind dat ze bij klanten die hier klachten over hebben deze problemen kosteloos moeten oplossen om hun belofte wel na te komen en dus niet hun klanten nog meer extra geld laten uitgeven voor nog meer loze beloften.

Voorop gesteld op basis van je diverse reacties en beschrijvingen van de problematiek, kan ik je deels volgen. Ik ben zeker geen fan van de NV KPN daarmee doel ik op de beleids makers en bestuur noem maar op.

Toch noem je een paar zaken die niet helemaal opgaan en waar ik toch aan de kant van de provider KPN sta. Niet elke klacht met Wifi dekking kan kosteloos worden opgelost. Zelfs de de concurrent op de kabel doet dit niet. Verder blijven we zelf verantwoordelijk voor ons eigen thuis netwerk. Moeten diverse zaken vooraf duidelijker worden gemaakt helemaal mee eens.

Iedereen weet, of althans dat hoop ik, dat je reclame uitingen met een groot pak zout moet nemen. Daar gaat het met de uitingen aangaande dit product fout. 

Er word inderdaad letterlijk gesteld overal in huis goede wifi of zelfs zo goed dat het super en perfect wordt genoemd. Omdat velen een in mijn ogen van oudsher de kijk hebben dat KPN een betrouwbare dienst levert werkt dat vertrouwen ook door naar andere zaken zoals de reclame uitingen.

Dus KPN belooft goede wifi overal in huis, dan vertrouwen mensen daarop, en waarom ook niet KPN doet het goed bij de Consumentenbond, KPN heeft een goed mobiel netwerk, de klant beslist op basis van mogelijk beinvloeding door wat hij of zij leest en hoort.

Helaas in de praktijk blijkt het vaak net iets minder goed. Als dan moderatoren en klanten, met wat meer achtergrond kennis zeggen ja maar....... 

Daarom nogmaals en Webcare speel dit door naar de afdeling marketing, maak geen misbruik van die goede naam. Prijs producten niet beter aan dan de werkelijkheid. Stel je potentiele klanten niet bij voorbaat teleur door onbedoeld of mogelijk bewust te hoge verwachtingen te scheppen.

Om iets te noemen in bushokje de kreet : Het netwerk van Nederland. Oh echt en al de andere netwerken die Nederland heeft dan? Gevalletje van hoogmoed komt voor de val?

De moderatoren kunnen enkel onze boodschap doorgeven en binnen hun vermogen problemen oplossen. Wellicht is het tijd om eerst de eigen marketing machine aan te pakken!!!

 

@Galdor68 ik ben het hierover wel gedeeltelijk met je eens.

 

er wordt inderdaad door KPN letterlijk gesteld dat je overal in huis goed wifi hebt en dat ze niet kunnen waarmaken vind ik persoonlijk een slechte zaak maar dan kun je idd als KPN geen rekening houden met onvoorziene zaken zoals stoorzenders.

maar als er dan vervolgens meerdere monteurs langs geweest zijn aansluitingen veranderd hebben een modem is verplaats op eigen initiatief en vervolgens nogmaals monteurs langs geweest die het niet kunnen oplossen, en daarna op advies van KPN voor nog eens voor €100 een versterker heb aangeschaft moet worden met geen enkel resultaat vind ik het wel gerechtigd om een kosteloze oplossing te eisen.

waar jij hierboven ook stelt dat iedereen weet of althans hoopt dat iedereen weet dat een reclame uiting met een groot pak zout genomen moet worden kan ik niet echt in mee.

een bedrijf als KPN zoals je zegt heeft een idd een grote betrouwbaarheids-factor dan verwachten mensen dus ook dat als ze iets beloven ze dit ook waar kunnen maken en als dit dan naar eigen zeggen van KPN niet waargemaakt kan worden ik niet anders kan dan dit als een leugen te moet bestempelen.

ik weet ook wel dat de moderatoren van dit forum hier niets aan kunnen doen en dat verwacht ik ook niet maar kom dan niet met de antwoorden uit een standaard script maar zeg dan vervelend dat u dit ervaart en ik ga uw probleem doorzetten naar de juiste afdeling om uw probleem op te lossen.

als moderator van dit forum ben je toch in dienst van KPN en zou je toch alles moeten doen om de klanten op zo'n goed mogelijke wijze te helpen.

en daar komt nu het volgende punt als mensen dus vragen op dit forum stellen komt er een standaard antwoord en veel mensen geloven dat dat ook.

maar als er dan de ja maar.. komt zie je vervolgens geen enkele reactie meer van de moderatoren omdat ze niet meer weten hoe deze te beantwoorden of het gewoonweg niet kunnen weerleggen.

en dat is wat bij mensen zoals mij alleen maar meer frustratie oproept.

