Skip to main content

Op aanraden van jullie superwifipunten aangeschaft, omdat de slechte WiFi niet anders opgelost kon worden, het ging een paar maanden goed maar ook nu weer staat het 2e punt elke dag op geel en krijgen we steeds de melding van een slechte verbinding

Geel betekend te ver van de 1e superwifi of er zit teveel dempend materiaal tussen ( beton, isolatie, enz)

Breng ze eens dichterbij.

Het is niet altijd slim om de draadloze superwifi op de plek te zetten waar je eerder geen of nauwelijks wifi had. Waar moet de draadloze superwifi dan zijn signaal vandaan halen? Beter op de helft zetten. 


Dennis

oke maar hoe kan het dan eerst 4 maanden perfect werken en nu sinds 2 weken niet meer terwijl er in huis niets veranderd is


Er kan mbt wifi altijd iets veranderen. Misschien hebben de buren wel iets nieuws geplaatst wat met jouw wifi stoort. 

Heb je de wifimanager al doorlopen en/of de superwifi’s opnieuw opgestart? Dit zodat er vrije kanelen worden opgezocht die zo weinig mogelijk storen. Staan ze beide relatief in vrije lucht? Dus niet in of achter kastjes oid. Advies is 1 meter vrije ruimte om een wifipunt (de 1e) om z'n wifikracht te kunnen opbouwen.


Dennis

ja daar lijkt het wel op, het 1e punt staat bovenop de experia box en daar hangt alleen vitrage voor en het 2e punt staat op de 1e verdieping bovenop de printer dus allebei helemaal vrij, ik heb de WiFi manager doorlopen en dan lijkt het even beter te gaan maar na 10 minuten gaat het alweer minder, ik ga morgen op de laptop even met in SSIDer kijken op welk kanaal ik zit en anders pas ik hem aan in de router


Dennis

ja daar lijkt het wel op, het 1e punt staat bovenop de experia box en daar hangt alleen vitrage voor en het 2e punt staat op de 1e verdieping bovenop de printer dus allebei helemaal vrij, ik heb de WiFi manager doorlopen en dan lijkt het even beter te gaan maar na 10 minuten gaat het alweer minder, ik ga morgen op de laptop even met in SSIDer kijken op welk kanaal ik zit en anders pas ik hem aan in de router

 

De wifi op de router, modem, Experiabox staat uit neem ik ? Welke heb je? Bij gebruik van superwifi’s dient je modem geen wifisignaal uit te zenden. Kanalen wisselen op je modem heeft daarom dus ook geen nut.


Ah oké dus dat heeft geen zin, nou dan ga ik morgen wel even het 2e punt dichterbij halen


Hoi @ITvA,

Is het met de tips van @DennisA78 gelukt?


Helaas, er zit nu verticaal nog 3 meter tussen de beide punten en een betonvloer, maar hij brand nog steeds geel, ik ga hem morgen nog een keer verplaatsen, dan zit hij wel wat verder weg maar dan alleen een houten vloer.

ik blijf het raar vinden dat het eerst maanden goed gewerkt heeft en nu niet meer


Probeer het anders met de KPN Thuis app opnieuw te installeren. @ITvA 


Oké dat ga ik proberen


Ik denk dat het opgelost is

oorspronkelijk stond ie op de kleine slaapkamer 2,4GHZ  -61dbm. 288 mbps  en is veel beter geweest dus misschien toch sinds een paar weken een externe invloed

Gisteren verplaatst naar kantoor met houten vloer 5 GHZ -59dbm 1733mbps dus al veel beter

nu naar de voorste slaapkamer gezet 5 GHZ -64dbm 1733mbps. 
 

ik ga het zo eens een paar dagen proberen

in ieder geval bedankt voor jullie hulp, weer een extra reden om bij KPN te blijven, nu straks nog wel even goed formule 1 regelen als het weg gaat bij ziggo

 

ik meld me over een week of het definitief goed blijft zo


Toppie :thumbsup_tone2:

 

Go Max!! :race_car::fist::sunglasses: