Skip to main content

Je wordt er moedeloos van, we hebben een normaal standaard huis en drie super wifi versterkers (wit) de versterker op zolder wil maar niet lukken. Staat nu bij het trapgat zonder verbetering. De kpn heeft op afstand via de wifi manager al gereset. Het lijkt erop dat de superĀ  wifi echt een te zwak produkt isĀ  op ons adres levert de kpn nog geen glasvezelverbinding.Ā 

*admin: afgesplitst

Je wordt er moedeloos van, we hebben een normaal standaard huis en drie super wifi versterkers (wit) de versterker op zolder wil maar niet lukken. Staat nu bij het trapgat zonder verbetering. De kpn heeft op afstand via de wifi manager al gereset. Het lijkt erop dat de superĀ  wifi echt een te zwak produkt isĀ  op ons adres levert de kpn nog geen glasvezelverbinding.Ā 

Dit heeft helemaal niets met glasvezel te maken.

Het komt vaker voor dat een draadloze verbinding naar zolder niet lukt. En als het wel lukt, dan is het meestal ook niet heel snel. U zult gewoon een kabel naar boven moeten leggen. Zodat u de versterker op zolder bekabeld aan kunt sluiten.Ā 


Hoi @Tibia, wat balen dat het nog niet lukt met de SuperWifi op zolder.Ā 

Je geeft aan er drie te hebben. Hoe zijn ze aangesloten? 1 met een kabel en de overige 2 draadloos?

En die op zolder? In welke kleur brandt het lampje daarop?Ā 

Wat is de afstand tussen die en het andere dichtstbijzijnde punt?

Ā 

Wifi is een signaal dat door de lucht gaat. Dit kan storen. Andere netwerken kunnen in de weg zitten. Maar ook kan het niet goed om de hoek kijken. Zo kunnen betonnen muren waarin staal of leidingen verwerkt zijn het ook lastig maken voor de wifi. Evenals afstand. Hoe verder weg, hoe meer verlies van snelheid je hebt.Ā 


Inderdaad de eerste super wifi is bedraad en de twee andere draadloos (zoals bedoeld is in de instructie).

De tweede voedt bekabeld weer de stand alone computer en dat werkt goed. Meestal branden de lampjes groen maar soms valt nummer 2 of 3 of 2 en 3

terug naar rood (2,4G dus). Dan haal ik even de stroom er af en sluit die meteen weer aan, dan brand deze superwifi weer groen. De tussenliggende afstanden schat ik 4 Ć”Ā 5 meter.


Dan worden ze oranje, dan valt die terug naar de 2.4 GHz. Als dat het geval is hebben ze moeite met de afstand. Ik wil je dan ook aanraden om te kijken naar een andere plek waar ze beter werken.Ā 

Als het kan via een kabel. Dat is altijd beter dan draadloos. Want de draadloze verbinding onderling is zo sterk als het signaal. Als deze al slecht is van 2 naar 3. Zal 3 geen sterk signaal uitzenden. Als je dit met een kabel doet, dan heb je dit probleem niet.Ā 


Op zoek naar een mogelijkheid om de zolder op jullie advies bedraad aan te leggen verplaatste ik de super wifi evenĀ naar een plek waar ik hem anders nooit zou neerzettenĀ omdat ik hem daar dan veel te ver weg dacht te plaatsen. En nu na een week werkt hij daar nog steeds draadloos en optimaal. Wonderlijk, maar hopelijk heeft deze opstelling een lange probleemlozeĀ  toekomst.


Dat hoop ik ook. Top dat het nu werkt. :)