Skip to main content

Ik overweeg de aanschaf van Superwifi, echter lees ik dat deze via het stopcontact met de router worden verbonden. Ik gebruik ook de Devolo 1200 voor mijn tv aansluiting. Kan je naast de Devolo wel gebruik maken van de Superwifi?

De eerste super Wi-Fi moet met een kabel verbonden worden met de experiabox.  De volgende is dan draadloos. De Devolo heb je daar niet voor nodig.


De eerste super Wi-Fi moet met een kabel verbonden worden met de experiabox.  De volgende is dan draadloos. De Devolo heb je daar niet voor nodig.

De Devolo heb ik nodig voor de tv. Dus er loopt al een verbinding via het stroomnet. Superwifi ook, althans zo meen ik het begrepen te hebben. Dus kunnen beide, tegelijk, verbonden worden is de vraag?!?


.Nee hoor de wifi gaat gewon door de lucht. De devolo doet er niets mee.


De SuperWifi's hebben geen verbinding via het stroomnet. Ze hebben wel stroom nodig, en daarom zit er een adapter aan die in het stopcontact moet. Maar via die weg word geen verbinding gemaakt.


Hoi @ronald_v_h, zo te zien hebben de anderen jouw vraag al kunnen beantwoorden :slight_smile:  De SuperWifi punten gaan inderdaad niet via het stopcontact, het enige wat ze daarmee te maken hebben is stroom. Verder gaat het signaal (op de eerste na) draadloos. De Devolo's en de SuperWifi punten zullen elkaar dus niet in de weg zitten.


Wat wel interessant is, kun je ook de primaire super WiFi schotel aan een devolo hangen ipv het experia modem direct ? Zou bij mij wel schelen namelijk dat hij niet in de meterkast staat maar in de woonkamer. (Ik heb nog een setje devolo  1200 beschikbaar)


Kwestie van proberen maar verwacht er niet te veel van. Overigens is het sowieso em niet in de meterkast te plaatsen maar net daarbuiten. 


Helaas heeft het wel degelijk effect. Wij hebben de super wifi icm de devolo. Wij hebben de devolo nodig om tv op de bovenstste etage te kunnen kijken. Het kan een tijd goed gaan maar op dit moment is het weer drama. Zodra ik de devolo uit het stopcontact haal doen de WiFi punten het perfect. Zodra deze weer in het stopcontact gaat knallen de WiFi punten eruit in rood. Een ellende.