Skip to main content

Mijn superwifi versterkers tikken vaak.

Vaak om de minuut wat erg storend is. 

Wat kan ik daar aan doen.

Al verschillende keren een reset gedaan maar helpt niet. 

 

Graag reactie kpn.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Mart64 . Welkom op het forum.

Wat merkwaardig? Je hoort dus een tik uit die apparaten komen? Verandert er dan ook iets aan de lampjes?

Ik ken wel een tik bij sommige experiaboxen en dat is als je ze reset. Is het zo’n soort tik? Het komt bij meerdere superwifi's voor, begrijp ik?


@Erwin_  het tikken van de WiFi versterkers is om de 4 a 5 minuten erg irritant.  En de afstandbediening werkt niet goed op de ontvanger duurt wel 6 seconden voordat het iets doet.  Heb al gereset  en nieuwe battery in de afstandsbediening gedaan.

Die alles is na dat ik de nieuwe modem heb geïnstalleerd. 

 

Graag spoedig antwoord aub voordat ik alles het raam uit gooi.😉

Gr Martien 


Hoe lang heb jij die superwifi's in huis? Heb je het garantiebewijs nog? Als die apparaten dit blijven doen, is dat niet goed. Kun je omschrijven hoe je ze gereset hebt?

 

Wat itv betreft is er momenteel een groter issue gaande waarbij de menu’s traag reageren. Hier wordt de komende tijd een update voor uitgerold die het zou moeten oplossen:

 


@Erwin_ 

Ik heb de stekker eruit getrokken en ook een paar keer op de knop aan de achterkant gedrukt. Niets helpt. Ik heb deze sinds drie vmaanden sinds mijn nieuwe abonnement. 

Bij alle twee. Is dit het geval. 

Tevens heb ik een paar weken geleden een nieuwe modem gekregen, maar tot mijn verbazing zaten er twee in de doos.  

Heb dit gemeld mat kreeg zo'n rare reactie terug van dan mag je kiezen welke je wel gebruiken 


Hmm, aan modems geen gebrek dus. Je kunt overbodige apparatuur gratis terug sturen

Wat die tikkende superwifi's betreft heb ik een expert gemaild en nagevraagd of dit een bekend probleem is (met hopelijk een oplossing)

Als die er niet is, moeten we een plan gaan bedenken om die dingen om te ruilen.  Laten we even de reactie afwachten. 


@Erwin_ 

De tv update heeft niets uitgehaald, voor dit type ontvanger is de update al geweest.  Heeft geen effect. 

Voor de Superwifi  wachten we ff de reactie af

 

Gr Martien 


Mijn collega kan dat tikken niet verklaren. Er zitten geen relais in die apparaten. Gebruik je de oorspronkelijke voedingen?


@Erwin_ 

Ja de bijgeleverde voedingskabel is aangesloten. 

En de update van de ontvanger helpt ook niets.

Ik begin het beu te worden. 

 

Martien 


Worden die dingen niet te warm. Waardoor de behuizing uitzet en krimpt?


Nee ze zijn niet warm.  Waar het aan ligt mag kpn uitzoeken. Ben al onderhand zes weken bezig na mijn husselen abonnement is in gegaan. 

 


@Mart64 : Hoe heb je die dingen aangeschaft ? Via de webshop?

In dat geval is het raadzaam om dit te melden bij ceva logistics:  070-301 39 88 zodat zij het kunnen omruilen.

Mocht het anders gegaan zijn, laat het weten.


@Erwin_ 

Dit is telefonisch gegaan met kpn.

Wat doen we aan de storing van de ontvanger daarover hoor ik niets 

Ik stuur niets op voordat ik nieuwe heb. 

Dat is vorige keer ook zo gegaan met de modem.

Word op het post.nl punt omgeruild

Gr Martien 


Excuus. Ik had dat van de update nog even moeten uitleggen. Die wordt momenteel uitgerold. Mijn vermoeden is, dat dat bij jou nog niet gebeurd is. 

