Skip to main content

Onlangs ben ik overgegaan op glasvezel en zijn 2 super wifi punten aangesloten. 

De ene staat bij de TV beneden, de andere hangt in de meterkast en is aangesloten op het modem. De monteur gaf aan dat ik die uit de meterkast twee weken moest laten hangen en dat deze dan op de eerste verdieping aangesloten kon worden zodat op zolder ook gebruik gemaakt kan worden van de wifi.  

Als ik het wifi punt loskoppel en boven weer in het stopcontact zet, valt de TV beneden uit en heb ik helemaal geen verbinding meer.

 

Iemand een idee wat ik moet doen zodat ik op zolder ook wifi heb?

Hoi @AletteH, het is inderdaad een kwestie van je SuperWiFi punten zo optimaal mogelijk plaatsen in jouw woning, dan zal je wifi hartstikke goed werken 🙂 we helpen je hier graag op weg.

We hebben hier op ons forum een handig topic met alles over de installatie en het gebruik van SuperWiFi. Daar staat heel veel informatie in en een stapsgewijze uitleg over hoe je ze kunt aansluiten. Ik raad je aan om dat door te nemen en daarmee je SuperWiFi in je huis te plaatsen, dan komt het helemaal goed :slight_smile: Laat maar weten hoe het is gegaan.


@AletteH Lang verhaal kort ; Die Super wifi uit de meterkast moet ook op de 1e verdieping  bekabeld worden aangesloten met een UTP kabel ( Cat.5e of Cat.6). :wink:


@HansaanZet, bedankt voor je reactie. Dat is niet wat de monteur mij heeft gemeld. Volgens hem kan dit zo omgezet worden. Er zat namelijke een update aan te komen met deze mogelijkheid.


@AletteH Er wordt hard aan gewerkt volgens KPN maar nu nog niet beschikbaar……

Update box 12 mesh superwifi | KPN Community


@HansaanZet dan zal ik een kabel trekken vanuit de meterkast. Bedankt!


@AletteH Er wordt hard aan gewerkt volgens KPN maar nu nog niet beschikbaar……

Update box 12 mesh superwifi | KPN Community

Op manier zoals de monteur voorstelde ...

@HansaanZet, bedankt voor je reactie. Dat is niet wat de monteur mij heeft gemeld. Volgens hem kan dit zo omgezet worden. Er zat namelijke een update aan te komen met deze mogelijkheid.

... zal het waarschijnlijk nooit gaan werken. Er zal altijd 1 SuperWiFi bekabeld aangesloten moeten blijven. Dat is bij de v10a ook zo.

De update van de KPN Box waar men het over heeft zal seamless roaming toevoegen. Dit zorgt er voor dat je laptop of mobiel altijd automatisch verbinding maakt met het punt wat het dichtste bij is. Dat heeft die nu nog niet, waardoor die voor verstoringen kan zorgen.

Seamless roaming zorgt er echter niet voor dat je alle SuperWiFi punten dan draadloos kunt plaatsen.