 

 

 

 


Wat de reclame en dat pak zout betreft.

Ik ben nog geen deodorant tegen gekomen die letterlijk 24 uur geurtjes maskeert.  Zo zijn er wel meer producten die niet letterlijk doen zoals een advertentie of commercial van dat product doet geloven.

We kunnen, mogen en moeten reclame niet al te letterlijk nemen. Gelukkig zijn Nederlanders vrij nuchter anders hadden we hier ook flinke miljoenen claims zoals in de usa.

Heeft een bedrijf een goede naam moeten ze ervoor zorgen dat we hun uitingen wel serieus kunnen nemen, dat lijkt nu mis te gaan.

Ondanks mijn houding tegenover het bedrijf, weet ik dat de moderatoren doen wat binnen hun vermogen licht om zaken op te lossen. Reageert een moderator langere tijd niet,  heeft dat in mijn ogen niet met het niet kunnen weerleggen te maken, het antwoord wat wel is gegeven dat is op dat moment het enige wat ze op dat moment kunnen doen of zeggen.

Beter een antwoord die duidelijk is maar niet wat ik wil horen dan een halfzacht antwoord waar ik niks mee kan.

In jouw zaak is er mijns inziens best al veel tijd gestoken om tot een oplossing te komen. Heb je al resultaat nee helaas niet, geef een moderator de kans en de gelegenheid zaken uit te zoeken over gedane beloften dan kunnen we hier verder over debateren.

 

@GMTolboom nog 1 goed bedoelde tip, voor goede hulp is het soms of eigenlijk altijd beter om een nieuw topic te starten dan ergens aan te haken. Dan komt je vraag of probleem eerder op de radar dan bij een topic die mogelijk al als opgelost staat.

 


KPN komt klanten al tegemoet met slechte wifi,zo ook in dit topic https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v8-trage-wifi-490051

Geen super wifi, maar toch een mooi gebaar,toch.


Poeh wat een hoop berichten. :sweat_smile:  Interessante discussie om door te lezen, maar het mag duidelijk zijn dat je niet tevreden bent met de wifi thuis @GMTolboom. Uiteraard wil ik je hiermee helpen. Zou je hiervoor kort willen vertellen wat de wifi problemen precies zijn? Ik las dat je apparaten niet automatisch van de wifi van de versterker overschakelen naar die van de Experia Box en dat de snelheid in de tuin op 7 meter afstand niet goed is. Vat dit het samen? Kun je mij ook vertellen wat voor apparaten je in huis hebt (ook welk type wifi versterker je gebruikt, hier mag je ook een foto van plaatsen), waar de apparaten staan, wat voor snelheid je bekabeld haalt en de snelheid via de wifi op dit moment? Dan kan ik op onderzoek uit. 


Hoi @Sanne_M het is inderdaad een hele discussie geworden maar dat ik niet tevreden ben heb je idd wel uit deze discussie kunnen opmaken.

om op uw samenvatting terug te komen is dat idd een gedeelte van het probleem maar ik zal proberen het probleem wat verder te verhelderen zonder terug te gaan naar wat er allemaal al geprobeerd is om de situatie te verbeteren.

laat ik beginnen met mijn eerste probleem en dat is dat de wifi alles behalve constant is de ene dag haal ik via wifi (5G) een snelheid zoals u op de al eerder geposte screenshot kunt zien maar ik hierbij nogmaals post.

 

wifi 5G 

 

de volgende dag haal ik via wifi (5G) op de zelfde afstand van et modem een snelheid van rond de 70 Mbps hier kan ik u geen screenshot van laten zien omdat ik deze snelheid nu niet haal.

het kan dus wel alleen moet ik maar afwachten waar het modem op dat moment zin in heeft.

om op de vraag antwoord te geven welke snelheid ik bekabeld haal heb ik deze zojuist getest en zie hieronder deze is vele malen hoger.

wifi bekabeld

 

met de snelheid van rond de 70 Mbps zou ik nog wel kunnen leven maar zoals gezegd is het maar afwachten of ik dat die dag ga halen.

om u een beeld te schetsen hoever ik normaal bij het modem vandaan zit heb ik hiervan ook een foto gemaakt.

ik zal u uitleggen wat u hier kunt zien.

Links op de foto ziet u een gele cirkel dat is waar mijn experia-box v10 is geplaatst.

rechts op de foto ziet u een blauwe cirkel dat ik waar mijn laptop staat en verbonden is met de 5G wifi.

en zoals je kunt zien zit daar niet veel afstand tussen, 3,45 meter om precies te zijn.

beneden situatie

voor de mensen die denken dat er een geest op de foto staat dan moet ik jullie helaas teleurstellen hier hangen wat foto lijsten die ik uiteraard even afgeschermd heb.

