Skip to main content

Ik heb onlangs superwifi aangeschaft. Was niet goedkoop maar goede wifi is wat waard.

Alles aangesloten zoals het hoort, overal groene lampjes. Maar ik heb nog nooit zulke slechte wifi gehad. Veel trager dan zonder wifi versterkers. Manager gebruikt maar blijft zwak signaal. Afgekoppeld maar dan heb ik helemaal geen wifi meer. Probleem is misschien op te lossen door een monteur maar dat kost 50 euro. Ik voel mij een beetje in de maling genomen. Ben ik daar 23 jaar klant voor??

Hoi @f.J. en welkom op het forum! Begrijpelijk dat je niet vrolijk wordt als je apparatuur aanschaft en het niet blijkt te werken zoals je gehoopt had. Je hebt met de SuperWifi punten dus nog steeds overal slechte wifi? Ook in de buurt van de wifi punten zelf? Is dit dan op alle apparaten? 

Wat als je de SuperWifi punten opnieuw installeert, hoe gaat het dan? 


Reeds tweemaal gedaan. Ook op aanraden van de helpdesk. Niets helpt. Ik vind het alleen raar dat ik voor de superwifi een downloadsnelheid had van 90 en na de installatie met pijn en moeite 43. Ik wilde dat ik er nooit aan begonnen was.


Waar heb je die "super"WiFi's staan?

Hoe zijn ze aangesloten?

Heb je de app WiFi Analyzer op een Android telefoon of tablet?

Meet dan eens de veldsterkte van zowel 2.4GHz als 5GHz op de plek waar je snel wifi nodig hebt. Hoeveel dBm meet je?


Goedemorgen.  

Bij 2.4GHz is het 42 en bij 5GHz is het 50.


Meet je die lagere snelheid via een bekabeld aangesloten "super"WiFi of via een draadloos verbonden "super"WiFi?

Als dat via een draadloos verbonden "super"WiFi is, wat is dan de veldsterkte van de andere "super"WiFi op de plek van die draadloos verbonden "super"WiFi"?


Dat is  het vervelende, er is geen enkel verschil tussen bekabeld of draadloos. 


Ben je dan wel met 5GHz verbonden of wellicht met 2.4GHz?

Dit kan je vast en zeker zien bij de instellingen van de wifi verbinding.

 


Bedankt dat u even tijd voor mij vrijmaakt.

Als ik probeer bij de wifi-instelling te komen krijg ik steeds de melding dat de wifi op mijn experiabox niet aanstaat.  Heel vreemd,want ik gebruik nu wifi.


Heb je dan een wifi accesspoint in gebruik?


Als de superwifi is aangesloten vervalt de wifi op de experiabox blijkbaar.  Vorige keer de superwifi afgekoppeld toen had ik helemaal geen Wi-Fi meer. Helpdesk kon het gelukkig op afstand verhelpen.


Als de superwifi is aangesloten vervalt de wifi op de experiabox blijkbaar. 

Dat klopt, alleen op de V10a blijft de wifi aan staan.

Kom ik toch nog even terug op mijn vraag want ik zou toch graag willen weten of het mobiele apparaat op 2.4 of 5 GHz aangesloten is. Bekijk daarvoor de instellingen van de wifi verbinding op het mobiele apparaat.


Het is aangesloten met 5GHz.


Zet de draadloos aangesloten "super"WiFi eens even uit en meet in de buurt van de bekabeld aangesloten wifi de snelheid. Wat haal je nu?

Welke snelheid haal je eigenlijk vanaf een bekabeld aangesloten PC?


Mijn bekabelde pc haalt een snelheid van 153.


Vreemd. Met die extra punten zou je natuurlijk betere Wifi moeten hebben, en al helemaal niet slechter. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijken we aan onze kant ook even mee. In principe zou een monteur wellicht een goed idee zijn, echter gaat dat op dit moment nog niet (i.v.m. corona), maar we doen natuurlijk ons best om te helpen.


Hallo Paul, inderdaad erg vreemd. Ik dacht nu echt betere wifi te krijgen. Ik hoop op een oplossing.

Ik heb mijn profiel ingevuld.  Gr.


Bedankt voor het invullen! Ik zie geen technische reden in ieder geval. Je geeft aan dat je zonder de SuperWifi punten 90 Mbps haalt, en met tussen de 40 en 50, klopt dat? Was die 90 niet voldoende? Of begrijp ik niet helemaal goed? Persoonlijk vind ik 90 Mbps (op een abo van 100) zeer respectabel om eerlijk te zijn.


Het was inderdaad heel goed op de begane grond en eerste verdieping.  Op zolder bij mijn dochter was het waardeloos, dus de superwifi was een uitkomst. Nu zit ik in heel mijn huis met trage wifi. Dit was niet echt de opzet.


Het was inderdaad heel goed op de begane grond en eerste verdieping.  Op zolder bij mijn dochter was het waardeloos, dus de superwifi was een uitkomst. Nu zit ik in heel mijn huis met trage wifi. Dit was niet echt de opzet.

Nee, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar nu heb ik een wat beter beeld van de situatie.

En het eerste (bekabelde) SuperWifi punt heb je op dezelfde plek hangen als waar het modem hangt, correct? Of staat/hangt ‘ie nu ergens anders?

De tweede is draadloos verbonden vermoed ik? En die is op de eerste verdieping geplaatst? Dat klinkt logisch in mijn oren in ieder geval.


Helemaal correct. De bekabelde bij de modem en de  onbekabelde op de eerste verdieping. 

Zoals aangegeven in de installatie- app.


Top. Gek ook dat de bekabelde metingen niet anders zijn dan de draadloze metingen. :confused: Had je de bekabelde test op het punt boven gedaan? Daar kwam ook rond de 40 Mbit/s uit? Ik ben ook benieuwd of de Wifi Manager een slinger geven terwijl de SuperWifi aangesloten is de snelheid wat omhoog krikt. Zo niet, wat als je beide SuperWifi punten een reset geeft? Aan de achterkant van de punten vind je de reset knop.


Het vreemde doet zich voor dat ,zonder dat ik iets gedaan heb, de snelheid nu wel in het hele huis top is.

Vraag niet hoe het kan,maar ik profiteer ervan!


Doen we het voor! :wink: Zolang het maar goed is.


Reageer