Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punt laat 0 verbindingen zien in de modeminterface, apparaten zijn wél verbonden

• December 30, 2025
  • 10 reacties
  • 68 keer bekeken

De SuperWifi moest geherstart worden wat ik heb gedaan. Nu is ie groen maar als ik inlog op de modem zie ik dat er geen (0) verbindingen actief zijn terwijl er wel apparaten verbonden (lijken?) te zijn. Of laat de versterker alleen bekabeld verbindingen zien?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Harry4444, zie je alleen geen apparaten verbonden met de SuperWifi punten, of ook niet met het modem zelf? Het kan in zo'n geval helpen om de SW punten en het modem te herstarten, daarna komen ze vaker wel tevoorschijn. Had je dat al geprobeerd?

10 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

@Harry4444 Welk modem heb je precies 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

KPN Box14

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 2, 2026

Hoi ​@Harry4444, zie je alleen geen apparaten verbonden met de SuperWifi punten, of ook niet met het modem zelf? Het kan in zo'n geval helpen om de SW punten en het modem te herstarten, daarna komen ze vaker wel tevoorschijn. Had je dat al geprobeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

Ik zie alle verbindingen op het modem. Het modem en WiFi punt heb ik beide herstart omdat het WiFi punt ook een storing aangaf. 

• Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Ik wil je topic niet kapen, maar heb hier hetzelfde probleem met een KPN Box 12.

Vandaag al 3 keer met de helpdesk aan de lijn gezeten om het probleem proberen op te lossen.

In huis heb ik 4 super wifipunten die vanmorgen allemaal op 0 stonden behalve degene die bekabeld was. Alle wifi apparaten in huis verbonden via het ene wifipunt wat bekabeld was.

Wat natuurlijk niet de bedoeling is van het Mesh systeem.

Na het eerste telefoontje hebben we samen alle punten 1voor 1 gereset.

De helpdesk medewerker heeft toen wat instellingen op afstand veranderd in de wifipunten.

Waardoor de punten netjes apparaten begon op te pakken en de bitrate naar 2, nog GB ging.

Dus leek alles te werken, maar toen ik (na het ophangen met de helpdesk) het laatste wifipunt los haalde van de modem en hem op zijn plek had gezet viel mij op dat er weer geen apparaten verbonden met dat laatste wifipunt ondanks dat deze wel gewoon groen licht had.

Dus op dit moment had ik 3 punten die volledig werkten en 1 die deed alsof.

Toen weer gebeld, maar op dat moment konden KPN mijn modem niet uitlezen dus konden mij op dat moment ook niet heel veel verder helpen.

Ik heb daarna weer wat dingen geprobeerd zonder succes dus heb weer gebeld met de klantenservice.

Hier hebben we het 4de wifipunt weer gereset.

Toen weer opgehangen met de helpdesk, want het wifipunt moest nu ineens een half uur aan de modem blijven hangen?!?!? wat met de andere drie blijkbaar niet nodig was, want die heb ik toen hij na de reset weer groen bleef meteen afgekoppeld en op hun plek gezet en dat zijn juist degene die nu naar behoren werken.

Hierdoor kreeg ik weer een beetje het gevoel dat je naar het kastje werd gestuurd.

Maargoed nu zie ik dat er wel apparaten verbinden met dat punt maar de bitrate van dat punt nog steeds 0 is.

Ik vraag mij af of dat hij nu dus wel iets doet?

En niet alleen de schijn geeft dat hij iets doet.

Ik krijg het idee dat de helpdesk ook niet weet wat het probleem is en steeds blijft sturen op een reset hopende dat dat alles oplost, maar helaas is dat niet zo.

Persoonlijk zit ik te denken om die wifi punten eruit te gooien en voor een ander systeem te gaan kiezen of misschien zelfs een overstap te maken naar een andere provider en weer een schone start te maken. 