 

dan gaan we naar mijn tweede probleem.

omdat ik op de hierboven geschetste afstand al een zeer variabele wifi heb en op de eerste verdieping al bijna geen ontvangst meer heb (woon in een tussenwoning met 3 verdiepingen) heb ik via KPN een wifi versterker aangeschaft (geschiedenis en reden weggelaten).

de wifi versterker welke ik via KPN aangeschaft heb is de volgende.

kan nu geen foto maken versterker zelf gezien de kinderen al op bed liggen.

wenst u deze alsnog kan ik deze het weekend nog wel maken.

maar om u een idee te schetsen waar alles geplaatst is,

het experia v10 modem hangt in de kast in de huiskamer zoals u in de gele cirkel op foto (beneden situatie) kunt zien

dit is in de kast onder de trap naar de eerste verdieping,

mijn wifi versterker staat bovenaan de trap naar de tweede verdieping (dus op de vloer van de derde verdieping)

dan nu het daadwerkelijke probleem,

als ik beneden zit ben ik verbonden met de experia v10 modem maar als ik naar mijn slaapkamer ga op de eerste verdieping is het wifi signaal zeer slecht en is zelfs openen van een website al een tijdrovende bezigheid.

de wifi versterker welke op dat moment dichterbij staat zou dit moeten opvangen maar omdat ik dus nog net genoeg signaal heb van benden schakelen mijn apparaten dus niet over op het betere signaal.

als ik dan op mijn apparaten de wifi uitschakel en vervolgens weer inschakel verbinden deze wel met de versterker en is de snelheid weer een stuk beter. (heb hier nog geen speedtest op gedaan) maar deze heb ik daar niet echt nodig omdat dit enkel wat browsen is.

 

dan probleem nummer 3

dat is het bereik, zoals eerder vermeld is het bereik als ik in de tuin zit op een meter of 7 (zonder enige obstakels of stoorzenders) van het modem vandaan is de wifi snelheid nog veel instabieler en bijna onwerkbaar.

wil ik een youtube bekijken of een spotify luisten gaat het soms 1 filmpje of nummer goed om vervolgens bij het volgende filmpje of nummer constant te moeten laden.

voor het bijwerken van mijn websites ga ik dus ook bij zelfs 30 graden maar binnen zitten omdat het herstellen bij onderbrekingen in de upload en dan zeker bij sql opdrachten erg veel tijd vergen om weer te herstellen.

maar om eerlijk te zijn als de rest opgelost zou zijn zou ik dit probleem nog wel voor lief nemen.

 

ten laatste om uw vraag te beantwoorden welke apparaten ik in huis heb.

  • 3x maal een kpn decoder allen bekabeld aangesloten (vierde volgt volgend jaar als mijn dochter oud genoeg is)
  • 1x KPN wifi versterker (via KPN) bekabeld aangesloten
  • 1x hp ethernet switch (via KPN) bekabeld aangesloten
  • 2x smart tv 1 maal bekabeld en 1 maal via wifi (op wifi versterker)
  • 1x printer via wifi (op wifi versterker 2,4 ghz)
  • 2x smartphone via wifi (5G)
  • 4x tabled via wifi (5G) 2 van de 4 worden alleen beneden via experia box gebruikt.
  • 1x laptop via wifi (5G)
  • 1x nintendo wii via wifi (2,4 ghz) staat bijna altijd uit
  • 1x nintendo switch via wifi (5G)
  • 1x minix neo u9h bekabeld aangesloten (5G) staat bijna altijd uit
  • 1x philips hue bekabeld aangesloten (2,4 ghz)
  • 1x Toon van eneco via wifi (2.4 ghz)
  • 1x dect telefoon (via KPN) aangesloten op experia-box 

hiernaast nog wat familie en vrienden die af en toe langs komen en zijn aangemeld op de wifi (2,4 ghz) via de experia-box.

 

ik hoop dat deze omschrijving voor u duidelijk genoeg is.

maar zoals u uit mijn vorige posts kunt opmaken is de hoop dat dit opgelost kan worden en dan bedoel ik met name een stabiele snelheid van de experia-box en het overschakelen naar de wifi-versterker al bijna opgegeven.

 


Lijkt mij een heldere beschrijving.

