Skip to main content

Superwifi pas geleden aangeschaft, indicator is eigenlijk altijd oranje geweest (ook voor het 2de superwifi punt, die via een switch ook aangesloten is op de experiabox).
Ik zou toch verwachten dat degene ter vervanging van de box as router toch wel groen zou aangeven...

Hoi @dikster. Welkom op het forum.

Ervaar je ook slechte wifi? Heb je de stappen op deze pagina al doorlopen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hi Erwin, sorry was even uit de running!

Het is nog steeds hetzelfde, beide superwifi’s geven oranje aan (1 rechtstreeks op experiabox v9, andere via een switch ook bekabeld).

 

Hij zegt in de app ook dat er iets mis is met de kabels (ik gebruik trouwens de meegeleverde kabels). Heb al verschillende andere kabels geprobeerd, maar maakt geen verschil helaas.Weet jij nog iets?
 

 


 


Wat gebeurt er als jij (tijdelijk) die switch er tussenuit haalt?


Dat verandert niets helaas, en degene die zowieso rechtstreeks op de experiabox is aangesloten blijft ook oranje aangeven.


Heel merkwaardig. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Erwin, profiel is aangevuld...


Volgens mijn meting heb jij een v9 thuis staan. Klopt dat? Heb je daar ook andere netwerkpoorten op geprobeerd?

Verder zie ik (dit staat los van het issue) dat jij verouderde itv-tuners hebt. Stel je het op prijs dat we die gaan omruilen?


Ik heb de netwerkkabels idd in meerdere poorten geprobeerd.
En ja, dat stel ik zeker op prijs! Zijn daar kosten aan verbonden?


Dat is inderdaad kosteloos. Je kunt het zelf trouwens doen via deze tool: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

(mocht het niet lukken, laat het mij weten en dan zorg ik dat er nieuwe tuners komen)

Wat het issue met die foutmelding betreft: Is je wifi verder wel goed? Of heb je het idee dat de Superwifi's niet goed werken?


Heb wel het idee dat ze werken, alleen is het signaal niet zo sterk.
Ik heb trouwens de omruil afspraak gemaakt, alleen werd tijdens dat process beweerd dat ik een “Experiabox v7 H220N” thuis heb staan, dus niet de v9