Skip to main content

Beste lezer,

 

Via mijn werk hebben wij superwifi punten besteld om buiten op het terras een betere wifi verbinding te krijgen i.v.m. pinbetalingen.

Eenmaal aangesloten merkte ik dat ik buiten alleen verbinding had met het Privé netwerk, maar niet met het Gast-netwerk. 

Mijn werkgever en ik hebben de vraag of de superwifi punten ook aangesloten kunnen worden op het Gast-netwerk, ook i.v.m. gasten die om de wifi vragen en geen toegang krijgen tot het Privé-netwerk.

Ik ga er zelf vanuit dat dit niet gaat omdat het gast-netwerk een sub netwerk is van de modem (Privé netwerk).

 

Met vriendelijke groet,

De Hertenkamp 

Je kunt gewoon op de super wifi's het gastnetwerk instellen. Je kunt daarvoor de app gebruiken.


Je kunt gewoon op de super wifi's het gastnetwerk instellen. Je kunt daarvoor de app gebruiken.

Hartelijk bedankt .

Het is gelukt. Top


De thuis app werkt op dit moment niet. (wordt blijkbaar aan gewerkt om het probleem te verhelpen) Nu heb ik een experiabox 12 en twee super wifi's. Ik heb een gastennetwerk aangemaakt via het modem. Deze zie ik op mijn telefoon ook terug als is bij het modem sta maar op de bekabelde super wifi's zie ik het gastennetwerk niet terug. Weet iemand hoe je het gastnetwerk kunt instellen op de super wifi's via het modem (Exp.box 12)? 

 


Je moet op de SuperWiFi's zelf inloggen. Probeer eens ip: http://192.168.2.151

Anders in de KPN Box kijken bij de aangesloten apparaten. 


Dank Nick.

Welke instellingen moet ik in wat wijzigen op de super wifi's? Ik kan ze bereiken via de experiabox.


Dank Nick.

Welke instellingen moet ik in wat wijzigen op de super wifi's? Ik kan ze bereiken via de experiabox.

Als je ingelogd bent, dan wijst het zichzelf zou ik zeggen. Gastennetwerk is niet moeilijk te vinden in het menu.

 


Oké Nick, ik ga het morgen gelijk even proberen.


Oké Nick, ik ga het morgen gelijk even proberen.

Morgen? 😳


Oké Nick, ik ga het morgen gelijk even proberen.

Morgen? 😳

Hahaha Ja ze staan bij me op kantoor en zit nu op eindelijk op de bank 😁


Oké Nick, ik ga het morgen gelijk even proberen.

Morgen? 😳

Hahaha Ja ze staan bij me op kantoor en zit nu op eindelijk op de bank 😁

Vanochtend het gasten netwerk op de super wifi's ingesteld. Dank Nick voor je hulp :thumbsup_tone1:

 

Toch vreemd dat ik via dit forum moet achterhalen hoe ik e.e.a. moet instellen en dat KPN “klanten”service geen enkel idee heeft hoe ik dit moest instellen (na 39 minuten in de wacht te hebben gestaan..) Zooooooo klantonvriendelijk van KPN, aangezien KPN het gastennetwerk als een feature aanprijst op haar website.


Als je telefonische ondersteuning wilt voor zoiets, dan moet je gewoon de Tech Desk hebben.

https://www.kpn.com/hussel/voordelen/tech-desk.htm

Anders krijg je hoogstwaarschijnlijk iemand aan de lijn die enkel op zit te lezen wat er op zn scherm verschijnt. En in een ander venster ondertussen ook nog 2 of 3 andere klanten via de chat aan het helpen is. Krijg ik soms de indruk...


 

Toch vreemd dat ik via dit forum moet achterhalen hoe ik e.e.a. moet instellen en dat KPN “klanten”service geen enkel idee heeft hoe ik dit moest instellen (na 39 minuten in de wacht te hebben gestaan..) Zooooooo klantonvriendelijk van KPN, aangezien KPN het gastennetwerk als een feature aanprijst op haar website.

Hier zitten mensen die hobbymatig aktief zijn en veel kennis hebben. Bij elkaar een schat aan ervaring. Meer dan de telefonische klantenservice helaas.  Jammer dat je dat dan klantonvriendelijk vindt.