Paar vragen, bedraad is de snelheid stabiel/constant, de lagere snelheden via wifi is als er meerdere huisbewoners actief verbonden zijn? Wij zijn met twee personen het enige moment dat de beschikbare 50Mb via wifi en bedraad ver terugvalt is bij het downloaden van grotere bestanden, updates van spellen bij voorbeeld. Dat is logisch en verklaarbaar.

Ondanks de korte afstand in de woonkamer lijkt het zinvol over een extra wifi punt na te denken, de deur zal niet altijd open staan. De 7 meter is gemeten vanaf die kast of vanaf de gevel? Je hebt dan meteen de kast en de buitenmuur als obstakel. Met een toegangs punt nabij de gevel verwacht ik wel verbetering.

Zonder garanties te geven kan de gewone Experia wifi mogelijk al uit komst bieden ten opzichte van het oudere model. Ik zou persoonlijk toch gaan kijken naar wat strategisch geplaatste extra toegangs punten. En dan bij voorkeur van gerenomeerde merken. Dan 1 per woonlaag 2 als het signaal daarmee beter verdeeld wordt. De Experiabox uit die ruimte indien mogelijk zal ook schelen.


Nu ik die "versterker”zie herken ik meteen het probleem. Ik heb dezelfde maar het probleem wordt niet zozeer veroorzaakt door de versterker. Het probleem bij mij is dat mn mobiel pas gaat scannen naar een ander netwerk als ie de verbinding die hij had weggevallen is. Maw als ik in huis zit heeft mn mobiel verbinding met het modem. Loop ik de tuin in dan blijft die verbinding heel lang in stand alleen kan je er niks meer mee. Pas als ik zover de tuin in loopt dat ie de verbinding verliest dan gaat ie scannen en pakt ie het signaal van de versterker in het tuinhuisje. dat heeft toch met de verouderde techniek te maken van dat type versterker. En wat het bereik van het modem betreft tast ik een beetje in het duister. Ik heb ook een v10 en heb in huis overal bereik. Heb je het modem al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen?


@Galdor68

 

Bekabeld zal de snelheid best constant zijn al heb ik dit nooit getest, ik heb de kabel moeten zoeken om zojuist de speedtest te kunnen uitvoeren.

maar om een laptop constant bekabeld te gebruiken heb ik weinig zin in dan kan ik beter weer een desktop kopen.

de lagere snelheid welke je in de eerdere screenshots kunt zien zijn gemaakt terwijl mijn vrouw aan het werk was en mijn kinderen van 3 en 6 al op bed lagen en er maar 1 kpn decoder in de ruimte waar ik aanwezig was ingeschakeld was.

dus kort samen gevat 1 smartphone verbonden maar niet actief 1 kpn decoder ingeschakeld en 1 laptop verbonden en actief (maar geen enkele download gaande naast de speedtest), daarnaast uiteraard zoals altijd philips hue en enoco toon verbonden (maar die zullen niet echt veel data nodig hebben)

om na te denken over een extra wifi punt (welke ik trouwens al heb aangeschaft via KPN) wil ik best doen als mijn enige probleem het bereik in de tuin geweest was, maar zoals gezegd als ik 3,45 meter naast mijn modem zit lijkt mij dat wat overbodig.

en om over de meterkast als stoorzender te praten die is bij mijn voordeur en mijn tuin achter ten opzichte van de plaatsing zoals je op de eerder foto kunt zien.

de reden dat het modem nu in de huiskamer geplaatst is om de meterkast als stoorzender uit te sluiten en heb hiervoor door KPN een nieuwe kabel laten aanleggen en aansluiten.

 

voor wat betreft de extra wifi punten deze heb ik zoals gezegd al aangeschaft via KPN deze is geplaatst tussen de eerste en tweede verdieping en die doet het perfect.

het enige probleem daarmee is dat het signaal van de experia-box nog net sterk genoeg is om de verbinding te behouden met de verbonden apparaten zodat deze niet overschakelen naar de versterker maar wel zwak genoeg is dat je bijna geen pagina op internet meer kunt openen.

 

 

 


om daarnaast nog even duidelijk te maken dat het niet door de drukte op het kanaal komt en ik tussen de overige kanalen door ga hierbij een overzicht van de wifi kanalen van de buren.

waarbij opvalt dat ik verbonden met met Tolboom5G CH 36 welke naast mij staat en de Tolboom5G CH 100 welke bijna 2 verdiepingen hoger staat de signaal demping bijna gelijk is.

