Skip to main content

Ik lees dat ik als nwe klant gratis superwifi ontvang als ik naar KPN overstap. Ik ben al jaren trouwe klant en moest gisteren 303 euro afrekenen omdat het bestaande wifi pakket veel storing gaf.

Kan ik beter mijn contract opzeggen en mij opnieuw aanmelden? Het lijkt er nu op dat trouwe klanten het cadeau voor nwe klanten moeten ophoesten?

Dat zou je zeggen he maar u heeft toendertijd ook een welkomstkorting of kado gehad.  Providers doen dat al jaren. En alle vaste klanten super wifi's geven is onbetaalbaar. 


De gouden regel binnen marketing:

Het binnenhalen van een nieuwe klant is vijf tot tien keer duurder dan het vasthouden van de klanten die je al hebt. Bovendien besteden trouwe klanten gemiddeld 67 procent meer dan nieuwe klanten. Dat zijn cijfers om even bij stil te staan. Het koesteren van die bestaande klant is dus van groot belang, ook voor KPN!


Hallo @Bloemveld ,

KPN vindt het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor het vertrouwen in KPN 💚

KPN schrijft : Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,Spotify, Amazone Prime en nog veel meer. 

Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Ik snap jouw opmerking over gratis SuperWifi aangezien nieuwe klanten dit aangeboden krijgen. Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geeft KPN korting op het abonnement of de Super WiFi als cadeau bij je nieuwe abonnement. Wanneer KPN dat vaker doet wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. KPN investeert liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening


De gouden regel binnen marketing:

Het binnenhalen van een nieuwe klant is vijf tot tien keer duurder dan het vasthouden van de klanten die je al hebt. Bovendien besteden trouwe klanten gemiddeld 67 procent meer dan nieuwe klanten. Dat zijn cijfers om even bij stil te staan. Het koesteren van die bestaande klant is dus van groot belang, ook voor KPN!

Vaste klanten bestaan niet. Iedereen kan op ieder moment zomaar overstappen. En het zijn vaak juist de klanten die vragen om gratis apparatuur en kortingen die ook het gemakkelijks overstappen. In de praktijk zie je dat enorm veel van die gratis spullen op marktplaats terecht komt.

KPN houd de abonnementsprijzen betaalbaar en geeft klanten voordelen. Zoals bijvoorbeeld entertainmentkorting of dubbele mb's bij mobiel abonnement. Daar hebben we allemaal wat aan.


U praat in uw eigen voordeel. Als u een mailtje krijgt van kpn met de boodschap dat het abonnement 5 euro per maand duurder wordt omdat er besloten is alle vaste klanten super wifi's te geven dan vindt u dat leuk? U snapt toch ook wel dat kpn niet 300 miljoen euro weg kan geven hoop ik. 2 miljoen vaste klanten x € 149,00.Â