Het topic waar ik naar linkte kun je makkelijk verkeerd interpreteren. Alleen de informatie bovenaan is relevant. De info over tuners die al ge-update zouden moeten zijn, gaan over een eerdere uitrol van firmware (waar het probleem mee ontstaan is). 

Is er een KPN winkel in jouw buurt? Het protocol is namelijk dat als ze telefonisch zijn verkocht, je bij de winkel moet zijn. (met de factuur waarop de aankoop  te zien is).

 


Goedemiddag, 

 

Als ik moet wachten op een update is dat heel frustrerend als  ik 10 tot 12 seconden moet wachten tot de gids een keer verschijnt. En dan nog een zoveel dat het op het juiste kanaal springt.

 

Deze 2 superwifi's waren cadeau bij het hussel abonnement. 

Ik heb daar geen factuur van. Graag een goede oplossing zodat wij niet hoeven te wachten tot het  op een ander  kanaal springt.

Als we  zo blijven communiceren dan zal de update er eerder zijn dan EEN HELE GOEDE SUPERWIFI. 

 

DIT VIND IK GEEN OPLOSSING OM MIJ NAAR DE KPN WINKEL TE STUREN.

TERWIJL IK OP DE OPENINGSTIJDEN GEWOON AAN HET WERK BEN.

 

Anders crediteur de Superwifi omdat ik deze toch betaal in het abbonement 

 

Reactie spoedig is gewenst 

 

 

 


De superwifi en het trage menu staan los van elkaar. Zoals je in het topic kunt lezen wordt de update gefaseerd uitgerold. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent en dat je daarna weer zonder issues tv kunt kijken.

De superwifi's hebben een garantie termijn van 2 jaren. Ik citeer even uit de werkwijze:

Om gebruik te maken van de garantie heeft de klant een aankoopbewijs nodig waarmee aangetoond kan worden wanneer het gekocht is. De klant kan met het apparaat en het aankoopbewijs vervolgens langs gaan bij een KPN winkel, daar wordt het omgeruild. 

In jouw geval maken de superwifi's deel uit van een actie. Je hebt, als het goed is een bevestigingsmail van je nieuwe abonnement gehad. Hier staat ook die actie op. Dit geldt als jouw aankoopbewijs. Als je die meeneemt naar de winkel, en het personeel kan zien dat de superwifi's buiten jouw schuld om, stuk zijn of niet adequaat werken, kun je een vervangende set krijgen. 

 

Je kunt via deze link ook online een afspraak maken, zodat je niet lang hoeft te wachten: https://www.kpn.com/w3/vind-een-winkel/

 

Ik heb hier dus zelf geen mogelijkheden toe. Succes!


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Erwin_kpn

Heb helaas weinig tijd gehad,  heb ze  anders neergezet, maar ze tikken nog steeds. 

Gezien mijn werk kan ik ze niet wegbrengen.

Heb geen goed gevoel bij dat ze worden omgeruild. 

 

Graag andere oplossing. 

 


Die heb ik helaas niet. Die dingen kunnen alleen in de winkel omgeruild worden. Misschien kun je op een vrije dag iets plannen.

 


Erwin_kpn 

Ga dat proberen als dat weer getik oplevert wil ik een andere oplossing. 

Zodra het is moeilijk geruild gaan we testen. 

Moet ik nog iets meenemen naar de winkel?

Gr Martien schelle 


I.v.m. de huidige lockdown zijn niet alle winkels open.

Zoek een open winkel via kpn.com/winkel. En een afspraak maken is ook verplicht.


Zelfde probleem hier. Superwifipunt wat beneden staat tikt om de zoveel minuten en behoorlijk hard. Zou niet weten wat in een dergelijk apparaat deze tik zou kunnen veroorzaken maar het is erg irritant in ieder geval.

Is er al iets over bekend bij KPN want het geeft me ook wel een beetje een onveilig gevoel. Ben verder erg tevreden over de werking van de superwifipunten.


Het blijft een vreemd fenomeen waar we hier vooralsnog geen antwoord op hebben. Je kunt overwegen om die superwifi, net als de topicstarter, om te ruilen in de winkel.