 

 


Nu ik die "versterker”zie herken ik meteen het probleem. Ik heb dezelfde maar het probleem wordt niet zozeer veroorzaakt door de versterker. Het probleem bij mij is dat mn mobiel pas gaat scannen naar een ander netwerk als ie de verbinding die hij had weggevallen is. Maw als ik in huis zit heeft mn mobiel verbinding met het modem. Loop ik de tuin in dan blijft die verbinding heel lang in stand alleen kan je er niks meer mee. Pas als ik zover de tuin in loopt dat ie de verbinding verliest dan gaat ie scannen en pakt ie het signaal van de versterker in het tuinhuisje. dat heeft toch met de verouderde techniek te maken van dat type versterker. En wat het bereik van het modem betreft tast ik een beetje in het duister. Ik heb ook een v10 en heb in huis overal bereik. Heb je het modem al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen?

@Joep1965

herstellen naar de fabrieksinstellingen heb ik al een keer gedaan maar zonder resultaat en ik ben niet van plan het nog een keer te doen omdat ik een aantal apparaten op een statisch ip heb ingesteld omdat deze daardoor gewoonweg beter werken.

om dat allemaal opnieuw te doen heb ik weinig zin in.

maar buiten dat alles, mag ik niet verwachten dat als ik 3 meter naast mijn modem zit de snelheid die ik krijg constant is en niet de ene dag 37 Mbps en de volgende dag 70 Mbps.

daarnaast is die 70 Mbps maar 1 a 2 keer per week en voor de rest moet je het maar doen met de 37 Mbps of lager en dat is dan alleen als je binnen een meter of 3 a 4 bij et modem vandaan zit.

ga je verder weg kun je het wel vergeten

 


Het zou ook zeker moeten werken, helemaal mee eens ik dacht hard op mee in de vorige reactie. De Experia is nog wel enigzins verborgen in die berging, naar mijn bescheiden mening nog niet de meest ideale plek. Als ik heel direct mag zijn zou ik hem echt in de kamer hebben geplaatst de rode markering bijvoorbeeld. 

 

 

 

Wifi blijft een lastig iets in mijn opinie zijn die verschillen in de snelheden te groot. Als de gebruikers gelijk blijven per meet moment. De dBm onder de 50 zou mooi zijn. Dat probleem met overschakelen heb ik geen passend antwoord op behalve dat ik met de Experia Wifi de vierkante zwarte weinig problemen meer ervaar, behalve dat de 2,4 ghz sneller wordt gekozen dan 5 ghz waar ik met het dagelijks gebruik geen hinder van heb.

Ik kan nu wel schrijven wat ik zie en meet dat heeft niet veel nut omdat de situatie anders is. Voor beter bereik in de tuin lijkt mij een toegangspunt nabij de buiten muur geen overbodige luxe, als bereik daar een must is.


De deur van die trapkast heeft stalen kozijnen en als er iets slecht is voor wifi dan is het wel staal.

Alleen het hoog ophangen van de V10 en het liefst achter het bovenlicht recht boven de deur zal al een behoorlijke verbetering kunnen geven.


Dank voor je uitgebreide toelichting, GMTolboom! Daar Sanne pas woensdag weer aanwezig is reageer ik nu even.

Het eerste wat ik wil benoemen is dat de vierkante witte Wifi Versterker die jij hebt geen roaming functie heeft. Dat wil zeggen dat er tussen dit apparaat en de Experia Box geen communicatie plaatsvindt over welk apparaat waar mee moet verbinden. Zolang dan de veldsterkte van de V10 groot genoeg is, zullen jouw apparaten niet automatisch switchen. Dat is niet iets dat wij kunnen oplossen, die functionaliteit zit niet in die Versterker. Daarvoor is een Experia Wifi of Superwifi nodig. 
Alternatief zijn er voor mobiele apparaten wel apps beschikbaar waarmee je kunt instellen bij wat voor veldsterkte ze moeten wisselen naar een ander access point.


Dan, de wisselende snelheid en het bereik van de V10. Zoals wjb al aangeeft is het kozijn van die deur niet ideaal.

Maar, begrijp ik goed dat je de V10 nu in de woonkamer zelf hebt staan maar nog geen verbetering merkt? Wellicht heb ik het gemist in de vele berichten die al geplaatst zijn, maar heb je de Wifi Manager (voorheen genoemd Wifi Tuner) al eens doorlopen? 


Als je voor die wifi versterkers eerst een netwerk kabel naar boven of hoger, de zolder, moet leggen zoals dat ander setje dat ik vorig jaar kreeg dan heb ik en vele anderen er gewoon niets aan. Ze liggen nu stof te vreten in de kast. Kan geen kabels naar boven door ons huis aanbrengen.


De buizen van de centrale verwarming lopen wellicht bij u ook door het hele huis heen gewoon over de muren (in ieder geval in heel veel huizen wel) dus waarom zou zo'n kabeltje van een halve cm dik dan een probleem zijn?