Misschien helpt mijn bericht niet direct, maar weet dat je in ieder geval niet de enige die problemen heeft met de KPN super wifipunten.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 6, 2026

Die topologie is inderdaad niet in orde. Een update moet dat gaan oplossen. Over het algemeen werkt het allemaal wel. Bij mij sowieso wel. Ervaar jij dat anders? Maw als er geen topologie zou zijn ervaar je dan problemen?

• Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Die topologie is inderdaad niet in orde. Een update moet dat gaan oplossen. Over het algemeen werkt het allemaal wel. Bij mij sowieso wel. Ervaar jij dat anders? Maw als er geen topologie zou zijn ervaar je dan problemen?

Ik ben ermee aan de slag gegaan omdat sommige apparaten aangaven dat ze een zwak signaal hadden.

Toen kwam ik dus tot de conclusie dat mijn mesh netwerk “ingestort” was.

De stelling dat als er geen diagnose tool (topologie) zou zijn en je geen problemen merkt er ook geen reden is tot zorg is wat mij betreft een beetje kort door de bocht.

Als je zo ook met bijvoorbeeld je auto om zou gaan vermoed ik dat je vaak met pech langs de kant van de weg zou staan.

Nu is het zo dat er wel een diagnose tool beschikbaar is dus dan zou het ook wel fijn zijn dat daar dan ook de juiste diagnose uitkomt anders heeft de tool geen (toegevoegde) waarde.

Hetzelfde weer dat als je dat bij je auto zou hebben zou je ook niet vrolijk worden, want dan ga je dingen vervangen de helemaal niet nodig zijn.

En blijkbaar is de tool voor de helpdesk ook het aangewezen diagnose tool aangezien zij hier ook naar kijken wanneer ze je proberen te helpen.

Kortom waardeloos! Hier kan de 1e lijn van de helpdesk ook niets aan doen, maar voor een bedrijf als KPN vind ik dit niet kunnen. Of bied het niet aan of zorg dat het werkt! Dan heb ik het over de super wifipunten en de diagnose tool.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 6, 2026

Hoho ik heb het niet over een stelling maar het was om mijn vraag te verduidelijken.  Er zijn namelijk een paar topics waarin men aangeeft dat de topologie niet klopt maar dat het wel allemaal goed werkt. Wat bij mij dus ook zo is. Het voelt een beetje als een aanval op mij maar waarschijnlijk schrijf je het anders dan je bedoeld😉. 

• Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Hoho ik heb het niet over een stelling maar het was om mijn vraag te verduidelijken.  Er zijn namelijk een paar topics waarin men aangeeft dat de topologie niet klopt maar dat het wel allemaal goed werkt. Wat bij mij dus ook zo is. Het voelt een beetje als een aanval op mij maar waarschijnlijk schrijf je het anders dan je bedoeld😉. 

Het was zeker niet kwaad bedoeld hoor!

Maar nu ik het zo terug lees kan ik mij wel voorstellen dat dat zo overkomt.

Absoluut niet de bedoeling! 

Ben al blij dat je de tijd hebt genomen om te reageren.

Jasper van KPN
Moderator

Je kaapt het inderdaad een beetje ​@DannyMo 😉 Als je een ander type modem hebt is het het beste om daar een apart topic voor aan te maken, zodat daar meegedacht kan worden. Ondanks dat de Box 12 en Box 14 beiden KPN Software hebben, hebben ze verschillende versienummers; V12.C.25.08.16 en V14.C.25.08.08, waardoor de functies ook wat kunnen verschillen. 

Dat gezegd hebbende, de topologie is inderdaad nog een aandachtspunt bij de ontwikkelaars. In de laatste Box 12 update zijn daar al wat verbeteringen voor gedaan.

Wat betreft de resets die je noemt, die kunnen daarbij inderdaad helpen, al geven wij daarbij een heel uur aan om ze aan het modem aangesloten te houden. Vaak adviseren we om eerst alle wifi punten los te koppelen, daarna het modem te resetten, en daarna de wifipunten aan te sluiten en te resetten. Daarmee moeten ze elkaar allemaal weer zien.