Skip to main content

Ik heb problemen met het installeren van mijn SuperWifi versterkers. De KPN Thuis app geeft aan dat een SuperWifi punt aan het updaten is maar die melding duurt al een uur. Is dit probleem herkenbaar en hoe kan dit verholpen worden?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Dat is niet normaal. Na 15minuten is het meestal wel klaar, soms langer.

Staat het enkel in de thuisapp, of knippert de Superwifi ook daadwerkelijk blauw?


Nee, de Superwifi blijft langzaam groen knipperen en de thuisapp blijft aangeven dat er een update wordt uigevoerd.


Hoi @MMirk, inmiddels zijn we al weer even verder. Is de update inmiddels al binnen?
Als dit heel lang duurt kan het helpen hem te herstarten of eventueel te resetten.
Je kunt dan met de KPN Thuis app alle stappen doorlopen om hem (opnieuw) in te stellen of problemen op te lossen.


Nee, helaas blijft de update hangen. Herstarten en resetten heb ik al geprobeerd. 


Ah dat is wel merkwaardig. Misschien een rare vraag, maar werkt hij wel gewoon?
Anders kan het nog helpen ook je experiabox zelf te herstarten/resetten.


Zojuist heb ik de experiabox herstart en de installatie van de Superwifi overnieuw gedaan. Ik heb beide Superwifi's geprobeerd aan te sluiten op de experiabox. Het lijkt er echter op dat 1 Superwifi geen wifi connectie kan maken. Het groene lampje blijft langzaam knipperen. Het lijkt erop dat deze Superwifi niet goed werkt. Wat zou ik hiermee kunnen doen?

De andere Superwifi sluit goed aan. 


Duidelijk! Hoe zijn ze verbonden met je experiabox? Is dat met een kabel of Wifi? Kun je ze ook eens onderling omwisselen?
Als hij blijft knipperen op 1 locatie kan het zijn dat daar simpelweg niet zo'n goede wifiverbinding is en je dat Superwifi punt beter ergens anders neer kunt zetten.


De Superwifi (1) die goed werkt, is verbonden met de experiabox met een netwerkkabel.

De Superwifi (2) die blijft knipperen, heb ik naast de andere Superwifi (1)  aangesloten. Eerst verbonden met een netwerkkabel aan de experiabox maar dan blijft deze Superwifi (2) al knipperen. Ook zonder netwerkkabel blijft de Superwifi (2) knipperen. Ik heb Superwifi (2) ook 3 meter verder gezet maar dan blijft het groene lampje ook knipperen.

 


Ah dan zou ik het zo snel ook niet weten.
Als je denkt dat hij defect is kun je met het aankoopbewijs naar de winkel, daar kun je hem ruilen.