Skip to main content

Van de een op de andere dag zijn 2 superwifi punten veranderd van Groen naar Oranje. Daarnaast wisselen ze random van kleur, van Oranje naar Groen en omgekeerd.

het vierde superwifi punt is helemaal weggevallen.

 

heb het volgende gedaan:

  • modem resetten.
  • vierde superwifi punt opnieuw proberen te installeren, blijkbaar moest er een update plaatsvinden (zie screenshot)
  • na de update losgekoppeld van het modem. Echter direct schoot het lampje op rood na snel groen knipperen.
  • derde superwifi punt (kantoor) was eerst Oranje, deze opnieuw geïnstalleerd. Deze werd nu Groen en woonkamer 2 Oranje (zie screenshot)

ik geen idee wat te doen. Wie kan mij helpen?

 

 

Hallo @Mike Muurmans hoe zijn de versterkers op het modem aangesloten, bekabeld of via wifi?

Oranje betekent dat er een minder goede verbinding is en  dan kun je proberen ze op een andere plaats te zetten zodat het wel groen blijft.

 


Hi @JanD ze zijn via WiFi aangesloten. Dit al ruim 2 jaar en nooit dit probleem gehad. De vierde superwifi hebben we in juni geïnstalleerd en daar ook nooit problemen mee gehad.

  • primaire punt zit direct bekabeld op Experia V10
  • tweede punt (woonkamer 2) via WiFi waar ook de tv (zwarte kastje) op aangesloten zit.
  • derde punt (kantoor) via WiFi 
  • vierde punt stond in overkapping maar kan dus geen verbinding meer krijgen. Ook via WiFi 

Ik begrijp dat oranje wel verbinding betekend, maar dit heb ik nooit eerder gehad, en in huis is er niets veranderd of nieuwe apparatuur bijgekomen. Ik heb andere punten geprobeerd, zelfs naast de router. 
 

voorbeeld: kantoor superwifi was eerst Oranje en woonkamer 2 was Groen. Verzetten van kantoor naar net naast het primaire punt werd het Groen, en vervolgens werd woonkamer 2 Oranje.


Hallo @Mike Muurmans je hebt op de V10 (modem/router) de wifi wèl uit staan hoop ik.

De omgeving (buren e.d.) kunnen ook een oorzaak zijn van verstoring van het wifi signaal door aanpassing apparatuur e.d.

Je zou binnen de versterker(s) eens kunnen kijken naar de wifi-instellingen van zowel de 2.4- als de 5.0-band of die geoptimaliseerd kunnen worden. Bij voorkeur alles op AUTO zetten of laten staan, dan beslist de versterker zelf welk signaal het meest optimaal is.

Succes.

 


Hi @JanD , instellingen staan op AUTO, en modem V10 staat Wifi uit.

 

Dank voor je hulp. hopelijk is er iemand anders die mij kan helpen.


Hallo @Mike Muurmans wacht een reactie van andere forumleden af en/of de reactie van een moderator.

Succes.

 


Wilde mededelen dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost.. wat mij betreft een abracadabra.. maar gelukkig werkt alles weer!


Hoi @Mike Muurmans, welkom op ons forum!
Fijn dat je het toch hebt weten op te lossen! Bedankt voor je terugkoppeling!

Op onze kennisbank hebben we hier ook nog een handig topic over: