Skip to main content

Ik had op 2 mei de superwifi besteld en het op 7 mei teruggestuurd in de originele doos met de retour sticker. Ik heb nog geen terugbetaling ontvangen. De order nummer had ik op de doos geschreven: OKW-1318057 - 3SLFVZ386954960

Ik had op 2 mei de superwifi besteld en het op 7 mei teruggestuurd in de originele doos met de retour sticker. Ik heb nog geen terugbetaling ontvangen.

7 mei verstuurd is op een vrijdag, net voor een weekend.
Dat zal dan wellicht op een “kantoor-uur werkdag” erna pas zijn ontvangen.
Is na het weekend → dinsdag erna = 11mei.    (Op maandag is er geen postbezorging).

Vanuit datum van ontvangst (dinsdag 11 mei), mag KPN wettelijk gezien maximaal 14 dagen er over doen om een terugbetaling te bewerkstelligen. Dus officieel nog tot volgende week dinsdag 25 mei.

Zover is het nog niet, om daar nu al op hoge poten op te ageren. Dus wacht nog een week af.

Je hebt verder wel het terugstuur reçuutje bewaard?


Ik had op 2 mei de superwifi besteld en het op 7 mei teruggestuurd in de originele doos met de retour sticker. Ik heb nog geen terugbetaling ontvangen.

7 mei verstuurd is op een vrijdag, net voor een weekend.
Dat zal dan wellicht op een “kantoor-uur werkdag” erna pas zijn ontvangen.
Is na het weekend → dinsdag erna = 11mei.    (Op maandag is er geen postbezorging).

Vanuit datum van ontvangst (dinsdag 11 mei), mag KPN wettelijk gezien maximaal 14 dagen er over doen om een terugbetaling te bewerkstelligen. Dus officieel nog tot volgende week dinsdag 25 mei.

Zover is het nog niet, om daar nu al op hoge poten op te ageren. Dus wacht nog een week af.

Het pakket was op 11 mei bezorgd volgens de verzendnummer. Op z’n minst verwacht ik een bevestiging email dat de retour is ontvangen en dat de terugbetaling binnen een week ofzo wordt gedaan zoals bij andere webshops. 


13 en 14 mei was bijna iedereen vrij en toen  een weekend. Je verwachtingen zijn iets te hoog denk ik.


13 en 14 mei was bijna iedereen vrij en toen  een weekend. Je verwachtingen zijn iets te hoog denk ik.

Haha, wat een reactie zeg.


Is toch realiteit.
Zon- en feestdagen worden niet meegerekend. Is geen “normale kantoor-uur werkdag”.

Het pakket was op 11 mei bezorgd volgens de verzendnummer.
Op z’n minst verwacht ik een bevestiging….. 

Die bevestiging heb je al !!  Hoe weet je anders dat het op 11 mei is bezorgd?
(Wellicht door het verzendnummer onder track & trace in te vullen).

Dat is voor jou het geldende “bewijs” waar je op kunt ageren als het desondanks niet wordt terugbetaald na pakweg 25 mei (+ nog enkele “retentie” dagen erbij geteld).


Is toch realiteit.
Zon- en feestdagen worden niet meegerekend. Is geen “normale kantoor-uur werkdag”.

5 werkdagen om een retour in behandeling te nemen zou wel genoeg moeten zijn vind ik. Ik denk dat ik Ceva Logistics voor het einde van deze week ga bellen. Tenzij een medewerker van KPN hier mij verder kan helpen.


Is toch realiteit.
Zon- en feestdagen worden niet meegerekend. Is geen “normale kantoor-uur werkdag”.

Het pakket was op 11 mei bezorgd volgens de verzendnummer.
Op z’n minst verwacht ik een bevestiging….. 

Die bevestiging heb je al !!  Hoe weet je anders dat het op 11 mei is bezorgd?
(Wellicht door het verzendnummer onder track & trace in te vullen).

Leuk dat de verzendnummer van PostNL aangeeft dat het pakketje was bezorgd op 11 mei maar ik bedoel een bevestiging email van KPN dat ze mijn retour hebben ontvangen


5 werkdagen om een retour in behandeling te nemen zou wel genoeg moeten zijn vind ik.

Je mag persoonlijk van alles vinden, en iets als goede of slechte service ervaren en er kritiek op hebben.

Er zijn wettelijke normen waaraan bedrijven zich moeten houden.
Dat is de enige enige maatstaf waar je eventuele reclames op kunt baseren.
De rest is allemaal overbodige energie wat je niets extra oplevert in de afhandeling ervan.


5 werkdagen om een retour in behandeling te nemen zou wel genoeg moeten zijn vind ik.

Je mag persoonlijk van alles vinden, en iets als goede of slechte service ervaren en er kritiek op hebben.

Er zijn wettelijke normen waaraan bedrijven zich moeten houden.
Dat is de enige enige maatstaf waar je eventuele reclames op kunt baseren.
De rest is allemaal overbodige energie wat je niets extra oplevert in de afhandeling ervan.

Waar heb je het allemaal over lol


Over logica, denk dat je verwachtingen iets moet bijstellen, KPN is geen webshop zoals BOL, Coolblue enz die daar hun hele logistieke handelingen op afgestemd hebben, Ceva doet er wat langer over, geduld word heus wel beloont hoor, en als je op je centen zit te wachten is het des te mooier als je het onverwachts ineens krijgt.


Over logica, denk dat je verwachtingen iets moet bijstellen, KPN is geen webshop zoals BOL, Coolblue enz die daar hun hele logistieke handelingen op afgestemd hebben, Ceva doet er wat langer over, geduld word heus wel beloont hoor, en als je op je centen zit te wachten is het des te mooier als je het onverwachts ineens krijgt.

Heel erg bedankt voor de uitleg!


Hoi @logi2, welkom op het forum!

Ik snap dat je graag duidelijkheid wil over de terugbetaling van je retour. Had je SuperWifi's via de KPN webshop besteld? Dan is het inderdaad van belang dat je hierover contact opneemt met Ceva Logistics, zoals ook op de contactpagina van de webshop staat vermeld. Daar kan ik je helaas niet bij helpen. 


Hoi @logi2, welkom op het forum!

Ik snap dat je graag duidelijkheid wil over de terugbetaling van je retour. Had je SuperWifi's via de KPN webshop besteld? Dan is het inderdaad van belang dat je hierover contact opneemt met Ceva Logistics, zoals ook op de contactpagina van de webshop staat vermeld. Daar kan ik je helaas niet bij helpen. 

Het is al opgelost!


Dat is mooi @logi2 :blush:  Dank voor je terugkoppeling en een fijne dag gewenst!