Skip to main content

Begin dit jaar 2 SuperWifi punten aangeschaft waarvan 1 op de 1ste verdieping in mijn werkkamer staat. Functioneerde goed tot een week geleden het lampje paars begon te branden. Wat ik sindsdien ook probeer (resetten, verplaatsen) niks werkt behalve als ik het 2de SF punt naast het 1ste SW punt plaats. Dan blijft het lampje groen. Maar dan heb ik er niks aan natuurlijk. Ook alles resetten en 1ste en 2de WF omwisselen geeft hetzelfde beeld. Zijn ze gewoon kapot? en dat na 8 maanden? 

Terwijl concurrenten hier in ons dorp glasvezel aanleggen geeft KPN zelfs geen antwoord op de vraag wanneer KPN glasvezel aanlegt in mijn omgeving. 

Er zijn vele andere gebieden waarin KPN wel glasvezel aanlegt en die concurrenten nog niet. Nederland word op dit moment gewoon verdeeld. Er zijn maar weinig gebieden waar meerdere glasvezel aansluitingen aangelegd worden. Word er glasvezel door Delta aangelegd, ga er dan gemakshalve maar vanuit dat KPN glasvezel de eerste 10 jaar nog niet aan de orde zal zijn. 


Hallo @Harry55, ik wilde toch nog even reageren op je topic. Je geeft aan dat je je afvraagt wat de SuperWifi punten dan voor nut hebben. Als jij op jouw adres maximaal 44 Mbit/s kunt halen en jij haalt via de wifi 37 Mbit/s, dan is dat al echt het maximale. En blijkbaar kan je dit zonder SuperWifi punten halen: die zijn dan in jouw huis niet nodig. Ik heb zelf ook geen SuperWifi punten: zelfs op zolder haal ik voldoende snelheid om te kunnen Netflixen op m'n telefoon. De SuperWifi punten zijn niet altijd nodig. In jouw geval levert het blijkbaar niets op. Je zult sowieso niet méér gaan halen, omdat er op jouw adres nu eenmaal geen hogere snelheid te halen valt. 


Hoi Marcia, bedankt voor je reactie. ik haal 37 Mbit/s als ik de speedtest naast de router en 1ste Superwifi punt doe. De speedtest die ik op de 1ste verdieping naast het 2de superwifipunt doe geeft 27-29 Mbit/s aan, dus aanzienlijk minder. Op basis van het resultaat van die speedtest, raadde KPN mij de Superwifipunten aan. 


Afstand creëert inderdaad een lagere snelheid, ook met SuperWifi punten. Als je dat wilt voorkomen, dan zou je ze allebei bekabeld aan moeten sluiten. 


Dag Marcia, als ik je post goed begrijp “Afstand creeërt inderdaad een ………...Als je dit wilt voorkomen dan zou je ze (=Superwifi's .. naar ik aanneem) allebei bekabeld aan moeten sluiten” Betekent dat dat in het mesh netwerk van Kpn met box12 en superwifi's een mix mogelijk is van Superwifi's die draadloos en Superwifi's die bekabeld zijn op afstand van box 12 aangesloten ? 

 

met vr. groet 


Klopt helemaal, @GePe!


super  !!! dank voor je reactie.