Situatie:
Experiabox 10A via glasvezel
2x Superwifi-punten; één rechtstreeks bedraad aan de Experiabox, de tweede draadloos
2x Arris VIP5202 STB’s via Devolo 650 (verder hangt er niks aan de Devolo’s).
----
Sinds 15 april zijn we Hussel-klant via onze glasvezelaansluiting. Bij het abonnement hebben we twee Superwifi-punten gekregen (wat ook nodig is: het signaal van de Experiabox is niet sterk genoeg om onze nieuwbouwwoning van wifi te voorzien).
Het installeren van de Superwifi-punten lukte in beginsel wel en het heeft ongeveer twee weken gewerkt. Sinds vanochtend echter niet meer: beide punten vertoonden rode LEDs. De oorzaak is onbekend: er is geen stroomuitval geweest en niemand kan zomaar bij de experiabox of de wifipunten komen. De bekabeling is in orde (getest oor mijn laptop aan de ethernetkabel te hangen waar normaal het primaire superwifi-punt aan hangt).
Na een beide punten opnieuw gestart te hebben (uit en weer aan) bleef bij één punt de LED rood (dat punt was niet bedraad aangesloten), de andere (bedraad) knipperde groen. Ik heb het een uur aangezien, maar de LEDs veranderde niet meer van kleur.
Dan maar de reset-knop ingedrukt en de installatieprocedure doorlopen met de Home-app. Het punt wiens LED eerst groen knipperde, krijgt nu een paarse LED. Het andere punt heeft ook na een reset naar de fabrieksinstellingen nog steeds een rode LED. De KPN Home-app zegt, na het scannen van de QR-code, in beide gevallen dat de Superwifi-punten nog aan het opstarten zijn. Maar dat is twee uur later nog steeds het geval, dus ik denk dat dat de standaardmelding is als een punt niet reageert.
Ook na beide punten bedraad aangesloten te hebben, blijft de situatie ongewijzigd.
Ik ben vandaag dus de hele dag al bezig om de boel aan de praat te krijgen. Geen pretje, vooral ook omdat de afgelopen weken veel problemen waren met de DHCP van mijn Experiabox.
Tot vandaag dus nog niet heel blij met de overstap naar KPN.
Maar goed; herkent iemand het probleem met de Superwifi-punten?