Skip to main content

Ik probeer een super wifi extender aangesloten te krijgen.

M.b.v. de app van KPN, doorloop ik keurig alle stappen.

Op het moment dat de installatie klaar is, krijg ik in de app de melding dat nu de netwerkkabel losgekoppeld kan worden - en ik de extra wifi punt ergens in huis aan kan zetten met alleen de stroomkabel (dus zonder netwerkkabel). Maar iedere keer als ik die laatste stap zet, gaat op de extender het rode lampje branden. Herstart lost het probleem niet op.

Als ik via de admin pagina naar mijn Experia 10A ga, zie ik dat er nog apparaten zijn verbonden (wifi) met de router. Ik lees dat na installatie super wifi punt, de wifi op het modem automatisch wordt uitgeschakeld.

Dit laatste lijkt dus niet te lukken/goed te gaan.

Iemand suggesties?

De Experia 10A blijft dus wifi verbindingen accepteren. Na wat ik hier allemaal gelezen heb, zou dat toch niet meer de bedoeling zijn?


Goedemorgen @LourensK, welkom op het forum!

Leuk om te zien dat je hier actief bent! :blush:  

Voor de Experia Box V10a geldt dat de wifi juist aan blijft staan als je SuperWifi adapters aansluit. Je hebt dan dus een extra wifi-punt in je woning. Dit geldt ook voor de KPN Box 12.
Bij de overige Experia Boxen (V8, V9 en V10) wordt de wifi inderdaad uitgezet bij het aansluiten van SuperWifi.

Weet je zo voldoende?


Hallo Jose,

Dank voor je reactie.

Dit is fijn om te horen - dan gaat de wifi als het goed is nog beter worden met 3 punten (1 x modem & 2 x super wifi punt).

 

Alleen loop ik tegen het volgende aan:

Ik installeer de wifi punten mbv de KPN app - dat verloopt allemaal volgens de beschrijving.

Alleen op het moment dat ik in de app de melding krijg dat de installatie voltooid is - en dat ik de netwerkkabel uit het wifi punt kan verwijderen, wordt het lampje rood. Zodra ik de netwerkkabel weer aansluit wordt het wel weer groen. M.a.w. ik kan het eerste wifi punt niet zonder netwerkkabel werkend krijgen. Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak - en of er een oplossing voor is.


Dan moet je de Experiabox nog een keer resetten. Dat lees ik tenminste in andere topics.

En als je de kans hebt om de SuperWiFi's bekabeld aangesloten te houden, dan is dat wel veel beter dan draadloos.


Hallo @LourensK Welke software versie staat op jouw Experia Box v10A? Met de laatste versie zouden alle SuperWiFi punten draadloos moeten kunnen werken. Zie het volgende topic :point_down_tone3:

 


@RBxx Die versie staat op mijn Experia - had ik al gecontroleerd


@Nick83 bedoel je dan op het modem de rest knop? Dus terug naar de fabrieksinstellingen?

Ik heb het modem al een aantal keer opnieuw gestart


Dan moet je de Experiabox nog een keer resetten. Dat lees ik tenminste in andere topics.

En als je de kans hebt om de SuperWiFi's bekabeld aangesloten te houden, dan is dat wel veel beter dan draadloos.

@Nick83 Vandaag de Experiabox gereset…… 

 

En nu werkt het zoals ik graag wilde 🙂 Dank voor deze tip!


Goed om te lezen dat alles nu werkt @LourensK. Ik wens je een prettige zondag! :blush: